Ratelend geluid motor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ratelend geluid motor

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Goedemorgen, de vectra maakt al enige tijd een ratelend geluid wat steeds erger lijkt te worden. Als ik de airco aanzet is het geluid nog veel harder. Het lijkt bij de riemen vandaan te komen hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn en wat ongeveer de kosten zullen zijn om dit te verhelpen?

Aircopomp?
    Kachelmotor?

Kachelmotor functioneert goed zonder herrie. Maar ratelt de aircopomp ook als deze niet ingeschakeld staat dan? het ratelend geluid is er ook als de airco uitstaat namelijk het geluid word alleen harder/erger als de airco aanstaat.

Spanner van de Multiriem, Bij de 1.8 140pk, 2.2 16V, V6 en Diesel motoren kan het ook de koelwaterpomp zijn.

Willem

Wat Wim zegt, of te weinig smeermiddel in het koelsysteem. Heb ik ook gehad, maar bij het (volledig) uitzetten van de airco is het geluid dan wel weg, en dat is bij jouw niet zo?

Nee bij is het ratelend geluid ook aanwezig als de airco uitstaat. @Wim weet je wat het ongeveer zal kosten om de spanner van de multiriem te laten vervangen of is dit zelf ook goed te doen? het betreft een vec Z18XE met 122pk.

Spanner zelf vervangen is niet een moeilijke klus bij dit motortype, onderdeelprijs zal het grootste deel bepalen.

Willem

OK bedankt voor alle info ik zal vanavond eens kijken of ik het aandurf om eraan te beginnen voordat ik het onderdeel bestel. Zijn er nog speciale gereedschappen benodigd om de spanner te demonteren?

volgens mij alleen een ratel met doppen set,

luchtfilterhuis eruit halen, riem eraf en dan moet je erbij kunnen!
    kan iemand bevestigen of de wijze van demonteren bij de 122pk versie hetzelfde is als in dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=IRmAT3-RxvQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zo dan dat is nog eens een gedetaileerd filmpje ideaal voor een dummy zoals mij. Zo op het eerste gezicht lijkt het dezelfde motor. Maar is het ook daadwerkelijk echt nodig om de automatische spanner op moment vast te zetten of is het gewoon vast is vast? :D

Kijk eens hier voor de spanner!

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/spanner-multiriem-oe-ref-1340555.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik wil eigenlijk ook gelijk het brandstoffilter vervangen maar nu heb ik wel eens begrepen dat er speciaal (opel) gereedschap benodigd is om het filter te demonteren kan iemand mij vertellen of dit klopt??

Kan ook wel met 2 schroevendraaiertjes..

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.