Ratelend geluid astra h/gtc

Forumindex Forums Modellen Astra Ratelend geluid astra h/gtc

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249481

    Hoi,

    Ik merk de laatste tijd dat mij astra gtc 2 a 3 seconden een ratelend geluid maakt. Dit is alleen als de auto een dag heeft stil gestaan. Ik heb nog paar maanden garantie.

    Is een gtc uit 2008 met 55.000 km z16xer.

    Mvg,

    #18035230

    wanneer hoor je dat geluid?

    als de auto net gestart is?
    tijdens het rijden ?
    als je de ventilator aanzet?

    #18035231

    Als de auto net gestart is hoor ik meteen het geratel wat 2 a 3 seconden duurt.

    #18035232

    Injectoren?
    Of de spanner van de distributieketting of -riem?

    #18035233

    Ik heb wat opgezocht en dacht dat het aan de nokkenasversteller kan liggen. Dit is een luide ratelend geluid dat alleen bij een koude start voorkomt

    #18035234

    Als het een Z16XEP/XER is of een Z18XER dan kan het idd de nokkenasversteller zijn

    #18035235

    Welke motor ligt er in??

    #18035236

    Nokkenasversteller die het even zonder olie doet.. Ook altijd hoorbaar na olieverversing.
    Kan niet veel kwaad.

    #18035237

    Z16xer

    Zal een dealer dit onder garantie nog vervangen? Of zullen ze zeggen dat het niet erg is dat je hem even hoort.

    #18035238

    dat tikken van de nokkenasversteller komt vaker voor ,meestal is dan de olie te dik ,olie/kanalen vervuild,of olie druk te laag.

    wanneer is je olie voor het laatst ververst?

    #18035239

    Auto heeft 3 maanden geleden een grote beurt gehad door de dealer. Olie is 5w30

    #18035240

    @AstraGTC1 wrote:

    Z16xer

    Zal een dealer dit onder garantie nog vervangen? Of zullen ze zeggen dat het niet erg is dat je hem even hoort.

    Die gaan zeggen kan geen kwaad, tot ie uit de garantie is, dan moet ie vervangen worden

    #18035241

    Tegen het ratelende geluid vermoedelijk van de nokkenasversteller heeft mijn dealer de software geupdate. Ik ga de auto binnenkort ophalen.

    Maar wat heeft het eigenlijk softwarematig te maken wat er in de motor gebeurt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

    #18035242

    Het probleem is nog steeds niet opgelost, het ratelende geluid direct na een koude start.
    Volgens mijn dealer is het normal en hoort het bij deze motoren, daar twijfel ik over.
    Wat moet ik doen nog een keer naar de dealer teruggaan of kan dit ratelende geluid verder geen kwaad?

    Ik heb het opgenomen en op Youtube gezet.

    [youtube:20pcdjpi]http://www.youtube.com/watch?v=TGQPCOPFd_c&feature=youtube_gdata[/youtube:20pcdjpi]

    #18035243

    Niemand?

    #18035244

    Is er niemand die me kan helpen? Me garantie is binnenkort afgelopen, dus zou fijn zijn als ik hierover ’n antwoord zou krijgen

    #18035245

    zolang je het binnen de garantie vermeld hebt dan is er niks aan de hand en moet de garage het gewoon oplossen

    #18035246

    Ik heb het ook gemeld maar ze zeggen dat er niks aan valt op te lossen.
    Omdat deze modellen altijd zo’n geluid maakt paar seconden.

    #18035247

    Lijkt me niet helemaal bij het type auto horen, maar is lastig te zeggen zo via een geluidfragment. Ga een naar een andere (opel) garage en vraag daar eens wat ze ervan vinden. Als de auto het doet alleen bij de start zou ik me overigens niet al teveel zorgen maken. Als de auto het alleen maar doet bij koude motor eerste start zal het te amken hebben met het feit dat je olie koud en onderin de motor zit. Daar kun je andere olie voor gebruiken, wellicht dat het dan minder is.
    Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.

    #18035248

    @pieterrademakers wrote:

    Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.

    TSL bedoel je waarschijnlijk?
    Dat is echt goed spul hoor :thumb

    #18035249

    Ik overweeg om mijn blok helemaal te laten spoelen met forte motor flush en daarna olie van General motors erin doe.

    Zal dit nut hebben bij een motor die pas 60.000 heeft gelopen

    #18035250

    Ik zou voordat je allerlei kosten gaat maken gewoon bij een andere garage een second opinion vragen!

    #18035251

    denk inderdaad nokkenasversteller..

    Gelijk de filtertjes eraf bij montage van nieuwe..

    willem

    #18035252

    Heb de auto een dag bij een andere dealer laten staan. Diegene vondt het geluid normaal en zei als het niet langer dan 3 seconden rateld is het totaal niet erg.

    Het was idd de nokkenasversteller

    Bij de volgende onderhoudsbeurt laat ik wel de orginele dexos olie erin zetten, want nu zit er olie van de MPM(Heuts)

    #18035253

    @Basshoven wrote:

    @pieterrademakers wrote:

    Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.

    TSL bedoel je waarschijnlijk?
    Dat is echt goed spul hoor :thumb

    Nee….

    @Vinci wrote:

    TSL is chloorparaffine, en daar is wel een hele hoop op te vinden. Simpele uitleg: NIET DOEN!!

    Het helpt alle door API en SAE geteste en goed bevonden eigenschappen van je olie om zeep en maakt er ‘iets onbekends’ van. Als je dus als proefkonijn wilt dienen be my guest!

    Dit goedje bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en men is er vrij vlot achter gekomen dat het de ontstekings temperatuur van je olie drastisch verlaagt en het spul zelf breekt al af vanaf een temperatuur van 120 graden. Nou lijkt dat voor een versnellingsbak niet zo dramatisch, maar bedenk je wel dat de temperatuur die wij kennen van motor olie en bak olie een GEMIDDELDE is, en er altijd hot spots in zitten waar de temperatuur dus door oploopt tot veeeeel hoger. In geval van motor olie al helemaal. 120 graden is VEEEEL te laag. Goed bakolie of motor olie wordt door SAE en API getest en hoort het tot veel hogere temperaturen uit te houden.

    Chloorparaffine onbindt dan in chloorwaterstof zuren die vooral legeringen met koper verbindingen aantasten, maar eigenlijk vele andere metalen ook niet ongemoeid laten.

    In producten als TSL wordt daarom gekozen voor alkalische compensatie middelen, zoals zwavel calcium verbindingen om de verzuring nog wat uit te stellen, maar het is een tijdbom!

    Gewoon niet aan beginnen! Bedenk je dat als een additief goed is de olie fabrikant het er echt wel al in gedaan had en er minstens test rapporten van gerenommeerde instanties aan vast moeten zitten voor je je er aan moet wagen!

    Het goedje geeft ook zeer overtuigende demos op een Timken test bank, maar stink er niet in!

    Overigens breekt het goedje eerst nog af in een paar zeer toxische en carcinogene bestanddelen, zoals korte chlorine verbindingen en fosgeen (!!!) Zelfs al zou het goed werken, dan heb ik nog liever eens in de zo veel jaar een motor of bak revisie dan krebs of erger!!

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/Aftermarket-oil-additives.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=936466″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.kia-forums.com/2g-2006-2010-rio-rio5/54712-tri-star-lube-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.