Rariteiten Vec C1 2.2 DTI AUT

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Rariteiten Vec C1 2.2 DTI AUT

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260735

    Beste lui,

    Kort geleden motorswap gedaan vanwege compleet versleten motor.
    De auto rijd weer maar er zijn een paar dingen die me dwars liggen.

    1. Als de auto koud is dan gaan de wervelkleppen(??) heel onregelmatig open en dicht ook op constante snelheden. Wat inhoud dat ik een paar seconden geen herrie (motor geluid) maak en een paar seconden wel. Heel erg hinderlijk en lijkt me ook niet gewoon?

    2. Als ik een beetje sportief rijd, lees; gas indrukken, terug laten schakelen en inhalen die hap. Dan doet de auto vreemd bij het stilstaan bij een stoplicht. Normaal gaat ie na een seconde of 2, 3 heel vloeiend over naar neutraal/ruststand of iets dergelijks maar als ik dat van hierboven een keer gedaan heb dan gebeurt dat met een enorme duw in de rug en dan wil die toch constant wegrijden ook al sta ik stil.

    Wie-o-wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Ik word zo langzamerhand een beetje (heel erg) verdrietig van deze auto…

    Groet,
    Rick

    #18174691

    Wervelkleppen ??
    Die zitten op een 1.9CDTi , bij mijn weten niet op een DTi ( behalve de 2.5 DTi , maar die heeft vaste wervelkleppen )

    #18174692

    ook op de 2.2 :puke wel

    #18174693

    en 2.0DTi (daar is de foto van)

    #18174694

    Zijn dat wervelkleppen ?? echt totaal anders dan die van de CDTi !

    #18174695

    2. Bak software , bakolie vervangen ?

    #18174696

    Heb je in de motor ecu wel aangegeven dat je een automaatbak erachter heb hangen? Of gebruik je je oringele ecu?

    #18174697

    Bakolie is nieuw. Heb me eige ecu en aangegevem dat er een easytronic automaatbak aan hangt.

    #18174698

    Easytronic is eigenlijk een handbak en geen vol automaat

    #18174699

    @wimv6 gescoord via Google http://www.google.nl/search?hl=en&site=webhp&tbm=isch&source=hp&ei=8xM-Ut-JPKOe0QWWyYCIDw&q=wervelkleppen+2.2dti&oq=&gs_l=mobile-gws-hp.1.0.41l3.0.0.0.2978.1.0.0.1.1.0.0.0..0.0….0…1c..27.mobile-gws-hp..0.1.40.zpv6WJRs8Cw#biv=i%7C1%3Bd%7CiOhRT4zkZ9szmM%3A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    2.2

    #18174700

    @gwriemersma wrote:

    @wimv6 gescoord via Google http://www.google.nl/search?hl=en&site=webhp&tbm=isch&source=hp&ei=8xM-Ut-JPKOe0QWWyYCIDw&q=wervelkleppen+2.2dti&oq=&gs_l=mobile-gws-hp.1.0.41l3.0.0.0.2978.1.0.0.1.1.0.0.0..0.0….0…1c..27.mobile-gws-hp..0.1.40.zpv6WJRs8Cw#biv=i%7C1%3Bd%7CiOhRT4zkZ9szmM%3A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    2.2

    Is een foto van IKKE zelf, weet zelf wel waar ik aan loopt te rotzooien hoor.
    Deze foto is van een 2004 Zafira-A 2.0DTi Y20DTH met toen 137.000km op de klok..

    Willem

    #18174701

    Uit mijn eigenste archief:

    en ik moet me zelf verbeteren, bijna 139,500 km

    Willem

    #18174702

    Er is niemand die zegt dat je het niet weet wim
    Maar uit ervaring van mijzelf weet ik dat2.2 zelfde wervelkleppen heeft zal even foto scoren :thumb

    #18174703

    @Nick-GSI wrote:

    Easytronic is eigenlijk een handbak en geen vol automaat

    Kan iemand dit bevestigen?
    Toch vreemd dattie dan wel rijd. Al merk ik wel dattie niet zo snel schakeld. Alsk wegrijd dan duurt t effe voor hij naar zn 2 gaat.

    Grt

    #18174704

    Een Easytronic is in feite een handbak die elektronisch wordt geschakeld. Er is geen koppelingspedaal aanwezig omdat de elektronica ook het koppelen/ontkoppelen regelt.

    #18174705

    Oke, want ik heb een automaat/tiptronic bak in de vec zitten. Dan is de easytronic dus niet juist.

    #18174706

    Bedankt voor t meedenken luitjes, vec werd te duur voor me… ben baanloos :(

    Groetjes
    Rick

    #18174707

    das altijd klote

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.