Rare filter op corsa c gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa Rare filter op corsa c gsi

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256286

    Hallo,
    ik zag vandaag met werkzaamheden aan mijn corsa gsi dat er een filter zit op een plek waar volgens mij een slang hoort te zitten.
    hij zit op het kleppendeksel, bij de gasklep.
    het motortype is z18xe.

    Uploaded with ImageShack.us

    kan dit kwaat?
    wat is het voor/nadeel van dit filter?
    graag jullie reactie’s
    Groet Ruud

    #18117221

    carter ventilatie.
    volgens mij werkt het matig.
    maar ben er niet mee bekend

    #18117222

    ja die had ik ook erop zitten
    die moet je heel gauw weer erafhalen,het maakt alleen een enorme troep en stinkt voor het stoplicht.
    apk afkeur

    je heb hele mooie andere oplossingen ervoor.

    gewoon slangetje aansluiten 5 cm verder , dan ben je ervan af.

    het nut ervan is dat je carterontluchtings gassen niet weer in je blok komen.

    bb
    king:

    #18117223

    Tussen dat filter en dat tuitje op de luchtinlaatbuis hoort een slang.
    Daar zit nu een filter tussen, alleen is er 1 niet zo slim geweest….dop dan die dunne slang ook af.

    #18117224

    dank je, dat de vorige niet zo slim was wist ik al.
    wie repareert de gordelclip met een schroef er dwars doorheen :hmmz
    en dan niet netjes lang genoeg, maar gewoon een centimeter erachter afknippen…. :agent
    dit filter gaat er ook snel weer af, is een enorme bende bij de gasklep.

    #18117225

    Dunne slang vanaf kleppendeksel volgen, deze loopt naar de gasklep, dat gaatje iets op boren, boel schoonmaken, originele dikke slang erop, en dan weer karren.

    willem

    #18117226

    Je kan ook een slang nemen, deze naar een oliecatchtank laten lopen, waarop je dat filtertje ook weer monteert.
    En dan is het wel APK geldig.

    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=oilcatchtank” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18117227

    Dan heb je toch nog steeds geen gesloten systeem?

    #18117228

    nee, het is juist de bedoeling dat die ont.luch.gas. niet terug in je blok gaan..
    met dat tankje vang je dan al die troep op.

    en dat mag dan weer wel.

    ik wil die tank ook wel bestellen.. :D

    iets van 4 tientjes.

    bb
    king:

    #18117229

    Ja dat snap ik, dacht alleen dat je voor de apk officieel een gesloten systeem moet hebben. Of ze het zien is een ander verhaal, die van mij hangt ook al 2 keuringen ergens te hangen.

    #18117230

    vooor de apk wel..check dit filmpje..

    deze zooi komt allemaal uit je carterontluchting…maar dat wist je 2jr geleden al. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=N2Lrdnwur9E” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bb
    king:

    #18117231

    Ziet er goed uit! Moet zeggen dat er bij mij weinig uitkomt, die van mn zusje met dr korte ritjes is wat meer patatje met

    #18117232

    met korte stukjes rijden moet je JUIST een oilcatchtank gebruiken .
    je kunt uitgaan van ong. een liter per 6 mnd. afhankelijk van je rijstijl/km.

    bb
    king:

    #18117233

    En dat gaat normaal dus allemaal je inlaat in?

    Dus een zo`n opvang systeempje is dan stukken beter toch? in plaats van standaard.

    #18117234

    een beetje catch tankje zit juist TUSSEN het kleppendeksel en de inlaatbuis, zodat de dampen (welke dus niet vervuilen), alleen door komen, de olie word afgescheiden en opgevangen in de catchtank.

    @ sidney, als de carterventilatie word bijgehouden, en juist werkt komt er GEEN vervuiling en oliemeuk in het inlaat traject.
    Dit komt puur door onjuiste werking.

    willem

    #18117235

    je kunt zelf kiezen tusen een open en gesloten systeen.

    open is wel beter voor je tor.

    bb
    king:

    #18117236

    Dank jullie wel allemaal,
    Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
    Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
    Heb ik nog op geen enkele auto gehad.

    #18117237

    @thereaper wrote:

    Dank jullie wel allemaal,
    Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
    Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
    Heb ik nog op geen enkele auto gehad.

    Ja, het is veel beter.

    De reden dat zo weinig mensen er een hebben is:
    1) extra onderhoud. Je moet niet vergeten om elke keer dat ding te legen, anders heb je op het gegeven moment dat de motor ineens een hele slok olie drinkt via de inlaat. Niet goed voor de motor, om het kort te zeggen. Helemaal lullig als je een diesel hebt, want die blijft dan geheid door draaien als je de sleutel uit het contact haalt (op hol slaan).
    2) Simpelweg onwetendheid. Mensen weten vaak niet eens waar de carterventilatie voor dient en wat voor rotzooi daar doorheen kan komen.

    #18117238

    tja. als ik eerdere posts van wimv6 lees is het niet nodig.
    vandaar mijn onzekerheid.

    #18117239

    @McKaamos wrote:

    @thereaper wrote:

    Dank jullie wel allemaal,
    Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
    Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
    Heb ik nog op geen enkele auto gehad.

    Ja, het is veel beter.

    De reden dat zo weinig mensen er een hebben is:
    1) extra onderhoud. Je moet niet vergeten om elke keer dat ding te legen, anders heb je op het gegeven moment dat de motor ineens een hele slok olie drinkt via de inlaat. Niet goed voor de motor, om het kort te zeggen. Helemaal lullig als je een diesel hebt, want die blijft dan geheid door draaien als je de sleutel uit het contact haalt (op hol slaan).
    2) Simpelweg onwetendheid. Mensen weten vaak niet eens waar de carterventilatie voor dient en wat voor rotzooi daar doorheen kan komen.

    1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn

    2) nog erger, Veel Garages en Werkplaatsen weten dit zelfs niet!!

    #18117240

    1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote

    als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.
    je moet hem dus wel af en toe legen.

    vooral s´winters zal je er baat bij hebben , zomer iets minder door de droge lucht.graat.

    check filmpie..

    http://www.youtube.com/watch?v=QVRad3aPdVA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bb
    king:

    #18117241

    Oké zal eerst de slang weer herstellen in ere en over een tijdje eens aan z’n tank je gaan denken,
    Nogmaals bedankt voor de tips

    #18117242

    @CORSA BB wrote:

    1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote

    als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.
    je moet hem dus wel af en toe legen.

    bb
    king:

    Ik heb dus op meerdere auto’s zo’n tankje er tussen gehangen gewoon om te kijken wat het doet, heb eigenlijk nooit bij een goede motor hoeven legen, omdat deze leeg bleef..

    Open is per definitie niet beter voor de motor, maakt eigenlijk geen ene zier uit, buiten dat een open systeem de werking van de carterventilatie verstoord en er door het Open systeem dus juist Vocht de motor in kan komen, en dat weer Sludge (liefst zwarte alles verstoppende sludge ivm hoge temperaturen in het oliecarter) in het carter kan opleveren.

    willem

    #18117243

    Dank je wel wim,

    denk dat ik het tankje dan gewoon in de winkel laat liggen.
    heb je enig idee waar ik de carterslang kan komen?
    de automat. zaak hier kan het niet leveren.
    en op internet krijg ik het zo snel niet gevonden. :hmmz

    #18117244

    Dealer…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.