Rare banden slijtage c kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Rare banden slijtage c kadett

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223186

    Beste mede Opelrijders,

    10.000km geleden heb ik nieuwe banden onder mijn Kadettje C gelegd en mijn rechter voorwiel is nou deels kaal. En mijn linker voorwiel vertoond ook al rare slijtage.

    Het gekke is dus dat hij niet normaal/recht is gesleten maar op 1/4 vanaf de buitenkant.

    Ik heb wel gele koni’s gemonteerd met een V-Maxx -40 setje.

    Heeft iemand dit ook wel eens gehad? of een idee waar het aan ligt?

    Ook is laatst de demper ophanging van de rechter draag arm afgescheurd. Nu schijnt dit vaker te gebeuren.

    Iemand hier een tip over hoe ik dit kan voorkomen de volgende keer? of hoe ik een draag arm kan versterken?

    #17695893

    euh al wel eens de auto laten uitlijnen??
    denk dat je die kant op moet gaan denken kan ook zijn dat je assen scheef staan maar daar kom je met uitlijnen achter

    #17695894

    vanaf 1977 af tot bijna een jaar geleden heeft ie het niet gedaan. Dus lijkt me gek.

    Maar heb er al over na zitten denken omdat te doen, alleen dan wil ik meteen vertevigde draag armen eronder zetten.

    #17695895

    origineel gepost door svdk20
    euh al wel eens de auto laten uitlijnen??
    denk dat je die kant op moet gaan denken kan ook zijn dat je assen scheef staan maar daar kom je met uitlijnen achter

    ik zou hem ook even uitlijnen kan je een hoop uithalen
    wand met het uitlijnen meten ze ook askanteling en camber en sporing

    #17695896

    wat kost dat grapje, uitlijnen?
    Misschien moet ik dat ook eens gaan doen dan namelijk

    #17695897

    Haha, dat zou ik zeker doen…
    Uitlijnen kost je max. 50 euro!

    #17695898

    uitlijnen na verlagen is meestal wel handig

    bespaart meestal een set banden

    theun

    #17695899

    Indd uitlijnen als je mc pherson voor hebt is logisch.

    Maar met een dubbele wishbone ophanging die niet verstelbaar is zou je toch zeggen dat dit niet moet kunnen?

    maar goed uitlijnen wordt het dan, deze vakantie het ctje eens goed onderhanden nemen;)

    #17695900

    kost 45 50euro maar uitlijnen moet normaal altijd als je het los hebt gehad zegen ze
    en normaal doen ze het om de 2 3 jaar

    #17695901

    oh oke bedankt voor de antwoorden.
    Komende week nieuwe set velgen+achterkant verlagen dus is wel een goed plan:thumbup

    #17695902

    miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
    ( weet ff niet hoe hij heet)

    #17695903

    origineel gepost door kiyamizio
    miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
    ( weet ff niet hoe hij heet)

    gewoon even uitlijnen kan je een hoop uithalen en dingen in inkorte moet je niet zomaar doen als je niet weet waar je mee bezig bent

    #17695904

    origineel gepost door kiyamizio
    miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
    ( weet ff niet hoe hij heet)

    Bedoel je de panhardstang misschien ?
    Als je het héél erg low budget wil doen, kan je deze ook een beetje verbuigen, zodat de achteras weer in het midden van de auto komt na het verlagen.
    Mooiste is om ‘m instelbaar te maken met de stelbout van de stuurstang van bij een E-Kadett.

    Maar laat je Kadett zo wie zo even uitlijnen na het verlagen.

    #17695905

    Maar wat kan ik verstellen dan, na het uitlijnen?

    want volgens mij is alles bij een ctje toch gewoon vast? geen slobgaten enzo.

    #17695906

    ik kan me erg vergissen maar wiel ophanging los
    betekend bij mij/ons direct uitlijnen
    wat voor wiel op hanging dan ook
    niet alleen voor je banden maar wegligging enz
    verbeterd ook enorm mist door een serieus bedrijf gedaan

    succes met je C
    grtz

    #17695907

    je wielophanging zelf is niet instelbaar maar je sporing wel. en als je een mc pherson systeem verlaagd krijg je automatisch meer camber dus rijdt je meer op de binnenkant van de band. als dan je sporing niet klopt slijten je banden aan de binnenkant raar weg omdat deze gaan wringen.

    ik zou hem laten uitlijnen. ik heb zelf een jaar met mijn c gereden die 6cm gezakt is maar nog geen probleem gehad, toen toch maar even laten nakijken ( € 37,50) en rijdt een stukje strakker hoor!!

    groetjes

    #17695908

    origineel gepost door schuitje
    je wielophanging zelf is niet instelbaar maar je sporing wel. en als je een mc pherson systeem verlaagd krijg je automatisch meer camber dus rijdt je meer op de binnenkant van de band. als dan je sporing niet klopt slijten je banden aan de binnenkant raar weg omdat deze gaan wringen.

    ik zou hem laten uitlijnen. ik heb zelf een jaar met mijn c gereden die 6cm gezakt is maar nog geen probleem gehad, toen toch maar even laten nakijken ( € 37,50) en rijdt een stukje strakker hoor!!

    groetjes

    voorwielophanging is wel verstelbaar.je kunt de bovenste fuse s 180 graden draaien en ook waar je draagarm bij de traverse komt boven kun je opvulringen bijschuiven of verwijderen;)

    #17695909

    okee mooi, dat uitlijnen snap ik en ga ik dus binnenkort ook even laten doen.
    Maar dat je de sporing kon veranderen wist ik niet( naja heb ik niet aan gedacht).

    Heel erg bedankt voor de reacties :thumbup

    #17695910

    als je zorgt dat je spoorstangen en alles een beetje gangbaar zijn.
    willen de meeste bedrijfen het wel voor een paar 10tjes doen.

    #17695911

    En als je echt extreem gaat verlagen kun je ook nog van je fusees de achterste boutgaten ovaal maken. Dan natuurlijk wel nieuwe bouten gebruiken, het liefste die zichzelf klem draaien of locktite gebruiken.

    Groeten, MArk

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.