Rammelen vectra C1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Rammelen vectra C1

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

We hebben hier een vectra c1 staan die behoorlijk rammelt. Je hoort het bij iedere drempel en af en toe ook als je gewoon rijdt, het lijkt net alsof er ergens wat spanning opbouwt en dan ineens los komt. Op een klinkerweg ofzo wordt het niet erger. Het lijkt ook van voor en van achter vandaan te komen. Ik heb de voo rveren gecontroleerd maar die lijken gewoon volledig intact te zijn.
    Weet iemand wat het kan zijn want het lijkt wel steeds vaker en erger voor te komen.

Draagarm rubbers, stabirubbers… Wat voor een geluid precies? Kraken, klapperen? Los liggende troep in de kofferbak?

Safe driving Jurgen.

Het is klapperen/knakken. Er zit geen speling op de stabilisator stangetjes dus daar zit het hem niet in. En ook geen troep in de kofferbak :). Krijg je bij slechte draagarmrubbers niet meer kraken dan klapperen/knakken?

Ja dan zou ie idd flink moete kraken. Klapperen, mmmm. Misschien het hitteschild van de uitlaat doorgeroest?

Safe driving Jurgen

toch nog een klein schopje tegen dit topic. ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het aan de schokdempers ligt (voor & achter), mensen kijken voortaan om als je een drempel over rijdt vanwege het geluid. zijn er nog manieren om de te kijken of de schokdempers nog goed zijn zonder ze eronder uit te halen?

ja als ik mijn hond hier uitlaat in de wijk hoor ik ook altijd gekraak als de auto’s over de drempels rijden hier. Dat kraken hoor ik bij mijn eigen auto ook, vooral als de auto net gestart is, maar na verloop van tijd wordt het minder.

Ik heb bij mijn auto (Vectra C1 uit 2003) ook weleens gehad dat ik een onwijs harde bonk/tik hoorde bij het drempelrijden. Dit geluid leek ook op een soort spanningsopbouw om het zo maar te zeggen.
    Ik had mijn auto naar de dealer gebracht onder garantie nog, volledig nagekeken en er was ook niets gevonden. Toen ik naar huis reed van de dealer was het geluid ook ineens weg en het is sindsdien ook niet meer teruggekomen. In ieder geval het geluid klonk echt niet goed dus vandaar dat ik ook besloot om het te laten controleren.
    Hopen dat het ook wegblijft.

Hoelang heb jij er al last van?
    Bij mij was het met een paar weken helemaal weg.

gr,

Evert.

ik denk dat het nu een half jaar is maar het begint echt steeds erger te worden. Het valt ook echt niet binnen het “normale” kraken wat je hoort. het is echt een hard klapperend/knakkend geluid.

heb je er al een keer naar laten kijken door een deskundig iemand?

Jurgen: Mijn blauwe zijknippers zitten er nog op hoor en ze zien er nog perfect uit. (Ik was mijn auto zowieso altijd met de hand)
    Heb jij deze er ook nog steeds op zitten?

gr,

Evert

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.