rammel in inlaatspruitstuk vectra b x18xe1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum rammel in inlaatspruitstuk vectra b x18xe1

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274202

    Hallo ik heb sinds kort een andere vectra een 2001 x18xe1 en deze heeft een irritante rammel in het inlaat spruitstuk
    De auto loopt op gas en ik heb na enig onderzoek ook een mankement ontdekt er zit onderaan het inlaat spuitstuk een membraam met stangetje op een armpje gedrukt wat weer een klepje bediend denk ik in het inlaatspruitstuk ( miss dat daar de rammel vandaan komt)
    De kogelverbinding membraam en armpje is helemaal versleten dus het valt van het kogeltje af, is dit nieuw los te bestellen??
    en wat doet dit membraam en armpje eigenlijk bedienen in het inlaatspruitstuk??
    Of kan ik dit gewoon los laten liggen evt??
    Verder zit er een klep of iets anders bewegend in het inlaatspruit en kan ik dat vastzetten of iets of miss eruit halen en laten vervallen zodat ik van de rammel af ben

    wie weet hier meer van ????

    bvd gijs

    #18301776

    Dat armpje bediend de klep van de VIM (Variabel Itake Manifold).
    Ofwel veranderd de lengte van de luchtstroom.

    Als de auto ooit een backfire gehad heeft kan deze wel afgebroken zijn.

    Bij de weg, de X18XE1 is tot half 2000 geleverd geweest.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301777

    Hallo wim bedankt voor je reactie
    Dat hij ouder was dan kenteken nov 2001 was ik al achter want ik wilde hem ombouwen met de onderdelen van mijn oude vectra dus een andere mid of hoe het ook heet maar hij is dus niet voorbereid (jammer)
    Maar kan ik het spruitstuk demonteren en dan ook evt dat spul als het niet te repareren valt ook evt vastzetten of verwijderen of gaat hij dan niet goed meer lopen??
    De stappenmotor rammelt ook een beetje , loopt verder wel goed stationair is daar miss nog iets aan te doen??
    En kan je eigenlijk wel bij die klep komen als je het inlaatspruitstuk demonteert? zonder dat ik de boel sloop want de auto rijdt nog goed verder op het moment

    gr gijs

    #18301778

    Onderdeeltjes eruit halen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301779

    ik zal eens kijken van de week miss een poging doen
    bedankt gijs

    #18301780

    Ik heb na het schoonmaken van mijn spuitstuk nu hetzelfde probleem.
    Weet het probleem inmiddels.
    De vacuumzuiger die de klep in het spruitstuk aantrekt word niet meer belucht waardoor deze na de eerste puls in aangestuurde stand blijft staan.
    Deze hoort open te staan bij hoger toerental. als hij blijft open staan met laag/stationair toerental of niet juist wordt aangestuurd gaat deze vibreren door wervelingen in het spruitstuk vanwege te weinig aanzuiging.
    Je kunt dit tijdelijk oplossen door de leiding naar de zuiger los te halen en/of de elektro klep stekker los te halen.
    De elektro klep is vervuilt of stuk en moet vervangen.
    Heb hem nieuw nog niet gevonden, weet ook niet de correcte benaming.
    Voorlopig maar een badje wasbenzine proberen.
    Je kan er iig lekker goed bij :roll:

    Dit is volgens mij dus ook de hoofdoorzaak dat het armpje naar de zuiger bij jou kapot is gegaan.

    #18301781

    Vacuum Actuator Regeling klep inlaatspruitstuk.
    Of vacuumklepje voor bediening van de VIM klep.

    Deze zal je ook nieuw niet gauw op internet vinden.

    Bestellen bij de dealer zal een van de weinige opties zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18301782

    Heb volgens mij nog zon spruitstuk liggen compleet, zitten die op elke x18xe1?

    #18301783

    Hallo Wim en Joop bedankt erg nuttig.

    Het badje benzine,de wd 40 icm luchtdruk en de klep 100 x aanspreken heeft wonderen gedaan. Mijn variabel spruitstuk werkt weer optimaal.
    Is ook zeer merkbaar in motorprestatie.

    Opzich.ben ik wel geïnteresseerd in een extra spruitstuk.
    Om eens goed te polijsten.oid
    Sruitstuk is vrijwel hetzelfde bij diverse opelmotoren van hetzelfde tijdperk. De nieuwere motoren hebben hetzelfde principe maar is niet uitwisselbaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.