Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864327

    @jethro wrote:

    Ik gebruik sinds jaar en dag lijnolie.
    SUPER spul tegen ROEST.
    Zekers met die wielranden, dorpels inside en noem maar op.
    Een echte liefhebbers auto herken je aan de LIJNOLIE lucht. ;) :thumb

    :jerry :jerry :kewlpics

    Gebruik je daar gekookte of ongekookte lijnolie voor?

    #17864328

    De laatste tijd gebruik ik gekookte lijnolie, heb eerder rauwe lijnolie gebruikt.
    Dat rauwe lijnolie had ik groot ingekocht in het gulden tijdperk koste toen 8 gulden de liter.
    Nu betaal je € 7.50,- voor de gekookte lijnolie, is wel per liter flacon.

    :thumb

    #17864329

    Al lang de planning/idee gehad op de E kadett te polijsten want de lak is goed verweerd. Eerst op de “pekelbak” geoefend voor de zekerheid
    viewtopic.php?f=124&t=193120

    En vandaag begonnen aan de E kadett maar nog lang niet klaar, alvast een sneakpreview….

    #17864330

    Pffff, de kadett is gepoetst, was hard nodig :roll:
    Het resultaat:

    Volledig verslag:
    viewtopic.php?f=124&t=193205&p=2533702#p2533702

    #17864331

    Z.g.a.n. weer.

    #17864332

    wow, schitterend! Je mag de mijne ook wel doen :thumb

    #17864333

    Zo afgelopen week zowel de laatste kilometers met de C als met de E gereden. De E staat de winter weer in de stalling, dus zondag nog snel gewassen.

    Ondertussen wat voorbereidingen gedaan voor de C kadett. De straalkast voor het eerst gebruikt en werkt super :thumbup
    Frame waar de C kadett op komt te staan is eindelijk klaar

    Vond nog een verstekeling achter de grill ;)

    En nog een leuk “boekje”gekregen voor de C kadett

    Ook even snel zitten te spelen met photoshop:
    Orgineel:

    En wat aanpassingen:



    Maar ga hem origineel houden (op de carburateur na)

    #17864334

    En het is begonnen, de eerste kleine stap. Alles van het motorblok qua aanbouwdelen etc. is losgekoppeld deze week de bak eronder uit en dan volgend weekend het blok eruit te kunnen halen en de auto op het frame te kunnen zetten (planning).

    De assen ga ik stralen en dan spuiten in de epoxy en aflakken, zat zelf te denken aan hamerslaglak (of weet iemand nog iets anders?)
    En dan nieuwe rubbers erin.

    De eerste planning was om de onderkant kaal te maken (1 plek lassen) en spuiten en dan alles weer opbouwen. Maar de dorpels en aansluitplaat achter rechter achterwiel moeten ook een keer gelast worden. Het is geen APK punt maar over een paar jaar zou ik het zeker gemaakt willen hebben (als ik weet dat er iets zit qua roest dan moet het toch een keer gedaan worden). Dus liever alles in 1 keer en niet twee keer half.

    Ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het aan ga pakken (mooi stappenplan van 2000 tegen gekomen :thumbup ) maar heb een paar vragen:
    Stappenplan:
    -Lasnaad afslijpen
    -Oppervlakte kaalmaken
    -Schuren p80
    -Alsi aanbrengen op/rond lasnaad (van te voren ontvetten, thinner?)
    -Schuren p80+p120
    -Staalplamuur aanbrengen (van te voren ontvetten, thinner?)
    -Schuren p80, p120, p220
    -Alles schuren p320
    -Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten met thinner)
    -Schuren p320
    -Spuitplamuur (van te voren ontvetten)
    -Schuren waterproof p400, p600, p800, p1000
    -Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten)
    -Schuren waterproof p1000
    -Spuiten kleur (van te voren ontvetten)

    Spullen:
    -Alsi/Debrasel
    -Staalplamuur: multiferro
    -Schuurpapier 3M
    -Epoxyprimer: zelfde merk dat ik al gebruik, wel ff nieuwe bestellen
    -Spuitplamuur: Nog geen idee….iemand?
    -Lak: Nog geen idee
    -Schuurblok: Nog geen idee…iemand?

    Wanneer het klaar is……hoop 2016 maar 2017 is reëler ;)

    #17864335

    Het begin is gemaakt:
    Blok en bak zijn eruit


    (foto’s wilden niet draaien :???: )

    #17864336

    Goed bezig! Ik ga je vorderingen in de gaten houden.

    #17864337


    Vooras ondertussen ook uit elkaar


    Dat gaat tectiel krabben worden :???:

    Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?

    En nu de spullen gaan bestellen.

    Wat er gelast gaat worden:
    Dorpels (ook binnenin)
    Wielkuipen achter
    Aansluitplaat achter rechter achterwiel
    Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)

    Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel

    #17864338

    Nog vooras met trommels zie ik, plannen om om te bouwen naar schijven?

    #17864339

    Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:
    En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.

    #17864340

    Ziet er goed uit :thumb Mijn eigen onderstel heb ik ook met hamerslag geschilderd. Ziet er netjes uit en dat spul is keihard. Hoe lang het houd kan ik je niet vertellen want hij rijd nog niet :jerry

    #17864341

    Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?
    Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?
    Kan deze?
    http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)

    #17864342

    je kan over alsi heen plamuren met polyesther/staal plamuur. Ik zou voor rodim plamuur gaan. De plamuur die jij aangeeft is een soft plamuur en is echt voor de laatste oneffenheden weg te werken.

    #17864343

    Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.
    Begonnen met de grondelpunten los te boren.


    Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.

    En ben begonnen met het stralen van onderdelen….wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)


    En een deel staat in de epoxy

    Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D

    #17864344

    En de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.

    #17864345

    olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt

    Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.

    Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen….ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.

    En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet

    En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmz

    #17864346

    Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.
    BBS Mahle 13 inch 6J velgen:
    Na het schoonmaken:


    Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz


    Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.
    En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden

    #17864347

    View My Video

    En we hadden een Kadett E 1.2″SR” ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.
    maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doen

    #17864348

    Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.

    Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.



    To do list:
    -Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)
    -Hoeken afronden
    -pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).
    -Zorgen dat het oppervlak gladder wordt

    #17864349

    Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.

    Lijkt mij ook wel wat zo’n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.
    Of is dat makkelijker dan het lijkt?

    #17864350

    Nee, dat is het niet. Zeker niet as je er vanaf weet. 90% van 3D print werk staat of valt met het tekenwerk.

    #17864351

    Super gedaan man
    Ik zit met t zelfde dilemma als fearless

    T lijkt me prachtig om zelf dingen te kunnen printen
    Maar t tekkenen is n probleem

    Wil eens kijken of der niet n goede curses voor is

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 404)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.