ragje over le jettronic 2.0

Forumindex Forums Techniek Cih ragje over le jettronic 2.0

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256242

    Hallo.

    Als ik mijn le jettronic geen geschakelde plus geef. Ligt dan mijn hele injectie systeem plat?
    Deze vraag i.v.m. gas benzine schakelingen.

    Alvast bedankt

    #18116815

    ja! schakelunit, pomp, injectors allemaal plat. pinnetje 15 (uit m’n hoofd dus kaner naast zitten) op je injectierelais.

    #18116816

    Oke dus ik leg mn geschakelde plus aan mijn benzine afsluiter en dan moet alles uit blijfen.
    De afsluuter moet namelijk ook stroom krijgen om open te gaan

    Dus geen stroom geen benzine.
    En geen geschakelde plus op injectie hele systeem plat. Pomp injectoren enz.
    Makkie

    Brdankt :jerry

    #18116817

    inderdaad, het is vrij simpel te doen.

    #18116818

    Bedankt voor de info.
    Morgen even maken. Dan nog een paar remleidingen en hij is apk klaar :thumb

    #18116819

    Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de groene kabel bij de ECU te onderbreken. Dan blijft de trompet op het thermostaathuis wel stroom krijgen, en gaat hij bij warme motor ook (sneller) open.

    Of deze nog werkt bij uitgeschakelde + durf ik niet te zeggen.

    #18116820

    @Freestyler wrote:

    Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de groene kabel bij de ECU te onderbreken. Dan blijft de trompet op het thermostaathuis wel stroom krijgen, en gaat hij bij warme motor ook (sneller) open.

    Of deze nog werkt bij uitgeschakelde + durf ik niet te zeggen.

    dan draait mijn pomp nog wel.

    #18116821

    Dat extra beetje lucht wat je krijgt als je motor koud is, want meer doet dat trompetje niet, heb je verder met LPG toch weinig aan. Je stelt de (LPG)boel normaal gesproken af pas als de boel goed op bedrijfstemperatuur is.

    En idd zou je pomp dan nog wel eens kunnen draaien.

    #18116822

    volgens mij draait de pomp dan niet meer, omdat dat de signaaldraad is voor de injectie en voor het relais. Andere aansluitdraden zijn +pomp, C+ en startmotor.

    Het relais moet toch ergens het signaal van draaiende motor vandaan krijgen om de pomp te laten draaien. Dus groene kabel los, is pomp ook uit.

    #18116823

    ja daar heb je een punt…
    die wordt wel aangestuurd door de ontsteking.. ;)

    aan de andere kant is het ook weer zo dat als hij geen geschakelde + krijgt..
    dat dan het hele gebeuren plat ligt

    en dat is mijn bedoeling.
    die extra lucht die hij dan krijgt van de hulpluchtschuif hoeft van mij niet
    hij loopt zonder voeding op injectie hartstikke mooi. heb op het moment de dikke + van de accu af liggen.

    en nog even 1 vraagje op benzine
    de pomp. kun je die zo op de injectie aansluiten of is het beter om dit via een relais te doen?

    #18116824

    De pomp schakel je via het injectierelais. nog een relais gebruiken is wat teveel van het goeie…

    #18116825

    @sh93 wrote:

    Hallo.

    Als ik mijn le jettronic geen geschakelde plus geef. Ligt dan mijn hele injectie systeem plat?
    Deze vraag i.v.m. gas benzine schakelingen.

    Alvast bedankt

    nee, je koude start ventiel wordt bekrachtigd door startmotor bedienen.

    Zie Y13 loopt naar S1 contactnummer 50

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.