Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › radio vervangen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2013 om 08:01 #17257617
Goedemorgen beste forumgangers. Ik ben een trotse eigenaar van een opel corsa silverline uit 2006.
Een minpuntje is echter de radio, is is geen mogelijkheid om je telefoon of usb aan te sluiten en hij maakt krasjes op de CDs. Mijn radio ziet er zo uit:

Dus ik besloot een radio te kopen (http://tweakers.net/pricewatch/286725/sony-mex-bt3900u/specificaties/” onclick=”window.open(this.href);return false;)
een een frame (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/379226?WT.mc_id=beslist&insert=8V” onclick=”window.open(this.href);return false;).Toen ik de radio er uit haalde bleek er echter een aparte stekker aan te zitten.

Na even googlen kwam ik er achter dat ik een ISO verloopstekker nodig had. Mijn vraag is of deze de goede is. http://www.mytrendyphone.nl/shop/iso-adapter-opel-10911p.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook kwam ik na even rondneuzen op dit forum erachter dat het mogelijk is om de stuurbediening te behouden. Is dit mogelijk met de sony mex bt3900u? Zo ja, welk apparaat heb ik precies nodig?
Alvast bedankt voor jullie hulp. :)
8 mei 2013 om 09:26 #18141973Hee
Is wat knutselwerk maar valt te doen het verloopstekkertje is de goeie
Stuurwiel bediening met je even op onderzoek uit meestal hebben ze adaptertjes ervoor die je er tussen kan zetten bij pioneer maar even navraag doen bij een. Audio zaak die kunnen je wel helpen en verder veel knutselwerk voor de stuurwiel bediening dan
12 mei 2013 om 13:09 #18141974Heb het stekkertje besteld, een vraagje. Uit de sony stekker komt een gele kabel waar op staat “battery/constant 12v+” Waar moet deze heen?
Ook komt er uit de ISO adapter een bruine kabel met een klem. Waar moet deze heen?
12 mei 2013 om 13:57 #18141975Die is voor je stroom bedoelt als het goed is zit die ook op je verloopstekker dadelijk deze zul je daar moeten aansluiten even met multimeter kijken welke draad dat is
Als je een foto maakt is het wat duidelijker zou nu zo niet kunnen zeggen waarvan die is
Verder veel knutsel plezier
12 mei 2013 om 14:49 #18141976Er steekt slechts een stekkertje uit het verloopje dus dat zal die wel zijn. Ik kreeg in eerste instantie geen voeding maar dat zal wel te maken hebben dat je de kabels op verschillende manier in elkaar kan sluiten ivm verschillende auto’s.
En ik moet ook nog een antenne verloop bestellen. Zucht, wat een gedoe.
15 mei 2013 om 17:34 #18141977Juistem, antenne verloop is binnen en na nog een tevergeefse poging ben ik weer genoodzaakt hier te posten.
De radio heeft geen stroom, alles is aangesloten. Ik heb de rode en gele kabels zelfs verwisseld wat in de handleiding van de radio gesuggereerd was.

Iemand suggesties?
15 mei 2013 om 17:39 #18141978De exacte kleuren heb ik geen weet van. Maar volgensmij is dit een kwestie van meten is weten.
Multimeter op een draad en één tegen de carosserie. Alle draden aflopen tot je de constante plus (~12V) gevonden hebt. Wil je dat de auto pas stroom heeft op contact geldt hetzelfde verhaal als hierboven, maar dan met de sleutel gedraaid!
15 mei 2013 om 20:03 #18141979Heb je de massadraad wel aangesloten?
“Ook komt er uit de ISO adapter een bruine kabel met een klem. Waar moet deze heen?” Op t chassis van je radio of op een massapunt van de auto.
15 mei 2013 om 20:11 #18141980De losse bruine kabel van de ISO adapter is waarschijnlijk de Geschakelde plus(15) dit omdat de originele canbus aansluiting geen geschakelde plus heeft.
16 mei 2013 om 18:48 #18141981Jawel, het is gelukt. De gele kabel moest in de adapter worden gedrukt tegenover de rode kabel.
Allen bedankt voor jullie hulp, en ten slot nog een foto van het resultaat.
16 mei 2013 om 20:07 #18141982Je hebt in ieder geval een hele goede radio gekocht :) Ik ben er maandenlang zeeeer tevreden over geweest, zeker icm m’n iPhone 4 voor de muziek en navigatie-spraak (via Bluetooth).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.