Radio stuurbediening Vectra B1 1998

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Radio stuurbediening Vectra B1 1998

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo allen,

Ik heb een Opel Vectra B1 2.0 HB uit 1998.
    Een ouder beestje, maar hij rijdt nog uitstekend !!!

Hierin zit een Philips DC479 autoradio met stuurbediening en info op de TID.

Nu heb ik hier twee autoradio’s liggen..een Pioneer Deh-5200SD en een Kenwood KDC-W5041U, en zou een van deze radio’s willen aansluiten met behoud van stuurbediening en info op de TID.
    Ik weet dat er aansluitsetjes zijn om radio’s aan te sluiten met behoud van bediening en info TID.
    Weet iemand misschien, of er voor mijn radio’s zo’n aansluitset bestaat, zodat ik een van mijn wat modernere radio’s kan plaatsen ??
    Weet iemand een wat modernere radio met SD en USB die past in mijn Vectra B1 incl. stuurbediening en TID info.

Alvast Bedankt,
    Gr.,
    Stefan

Zou je even op internet moeten zoeken, via google is er zat info te vinden hierover.

Typ je radiotype in, en dan stuurbediening.

Willem

Wellicht beetje off topic maar mocht je nog een (digitale) handleiding zoeken van die DC 479, stuur me ff een PM. Stel dat je er nog even mee doorrijdt en een keer de stroom eraf hebt/platte accu staat daar netjes in hoe je de stuurwielbediening weer aan de praat krijgt (wellicht ook handig voor toekomstige forumgangers). ;)

CDR500 erin plakken, daar werkt de Stuurbediening gewoon altijd van….

Ik (persoonlijk) heb alleen maar ellende met de DC479 gehad… (Astra-F / Corsa-B)

met de CDR500’s nooit problemen gehad.. Zelfde opties + nog meer

Willem

@ Stefan:

Heb een PM van je ontvangen maar mijn PM wil ’t postvak even niet uit… Stuur me even per PM je mailadres, dan stuur ik het even door.

Hier in ieder geval even een quick guide voor de stuurwielbediening zodat het topic ook voor externen nuttig wordt:

Als de radio aan is, houdt de BDN/init knop een paar seconde ingedrukt totdat je een piepje hoort. Je komt dan in het menu met een aantal opties. Met de pijltjes links en rechts kun je door het menu bladeren. Als je daar doorheen bladert kom je bij de optie “REM” (remote) deze staat standaard op OFF. Druk nog een keer BND/init en OFF verandert dan in ON. Je stuurwielbediening werkt dan weer. Om het menu te verlaten kun je de BND/init knop nog even een paar seconde inhouden.

Gelukt…ik heb nu de stuurbediening werkend.
    Weet iemand of er modernere radio’s zijn met usb en/of sd, die zo te plaatsen zijn, zodat alles werkt, maar met een moderne look…?
    Kan ik in het buitenland ook eens een muziekje opzetten.
    Die gasten lullen altijd een uur in een kwartier.

Groet,
    Stefan

Je kunt andere radio’s plaatsen maar dan heb je sowieso een radio nodig met stuurwiel-bediening-voorbereiding en hoogstwaarschijnlijk nog een adapterkabel. Welke types met welke kabels werken weet ik niet uit m’n hoofd, dat zou je bij een auto hi-fi zaak kunnen navragen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.