Forumindex › Forums › Modellen › Astra › radio raadsel Astra G, gaat uit bij wegrijden?!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2012 om 18:00 #17243035
Ik heb in mijn Astra 1.6 club van 1998 een Pioneer radio gemonteerd. Rood en geel omgedraaid zoals te doen gebruikelijk. De schakeldraad van de radio aangesloten op ik dacht blauw rood uit de connector van de auto, daar heb ik 12 V op gemeten bij contact op stand 2, bij contact uit staat daar geen spanning op. Klinkt goed tot zover, werkt ook prima zolang de auto stilstaat met draaiende motor, of alleen op contact, dat maakt niet uit. Radio speelt goed en houdt ook geheugen vast.
MAAR………….
Zodra ik wegrij, vooruit of achteruit valt de spanning van de radio weg en valt ie dus uit. Ik heb de radio eruit gehaald en met de radio in de hand langszaam weggereden en dan gebeurt hetzelfde, er komt dus geen draad in de verdrukking of wat dan ook…..
Bij opnieuw starten en soms ook bij weer stilstaan gaat de radio gewoon weer aan.Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen???
Ik hoor heel graag van jullie!!
Thanks!
19 maart 2012 om 18:39 #17938848:wtf weet ff geen oplossing ervoor zeer gek verhaal man!
was zelf wel de fout ingegaan met het contact ,radio hield geen geheugen vast maar kwam ineens erachter als je de sleutel eruithaal dat stroom eraf gaat dus maar anders aangesloten :jerry
19 maart 2012 om 19:17 #17938849ik denk dat het iets is met die blauw/rode draad te maken heeft.
meestal is blauw de remote.Gert
19 maart 2012 om 20:22 #17938850rood of blauwe draad dien je niets aan te dien, mits je geen subwoofer oid heb
19 maart 2012 om 20:34 #17938851De Blauwe draad uit de radio is Remote, dat is de roodgrijze draad bij de OPEL stekker, deze moet je ongemoeid laten, en indien je een versterker inbouwd daar de remote van de Versterker op aansluiten..
De Roodblauwe draad van de OPEL stekker is het Snelheids signaal, dit signaal gaat pulseren zodra je wegrijd, moet je niks mee doen dus..
alleen Rood en Geel omdraaien op de pioneerstekker is voldoende..
Willem
20 maart 2012 om 06:19 #17938852Kijk, dat is een duidelijk verhaal! Geen wonder dat ik deze storing heb!
Ik dacht dat dun rood uit de Opel de schakeldraad via contact was maar daar staat geen spanning op als ik het contact aanzet.
Tips over welke draad ik dan wel als schakeldraad kan gebruiken vanuit de auto?Bedankt voor de reactie!
20 maart 2012 om 08:47 #17938853Schakeldraad is in de meeste gevallen zwart of rood.
Geel is permanent.20 maart 2012 om 09:21 #17938854Blauw is inderdaad remote. Dat moet je niet hebben op je radio.
Succes ermee.
20 maart 2012 om 12:05 #17938855Hartelijk dank voor de reacties. Ik weet welke draad ik vanuit de radio moet hebben, dat is het probleem niet. Ik zoek alleen een draad vanuit de auto die 12V geeft bij contact op stand 2. Volgens mijn info is dit de dunne rode draad in de stekker alleen deze geeft geen 12V op contact.
Vraag is dus nu welke draad dat wel doet. Dus geen 12V bij uitgeschakeld contact, wel 12V bij ingeschakeld contact.Ik dacht goed te zitten met blauw/rood maar die geeft blijkbaar een pulsspanning ipv constant.
20 maart 2012 om 13:12 #17938856heb je geen ISO stekker in de auto zitten dan? Dan is er toch niks aan de hand en heb je gewoon geschakelde plus. In je ISO stekker is dat volgens mij de gele, maar kan ook de rode zijn :P
20 maart 2012 om 14:24 #17938857Zeker is er een ISO stekker in de auto waarvan rood (dun) de geschakelde plus dient te zijn maar die doet het dus niet. Nu ben ik op zoek naar een andere. Rood/blauw is dat maar pulseert blijkbaar en is dus niet geschikt als geschakelde plus voor de radio…..
Ik zal nog ff wat meten dan maar als niemand een kant en klare oplossing heeft…….
20 maart 2012 om 14:30 #17938858Controleer dan eens je zekeringen… als die het niet doet zal er vast ergens een stuk zijn.
20 maart 2012 om 14:42 #17938859Had ik al gedaan, in ieder geval die van de radio is ok………….
20 maart 2012 om 15:49 #17938860Radio wel, maar Accesoire zekering, ook heel.
Bijde draden zijn namelijk apart gezekerd.
willem
20 maart 2012 om 19:59 #17938861Ik heb het probleem opgelost door de schakeldraad van de radio te koppelen met het lampje van het dashboardkastje. Alles werkt nu naar wens gelukkig.
Hartelijk dank voor het meedenken mensen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.