radiateur vraag

Forumindex Forums Modellen Manta radiateur vraag

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224612

    Hallo

    Heb sindskort een 2.0 S in mijn A-Manta liggen. Motor loopt schijnbaar goed, maar krijgt heel snel te warm. Enkele zaken die ik al heb bekeken:

    – spanningsstabilisator is doorgemeten en ok.
    – Er zit een nieuwe temperatuursensor in.
    – waterpomp werkt prima.
    – radiateur is nieuw…

    Ik dacht bijgevolg dat het aan de thermostaat te wijten was, die niet of te laat opengaat… Thermostaat eruitgegooid en nog wordt de motor te warm, al duurt het nu iets langer.

    Zou het kunnen dat er bij een 2.0 S in een Manta A een grotere radiateur in moet om het boeltje voldoende te doen afkoelen? Hoe zat het standaard bij 1.9 S ? Of moet ik het probleem in mijn blok zelf gaan zoeken … Alle tips welkom.

    #17711306

    Ikzelf heb ook een 2.0S in mn A manta radiateur kan hetzelfde blijven maar heb je hem goed ontlucht? genoeg koelvloeistof erin dus (geen water..)

    #17711307

    Boel is ontlucht en er zit koelvloeistof in ja… Blijkbaar had je twee types radiateurs voor Manta A… breed en smal. Breed was voor de grootste blokken. Klopt dit?

    #17711308

    origineel gepost door babyblue
    Ikzelf heb ook een 2.0S in mn A manta radiateur kan hetzelfde blijven maar heb je hem goed ontlucht? genoeg koelvloeistof erin dus (geen water..)

    Heb je soms een foto van je motorcompartiment? Dan zie ik meteen of we dezelfde radiateur hebben… Je zou er mij een heel eind mee vooruit helpen. Alvast bedankt.

    #17711309

    #17711310

    origineel gepost door babyblue

    Waarvoor dank. Is inderdaad het klein radiateurke, zoals bij mij… en de jouwe staat zelfs nog op LPG. Ik moet het probleem elders zoeken denk ik…

    #17711311

    Ie is wel goed ontlucht en alles?

    #17711312

    ik dacht dat een motor op lpg ook warmer werd dan met benzine?
    ten minste dat zei men vroeger…of is dat ondertussen achterhaalt?

    #17711313

    Origineel zit er tegen de radiateur een kap geschroeft welke de luchtstroom veroorzaakt door de fan, bij stilstand en bij niet al te hard rijden richting de radiateur leid voor extra koeling.
    Deze kap heeft echter geen of weinig invloed bij normaal rijden.
    Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de radiateur vervuild is door vliegetjes, stof e.d.

    #17711314

    origineel gepost door The_Undertaker
    Ie is wel goed ontlucht en alles?

    Boel is idd ontlucht …

    #17711315

    origineel gepost door MantasticB1
    ik dacht dat een motor op lpg ook warmer werd dan met benzine?
    ten minste dat zei men vroeger…of is dat ondertussen achterhaalt?

    Dat klopt met oudere motorblokken. Ik weet niet hoe het zit met recentere motorblokken…

    #17711316

    origineel gepost door addriaanadriaan
    Origineel zit er tegen de radiateur een kap geschroeft welke de luchtstroom veroorzaakt door de fan, bij stilstand en bij niet al te hard rijden richting de radiateur leid voor extra koeling.
    Deze kap heeft echter geen of weinig invloed bij normaal rijden.
    Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de radiateur vervuild is door vliegetjes, stof e.d.

    Het is een nieuwe radiateur. Weliswaar het kleine model zoals van “babyblue”. De meesten hebben geen zo’n tunnelkap en toch kunnen die perfect rijden, dus dat zou het niet mogen zijn…

    #17711317

    Manta A heeft enkel 1.2 1.6 en 1.9 motor geleverd gehad. Allen met een kleine radiateur. enkel de automaat versie had een brede radiateur zoals bij Manta B 2.0 het geval is.

    Kleine radiateur zou voldoende moeten zijn.
    Hoe heb je je koelsysteem ontlucht? Met kachelkraan geheel open lekker op toeren zonder radiatordop?

    maak eens foto van jou motorruimte

    #17711318

    Probeer toch maar een andere spanningsstablisator.
    Heb het probleem ook gehad met de GTE. Temperatuur liep snel op tot het rood, en de benzinetankmeter gaf de goede waarde aan.
    Er een andere erin gezet, en het probleem was weg.

    #17711319

    origineel gepost door manta2
    Probeer toch maar een andere spanningsstablisator.
    Heb het probleem ook gehad met de GTE. Temperatuur liep snel op tot het rood, en de benzinetankmeter gaf de goede waarde aan.
    Er een andere erin gezet, en het probleem was weg.

    was bij mij ook het geval.. meter na enkele minuten helemaal rechts in het rood. In het begin dacht ik ook van WTF! Motor gevoeld en temperatuur gemeten van koelvloeistof en dat toen rond 86 graden.

    Dus kijk of je koelvloeistof kan meten en/of een nieuwe spanningsstabilisator er in zet. Probleem zou dan opgelost moeten zijn..

    #17711320

    origineel gepost door JOZO

    origineel gepost door manta2
    Probeer toch maar een andere spanningsstablisator.
    Heb het probleem ook gehad met de GTE. Temperatuur liep snel op tot het rood, en de benzinetankmeter gaf de goede waarde aan.
    Er een andere erin gezet, en het probleem was weg.

    was bij mij ook het geval.. meter na enkele minuten helemaal rechts in het rood. In het begin dacht ik ook van WTF! Motor gevoeld en temperatuur gemeten van koelvloeistof en dat toen rond 86 graden.

    Dus kijk of je koelvloeistof kan meten en/of een nieuwe spanningsstabilisator er in zet. Probleem zou dan opgelost moeten zijn..

    Ligt niet aan blokje… is doorgemeten en ok. Heb koelvloeistof zelf gemeten… gaat aan de kook.

    #17711321

    origineel gepost door hanzzz
    Manta A heeft enkel 1.2 1.6 en 1.9 motor geleverd gehad. Allen met een kleine radiateur. enkel de automaat versie had een brede radiateur zoals bij Manta B 2.0 het geval is.

    Kleine radiateur zou voldoende moeten zijn.
    Hoe heb je je koelsysteem ontlucht? Met kachelkraan geheel open lekker op toeren zonder radiatordop?

    maak eens foto van jou motorruimte

    De auto heeft momenteel geen kachel. Heb de voorkant wat opgekrikt, radiateurdop open en x-aantal minuten laten draaien. Plaatje van mijn motorcompartiment.

    http://img807.imageshack.us/i/dsc00979.jpg/

    #17711322

    Heb je de kachelaansluitpunten afgedopt?
    Zoja als je die nou eens doorlust. dus van waterpomp naar thermostaathuis.

    #17711323

    origineel gepost door hanzzz
    Heb je de kachelaansluitpunten afgedopt?
    Zoja als je die nou eens doorlust. dus van waterpomp naar thermostaathuis.

    hm… zelf nog niet aan gedacht. Wat zou het voordeel daarvan zijn?

    #17711324

    Het zou zomaar de flow van je water kunnen bevorderen.
    Ik heb het idee dat die kring buiten je thermostaat om gaat, aangezien je kachel ook warm moet worden als je thermostaat nog niet warm is?

    Maar ik zou zeggen probeer en ondervindt.

    #17711325

    als je die aansluiting nou doorlust net zoals hans zegt een motor heeft een bepaalde koelvloeistof hoeveelheid en een flow nodig om goed te kunnen koelen bij mij

    ik heb recent en 6cil ingebouwd en als ik daar de kachel wel of niet aansloot met de goede t stukken scheelde bij mij nogal en via de waterpomp is je koelvleoistof inhoud minder en heb je dus ook minder mogelijkheid om je warmte te versprijden

    als je zeker weet dat het niet in de motor zit dmv een lekke koppakking oid zou ik de koelvloeistof loop eens aanpassen

    #17711326

    origineel gepost door opelclanermelo
    als je die aansluiting nou doorlust net zoals hans zegt een motor heeft een bepaalde koelvloeistof hoeveelheid en een flow nodig om goed te kunnen koelen bij mij

    ik heb recent en 6cil ingebouwd en als ik daar de kachel wel of niet aansloot met de goede t stukken scheelde bij mij nogal en via de waterpomp is je koelvleoistof inhoud minder en heb je dus ook minder mogelijkheid om je warmte te versprijden

    als je zeker weet dat het niet in de motor zit dmv een lekke koppakking oid zou ik de koelvloeistof loop eens aanpassen

    ok… het is het proberen waard. thx voor de tip mannen.

    #17711327

    heb je een vaste koelvin of één met viscokoppeling ?

    #17711328

    origineel gepost door deziggy
    heb je een vaste koelvin of één met viscokoppeling ?

    Vast. Dus dat kan het probleem niet zijn

    #17711329

    bij rekord’s zit in de 2liter S en de 2 liter E een bredere radiator. in de 1700 en de 1900cc zit er in de rekords een smalle, tenzij voor een automaat, die hebben altijd een brede.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.