radiateur lekkage

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264561

    Goedendag

    Heeft iemand enig idee wat ik moet doen want ik heb een piep klein gaatje in mijn radiateur. Men zegt dat er een vloeistof voor is maar verstopt ook de ventilatie in de auto heb ik gehoord of moet ik gewoon de radiateur vervangen

    mvg Dave

    #18222731

    1 zo,n blik kan geen kwaad ik heb die dingen ook als stop leak enz ook wel eens gebruikt zonder kloterij werkt wel bij een miniscuul gaatje (vaak maar tijdelijk 3 4 5 maanden)

    Kunt het proberen.

    #18222732

    Ik hou persoonlijk niet van die oplos middelen.
    Dit omdat het probleem niet bij de bron wordt aangepakt.

    Zoals GSE ook al zegt het werkt maar tijdelijk.
    Liever een nieuwe radiateur dan de kop er af en wat er al niet bij komt kijken.

    #18222733

    Heren nog bedankt voor de snelle reactie
    Btw Waar kan ik het beste een andere radiateur kopen, want nieuw zijn ze best prijzig gemiddeld zo’n 350 euro
    En kleine onderdelen voor een opel rekord 2.0 e2 berlina 1983 . Kun je deze alleen vinden op marktplaats of is er
    misschien nog een andere website waar ik iets kan vinden

    Past bijvoorbeeld een radiateur van een ascona of een ander merk ook in mijn opel rekord 2.0 e2 berlina

    #18222734

    Als ik op Marktplaats kijk dan worden er best veel Rekords gesloopt of in onderdelen verkocht. Zulke mensen zul je moeten benaderen. Let hierbij wel op dat er vele verschillende radiatoren zijn. Een automaat heeft vaak een grotere radiator dan een handgeschakelde Rekord en in een Manta zit vaak ook een kleinere.

    Je zou ook nog Romijn in Renswoude kunnen proberen of Opel4ever.

    #18222735

    Of laten reviseren 150-200 ben je dan klaar schat ik,krijg je een nieuw koelblok.

    (als je vraag om het dikste en best koelende krijg je nog een betere radiateur als standaard dan kun je fijn zware dingen trekken in de hete zomer zon in de stad zonder problemen)

    #18222736

    Bedankt zal ff kijken hoe en wat.
    Als laten repareren goedkoper is dan doe ik dat

    #18222737

    Geen fan van stopleak en dat soort spul. Gaat echt overal in zitten. Een keer de kop van een japanner verwijderd waarbij dat was gebruikt, en overal van dat spul. FF laten solderen, en anders een ander exemplaar. Staan genoeg slopers op MP :)

    #18222738

    Of als je iets handiger bent pak een aluminium exemplaar bijv. van een Astra. Kosten nieuw geen drol.
    Let hier bij wel op dat je wel wat moet aanpassen aan je radiateur bevestiging.

    En niet te vergeten een andere thermostaat.
    Dit omdat aluminium niet zo goed warmte afgeeft moet deze thermostaat bij een lagere temp. open gaan.

    Succes.

    #18222739

    heb vorige week net 1 weg gegooid van een Rekord e2 2.0
    had hem al op mp gehad maar geen reacties.
    zijn hok aan het op ruimen vandaar weg gegooid.
    anders had je hem kunnen krijgen.

    #18222740

    http://www.opel-classicparts.de/kuehler-32064.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18222741

    hep er nog wel 1 liggen

    #18222742

    Kan je er makkelijk bij? Solderen.

    Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????

    #18222743

    @champo wrote:

    Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????

    Was mijn gedachte ook.
    Zover ik weet, geleid alu warmte beter dan koper.

    Neem maar eens een staaf alu in de hand en een staaf koper, beide met een temp van -20.
    Dan merk je het verschil wel ;)

    En inderdaad, zou eerst proberen te solderen (zal als beginner niet het mooiste resultaat geven, maar is wel dicht)

    #18222744

    Okay maar waarom zit er dan in een Senator B een 66 Graden thermostaat en in een Senator A een 88 graden?

    Door deze gegevens komen mijn redenatie van dat aluminium radiateur minder warmte afgeven.

    #18222745

    heb er ook nog wel een stuur maar een p,m

    #18222746

    66 graden thermostaat? ;o

    #18222747

    Radiateur gewoon laten reviseren. Krijg je garantie op, en hij is beter dan dat tie nieuw was. En vaak kun je ook nog een update doen, als je wilt. Ik heb toendertijd de radiateur van de Monza “heavy duty” laten maken.

    #18222748
    #18222749

    @kywieman wrote:

    Okay maar waarom zit er dan in een Senator B een 66 Graden thermostaat en in een Senator A een 88 graden?

    Door deze gegevens komen mijn redenatie van dat aluminium radiateur minder warmte afgeven.

    Aluminium geleidt warmte 3 tot 4 keer beter dan staal. Iets dat slecht energie of warmte afgeeft, is een isolator. Ik noem als voorbeeld maar hout. Dat kan je verhitten tot het vlam vat en vlak bij de vlam kan je het gewoon vasthouden. Aluminium verspreid de energie, zodat jij je brandt.
    Waarom die b een andere thermostaat heeft kan ik je niet vertellen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de koelhuishouding van de b kleiner is of dat er minder ruimte is waar koelere lucht doorheen kan stromen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.