radiateur

Forumindex Forums Modellen Astra radiateur

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

is een radiateur makkelijk te vervangen en daarna de boel te ontluchten,of is dat ontluchten niet nodig zoals al meerdere keren is gezegt,bedoel de 1 zegt wel en de ander zegt dat je niet de boel moet ontluchten omdat hij dat vanzelf doet,
    wil dit toch zeker weten
    betreft mijn opel astra sedan van 1994,en zit er verschil in radiateur kwa bouwjaar of zijn die tot een bepaald jaartal het zelfde

radiateur is zowiezo passend van de 1.4 en 1.6 8kleppers.

radiateur demonteren:

– slangen los
    – Stekkers los
    – 2x boutje 10 van bovenste radiateur steuntje los
    – radiateur eruit tillen
    – vin los halen en over zetten op nieuwe radiateur.

Willem

dus de radiateur van een astra van zeg maar 1992 of op de sloop die past ook dan
    en moet je de boel nu wel of niet ontluchten als je hem weer op vul met koelvloeistof

astra-F van 1991 t/m 1998 met 8klepper motor is hetzelfde.

Willem

dacht eerst dat er in de afmeting een verschil zat
    en ontluchten is dat nodig of niet

ontluchten doe ik altijd gewoon door de motor zonder koelvloeistofdop warm draaien.

je kan m even helpen door in de dikke koelslangen naar de radiateur te knijpen.

Willem

als dat het enige is is het niet moeilijk om zelf te doen
    en enig idee hoeveel k vloeistof er in gaat

ik heb meestal zelf minimaal 10liter koelvloeistof in de kast, meestal gaat er nog geen 5 liter bij.

Willem

dan zal ik eens kijken ik zag aan de onderkan t een paar druppels hangen en zag dat hij een beetje lek is is maar een klein beetje,heb het 3 dagen geleden gezien ,maar heb nog steetds niet moeten bijvullen ,staat nog steetds op zijn peil dus zo hard gaat het niet
    dus hoop dat ik er nog even mee kan rijden,tot ik een nieuwe heb,
    zit er bij deze radiateur een sensor in of is dit zonder zie op internet dat er twee 1 met en 1 zonder sensorgat

[rquote=1858618&tid=141849&author=wim-v6]ik heb meestal zelf minimaal 10liter koelvloeistof in de kast, meestal gaat er nog geen 5 liter bij.

Willem[/rquote]Jij bent ook echt op alles voorbereid :P

haha, olieën en koelvloeistoffen gaan hard hier, en remmenreiniger, daar ben ik grootverbruiker van.

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.