Raar Probleem: Nieuw Velg+Wiel draait niet, Oude wel

Forumindex Forums Modellen Astra Raar Probleem: Nieuw Velg+Wiel draait niet, Oude wel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Heb gisteren de remshijven en remblokken vervangen, de remschoen mooi strak rood geverfd ook nog. Zal fotos plaatsen later ;).

Alleen zit ik met een raar probleem, heb 16 Inch velgen met wielen gekocht (heb nu 18 inch). Ik probeerde de 16 Inch erop te zetten, lukte goed alleen de voorste wielen draaien niet. ze zitten hartstikke vast. Aan een kant kan ik de wiel paar cm naar voor en achter wel draaien maar verder zit hij hartstikke vast. Zie ook dat hij niks raakt, de remschoen en de schijf niet. Als ik de wiel van de remschijf weghaal dan draait de remschijf wel en met de wiel dus niet.

De 18 inch velgen waren niet Opel orginele velgen, de 16 inch wel…zat net te bedenken zou het kunnen zijn dat die wielbouten te lang zijn en iets blokkeren ?

Ik gok inderdaad op de wielbouten ja!

Idd wiel bouten te lang.
    Opel gebruikt redelijk korte wiel bouten.

andere halen of deze bouten in korten.

Draai de wielbouten niet helemaal vast , en probeer het dan nog is.

Loopt het balanceerlood niet tegen.de remklauw aan?
    Anders toch eens kijken of wielbouten niet te lang zijn

Ik zal het morgen of overmorgen verder onderzoeken ! moet eerst de correcte bouten halen !

met 18 inch lijkt het me niet dat het balanceerlood tegen de remklauw komt (dan heb je wel echt big brakes nodig)

kun je de oude wielbouten niet proberen?

Kijk ook eens of alle velgen dezelfde etwaardes hebben. Heb het wel eens gezien dat 1 wiel tegen de klauw aanliep omdat de et waarde hoger was als de rest van de velgen

idd had ik bij de corsa ook gewoon te hoge et waarde en pitste ik de velg tegen de klauw op kon ik ook niet meer draaien

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.