raar probleem c20ne (opgelost)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) raar probleem c20ne (opgelost)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207470

    sinds een paar dagen doet mijn detje gsi raar als ik in de 1ste of 2de versnelling rij , het motronic lampje begint dan even te branden, in de 2 meestal tot ongeveer 2500 toeren. bij normaal gas geven brand ie niet. in de 3,4 en 5de versnelling springt ie heel af en toe maar aan. ook lijkt ie een beetje in te houden. weet iemand wat het kan zijn?

    en dan nog een vraag. als ik de sleutel omdraai van het contactslot loopt mijn benzinepomp niet. en het ligt niet aan het brandstofrelais. ideeen iemand?
    alvast bedankt

    #17419310

    uit laten lezen??? of zelf uitlezen??

    en hoe weet je dat het niet aan het relais ligt?? spanning gemeten?? op de benzinepomp??computer probleem??

    #17419311

    je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
    zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

    Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

    succes

    #17419312

    origineel gepost door corsaboy
    je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
    zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

    Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

    succes

    Pomp hoort pas te gaan draaien als je je de motor start.

    Deze reageert op toerental signaal van de motor, de motorcomputer geeft dan weer het sein dat de pomp moet draaien.

    soms bij ombouwen komt het voor dat ze de pomp door verbinden, maar dan is het gauw afgelopen met de accu als je je contact aan hebt staan :vertag

    #17419313

    Even tussen 2 dingen door.
    Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

    Sjupke`

    #17419314

    origineel gepost door Small Sexy
    Even tussen 2 dingen door.
    Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

    Sjupke`

    Rood/Blauw

    en vanaf de zekering word hij blauw.

    #17419315

    Danku!
    Heb er even over na gedacht, maar mij lijkt t t slimst om de aansturing van het relais te pakken ipv de voedingdraad van de pomp. Anders heb ik een flinke schakelaar, of een relais nodig om t te schakelen lijkt me.

    Sjupke`

    #17419316

    eindelijk uitgelezen. bleek de koelvloeistof temperatuursensor op het blok te zijn, die gaf bij optrekken een temperatuur aan van -31 graden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.