raar lopen c14nz (compressie?)

Forumindex Forums Techniek Overige motor types raar lopen c14nz (compressie?)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    drakos
    Deelnemer

heb voor de winter een corsa’tje met een c14nz motortje.
    deze liep toen ik de auto net gehaald had prima maar na een 100km begon hij vreemd te doen :???: ;

-starten met gasgeven; geen probleem en motortje loopt redelijk netjes (geen vergelijkingsmateriaal maar klinkt netjes)
    -starten zonder gas; motor valt direct uit, vervolgen moet ik een halve minuut volgas doorstarten voordat hij kloppend en stotend weer tot leven komt (lijkt op 3 cillinders). na een paar keer flink gasgeven begint hij weer “redelijk” te lopen

– lang stationair; motor begint te kloppen en valt uit, ook weer niet starten tenzij volgas

hebben de compressie gemeten, deze hangt tussen de 4,8 en 6 bar :shock: (dit was wel met een dieselmeter dus niet heel nauwkeurig onderin)

hoeveel zou dit moeten zijn bij een gezonde motor?
    wat zou het verder e.v. nog kunnen zijn?

je moet wel 8 halen daar onder heb je wel vermogen verlies.

heb je ook olie op de zuiger gedaan en vol gas tijdens het starten.

GS2.6
    Deelnemer

Moet inderdaad min. 8 bar hebben elke cil. anders zuigerveren einde.

Had vandaag een c16nz gemeten, 3 waren 12 en de 1ste was 6. (onder het rijden had ik hier eigenlijk nooit op gelet), maar zo zie je maar..

drakos
    Deelnemer

thanx voor de reacties,
    inmiddels is het probleem (vermoedelijk) opgelost
    opnieuw compressie gemeten met een benzinemeter; 4x 12 / 13 bar (waarschijnlijk iets mis met de andere meter)
    na de bougies weer te hebben vervangen (4e setje) liep het motortje weer op 4 pitten.
    na een hoop zoekwerk niks kunnen vinden waardoor hij de bougies zou slopen en bij wijze van test de temp sensor vervangen.
    tot nu toe loopt hij weer als nieuw :D

Jurgen
    Deelnemer

Mooi dat het zo kan dus :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.