raar geluid kadett c sedan

Forumindex Forums Modellen Kadett raar geluid kadett c sedan

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

hoi nadat ik mijn kadett c sedan zo een 85mm heb verlaagd heb ik linksvoor een raar knakkend geluid.
    ik zou bijna zeggen alsof het lijkt te klinken als je geen rubberen ogen hebt in je schokkers.
    ik vermoed dat het een fusee kogel is maar hoe kan ik deze controlleren

als je de auto op de brug hebt staan met de wielen los. een bandenlichter tussen de draagarm en het fuseestuk zetten en kracht zetten(niet overdreven veel natuurlijk) en dan goed kijken of je speling in de kogel ziet. en dit dan uiteraard boven en onder doen.

succes!

zal het van de week eens doen,ik hoop van niet is volgens mij een pokke klus:mad:

de onderste zit in de draagarm geperst. dus wel een beetje lastig om te vervangen.
    de bovenste zit met twee bouten vast, du sis zo te vervangen. mischien wel laten uitlijnen na het vervangen. maar dat is zowiezo verstandig na het verlagen.

groetjes

Is het niet de stabilisator stang die iets raakt door de extra large verlaging?
    Als het een fusee probleem is, dan lijkt het mij dat je dit ook al vóór het verlagen zou hebben gemerkt

die stabistang weet ik niet toen hij min 50 mm was hoorde ik niks alleen na de extra verlaging.
    maar het gekke is als ik zo met de hand de auto veer hoor ik niks allen als ik over slecht wegdek rij

Check maar eens of er geen speling zit op je stabirubbers, of op t stangetje zelf, dat maakt ook zo’n geluid.
    Ff goed vastdraaien

dan zal ik maar die draad einden eens nieuwe bestellen zien er uit als of ze op springen staan zitten er al gebogen onder kan vast ook niet goed zijn:angel

jij zal er wel ervaring in hebben he fredje gezien dat die van jouw mega laag ligt:P:P;)

Ik ben zeer benieuwd hoe de wegligging van de mijne is
    want ik heb er nu ook 85/85 op liggen.

Maarrr… ben al aardig op weg met de uitlaat.
    Spruitstuk is al ingekort, ben nu bij de versnellingsbak
    beland, nog een klein stukje tot de tussendemper
    alles vast punten, eronder uit, aflassen en klaar
    is klara.. ben ZEER benieuwd naar de eerste testrit.

Hans wanneer kom je langs ? ;))

Greetz,
    Alex / Bear79

misschien dat ik zondag kan stuur anders even een u2u met je adres en tel nr

en ja hoor die stangetjes aan het einde van je stabi stang waar ze mee vast zitten zijn bam gaar.
    net even een nieuw setje besteld helaas wachten tot maandag

kunt gewoon draad eindes van de gamma pakken hoor, als je verlaagt hebt moet je de buisjes toch inkorten…
    dus dan kom je ook niet meer uit met de standaard draad eindes

hmmm geen wonder dat ze krom zijn ik wist niet dat ik die buisjes ook moest inkorten

Yep, buisjes inkoten, en los draadeind plaatsen, het draad van de nieuwe boutjes gaat te kort zijn :thumbup

denk dat je met -85 zeker 1/4 of 1/3van het buisje af kan halen… gewoon van 1 buisje 2 maken gaat misschien ook wel, dat had ik bij mij ook.. maar ik lag wel al wat lager als -85

welke draad is het ga ik morgen even shoppen m8 m10 roept u maar:hmmz

M8:vertag

heren ik dank u allen:wors

heb ze al wat ingekort het geluid is minder maar is er nog,dus nog een stukje eraf.
    hoe lang zijn die van jullie dan die van mij zijn nu een 3cm lang

zo vandaag weer eens wat tijd gemaakt en voila weg dat rare nare geliud alles weer zoals het hoortking:

buisjes nog korter gemaakt?

nee busjes zijn 3cm gebleven maar heb de rubbers even vervangen deze waren ook niet al te best meer

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.