project manta turbo

Forumindex Forums Modellen Manta project manta turbo

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 67 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17385954

    blauw bestaat ook niet origineel

    vermoed dat de ramen uit dit topic gecoat zijn
    heb geen andere verklaring

    mooi is het wel
    en cker byzonder:wors

    #17385955

    origineel gepost door mantaevo
    hoi kale gek!
    hier de fotos!
    had ik nog op mijn pc staan van de orginele wattlink opel as


    hoop dat je er wat aan hebt! succes verder:wors

    waarvoor is die derde stang die ik op die manta niet zie?

    #17385956

    ik heb hem al klaar gezien:wors:wors

    beestig ding
    jammer van je tegenslagen, telkens weer een hoop werk erbij, nu ma hopen dat het wel goed is
    en je blok erin kan blijven

    #17385957

    ik wil hem ook zien :(

    enig nieuw beeld / videomateriaal?

    #17385958

    hoe staat het met deze auto?????

    zijn er al filmpjes van:hmmz;):thumbup:thumbup

    #17385959

    hey

    nee heb het onderblok terug los moeten halen
    dus motor terug eruit
    de verstevigingsplaat die met de hoofdlagers geschroeft zat! was niet goed!
    bij 3000 toeren trilde de motor zo ,kon je hand niet op de inlaatcollector houden

    heb deze verstevigingsplaat volledig terug opgemeten en bijgefreest
    nu zal ie goed moeten zijn volgende week gaat de motor er terug in
    en achter een 2 weken terug de testbank op
    net op tijd gestopt op de testbank,anders was alles naar de haaien
    maar goed dat we het op tijd gemerkt hebben
    lagerschalen terug vervangen nu
    en verstevigings plaat bijgewerkt
    hoop dat ie goed is nu
    hou jullie op de hoogte!
    zal fotos maken op de testbank!

    #17385960

    ok das minder

    maar t gaat dus wel goed komen

    wat was t probleem met die verstevigingsplaat dan
    liep er iets tegen aan of zo dan???????

    #17385961

    hoi louwe

    nee, de plaat had rondom waar het carter komt te weinig vrije speling
    zo kreeg ik niet de volle kg op de hoofdlagers
    als ie rondom aanligt al sje hem op moment aantrekt
    en je telt de dichtingskit mee
    deze is 0.4 dik! had hem afgesneden , en met digitale schuifmaat gemeten !
    en als ik de plaat zo aantrok,zonder kit of iets op het moment
    had ik maar! 0.05 speling rondom,met dikte maat gemeten
    dus had niet de volle druk op de hoofdlagers !en dat was eigenlijk het probleem

    heb ze nu gemonteert met loctite heel fijne dichting kan je aantrekken tot op 0.01 als het moet
    raakte voor de rest nergens rondom paste goed! en de plaat raakte ook de hoofdlagers goed maar de dichtings kit was te dik

    ja als je zoiets zet meet alles goed na!
    hopen dat ie nu goed is achter een 2 weken weten we meer,
    ben ook de motorsteunen gelijk aan het aanpassen nu de blok ligt er toch uit
    zet de fotos er deze week nog op
    van de motorsteunen
    en gelijk ook inlaatcollector polieren nu
    heeft proefgedraait en alles is dicht !
    grtz

    #17385962

    ah ok
    zal der inderdaad omdenken
    als ik zover ben;):thumbup

    ga je de motorsteunen uit staal maken???

    was ik ook al van plan daar de originele alu versie nog wel eens scheuren wil;);)

    #17385963

    foto van de motorsteunen

    zo zijn al gelakt!
    morgen kan ik weer niets doen
    dus maandagavond kan motor er terug in!

    #17385964

    nog maar een x

    weet iemand het nut van die derde stang in het midden van het scharnierpunt ?
    want sommige watt links hebben deze niet

    en er wordt ook gezegd dat je met zo’n link geen stabilisatorstang meer nodig hebt is dit waar?

    mij lijkt namelijk dat dit ding niets met je stabilisatorstang te maken heeft en die dus toch nodig hebt

    #17385965

    De middelste stang is gewoon een versteviging voor het draaipunt. Deze wordt afgesteund op de plek waar normaal je panhardstang zit.

    Stabilisatie stang heb je volgens mij nog wel nodig, aangezien deze voor de rolbeweging is. Dus een axiale draaiing in de lengte richting van de auto.

    #17385966

    hoi

    en wattlink dient inderdaad om de as in het midden onder de wagen te houden
    en te kunnen regelen ,heel intressant bij verlaagde en brede velgen zodat deze banden, niet aan de rechterkant tegen wielrand gaat raken bij in veren
    en heeft dus niets met de stabilisator te maken deze moet eronder blijven !
    tenminste als je goede wegligging wilt behouden :D

    #17385967

    origineel gepost door mantaevo
    zeg een vraagje hier op het forem voor de manta
    liefhebbers

    ooit gehoord van blauw getint glas !
    heb ik per toeval op de kop kunnen tikken zit er dus ingebouwd!

    groen en bruin getint heb ik ook nog op stock !heb het vergeleken met het groen ,maar is dus echt blauw getint!
    maar dat blauw had ik nog nooit van gehoord!
    zo het schijnt is het van de manta 400????????????
    en 1 jaar in de i200 gebouwd geweest
    weet iemand hier meer over meschien?

    even terug komen op t blauwe glas

    ik dacht eerlijk gezegt dat dat van jou gecoat zou zijn
    omdat in europa blauw glas nooit voorkwam in n manta
    wel bruin en groen getint

    maaaarrr
    ik was deze week bij iemand die n chevrolet……….
    had staan
    wat eigenlijk n b ascona is die n manta neus heeft
    en onafhankelijke achteras ophanging:o:o

    en die had standaard blauw getint glas
    dus ja t bestaat wel
    neem aan dat als t in america dus in zo,n chevrolet…(b ascona) gezeten heeft

    het dar dus waarschijnlijk ook wel in een chevrolet?????
    (b manta) geleverd is geweest

    is wel super zeldzaam
    wees er dus maar zuinig op
    je vind er niet gemakkelijk n ander raampje weer bij;);)

    #17385968

    verder geen update,s meer ??????????????????

    #17385969

    heb hier ook 2 deuren staan lauwe die erin moeten komen met blauw getint glas komt er ook nog in moet alleen dan nog wel de set compleet hebben :P

    #17385970

    heb wel al vernomen dat ie er es effe mee gereden heeft
    en bij gasgeven dat binnen int huis alle glazen trilden
    en dat ie menes zou gaan

    meer info heb ik er ook nog niet over, was zen vrouw die me dit heeft verklapt:P

    #17385971

    hoi manne

    voorlopig geen updates!
    heb ermee gereden ! maar nog altijd een oliedrukprobleem
    als motor koud is perfect 4.5kg bij 1000t/min
    motor warm nog net 1kg 1000t/min geef ik gas gaat ie wel onmiddelijk naar 3bar bij 3000t/min

    zou het iets te maken hebben met de zuigerbodemkoeling!
    moet het weer opnieuw nakijken vertrouw de zaak niet:mad:
    heb er wel weer goesting in nu ik eens een testritje gemaakt heb
    dat bolt als de turbo inkomt! :o
    niet normaal:D
    laat jullie wel iets weten en filmpjes zodra ie op de test bank staat!
    (hoop snel) :(

    #17385972

    Heb je het oliepompdeksel al glad geschuurd of evt een “dikke” oliepomp gemonteerd??

    #17385973

    hoi
    kees

    oliepompdeksel glad schuren!
    daar zie ik niet echt het problem denk ik,of heb je wat meer uitleg ,alle hulp is welkom natuurlijk!
    toch bedankt voor mee te denken!
    de oliepomp is splinternieuw
    en het is een versterkte!
    ale een van de z20let
    ben nu bezig met de aanzuigbuis denk dat daar het probleem zit
    is nog even zoeken maar waar ik de oliepomp gekocht heb!
    hebben ze me een flens meegegeven !nagemaakt!
    die ik aan de orginele aanzuigbuis moest lassen!heb dit met tig gedaan is zeker dicht!
    nu twijfel ik omdat er dus geen o ring tussen zit ,(hier zit geen uitsparing voor
    dus is ie geplaatst met alleen pakkingvervanger!
    en denk dat ik daar het probleem mee heb!
    als ie warm is zuigt ie volgens mij daar ook vacuum(lucht aan)minim natuurlijk
    hoe verklaar je anders dat de oliedruk omhoog gaat bij gasgeven
    en als ie koud is de druk goed is!
    denk dat ik daar ergens moet gaan zoeken
    lagers zijn versterkte glyco’s
    en pas vervangen ,omdat het fout liep op de testbank
    dus motor maar weer loshalen maar eerst het probleem zoeken nu
    hij hangt in de katrol en vooras eronder uit kan ik goed eraan onderkant
    zodat ik hem kan starten en warm draaien als de aanzuigbuis verandert is
    zodat ik zie dat de druk blijft
    als het dat niet is moet alles er terug uit! en moet ik weer alles opmeten
    hoop dat het de aanzuigbuis is
    morgen andere flens eraan met uitsparing o ring(hoe het hoort en orgineel is
    en dan proberen!
    grtz

    #17385974

    is het dus ook niet:( de aanzuigbuis )
    maar weer de motor heel uit mekaar

    verdomme toch:hmmz

    iemand suggesties??????

    #17385975

    ow f*ck man
    alweer losgooien?

    dat je der nog moed in hebt
    is toch om zot van te worden

    hoop dat je hier nog wat goeie tips krijgt
    zoda je eindelijk je testbank op kunt

    #17385976

    welke olie heb je er in?

    #17385977

    ja is ook om zot van te worden
    maar ja zo heb ik er niet veel aan
    e kurt

    er zit nu 10w40 op
    voor in te rijden
    wil achteraf 10w60 erop doen als ie ingereden is achter een 1500km

    maar ja eerst het probleem nog zoeken
    heb oliepomp al los gehad
    ligt het dus niet aan had niet anders verwacht is een nieuwe
    maandag verder zoeken en los gooien
    :hmmz

    #17385978

    Is die aanzuigbuis niet te dun?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 232)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.