project manta turbo

Forumindex Forums Modellen Manta project manta turbo

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 67 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 232)
  • Auteur
    Berichten
  • #17385929

    wat is eigenlijk het nut van die dubbele panhardstang?

    en krijg je met die gigantische interkoeler niet een enorm turbogat?

    #17385930

    ja, ziet er goed uit , ik kan nie wachten om hem live te zien :thumbup

    #17385931

    door die dubbele panhard stang
    blijft de achter as altijd recht onder de auto

    bij n standaard panhard stang
    zal bij inveren of verlagen de as iets opzij gedrukt worden

    vandaar ook dat er verstelbare panhardstangen bestaan
    dan kun je je auto na verlaging zeg maar toch weer precies recht boven de achteras zetten;)

    of je door die intercooler n groter turbo gat krijgt?????

    lijkt mij niet
    maar 100% cker weten doe ik dat niet

    #17385932

    ja bijzonder mooi allemaal.

    louwe:is er al iets bekend over die man in belgie die windsplitters zou maken,maar nog even over het materiaal zat te tobbe?

    #17385933

    ik heb der nog geen nieuws over gehoord

    weet wel dat er 3 verschillende personen mee bezig zijn
    maar zo ver ik weet is er nog geen bevredigend resultaat
    :thumbdown

    en ook ik heb nog steeds niet de juiste splitters kunnen bemachtigen:(:(

    #17385934

    hee koen hoop otu meeting 28juni!
    maar ga niets forceren! alles moet goed zijn !anders wordt het de vivaro!hihi

    inderdaad louwe! deze panhard houd de as dus mooi in het midden door het scharnierend punt! in plaats de vaste panhardstang! kon het niet beter uitleggen:thumbup
    intercooler is goed!
    turbo moet meschien nog aangepast worden! deze is redelijk groot!
    dus proberen en afwachten op hoeveel ie opslaat! want te laat is ook niets!

    #17385935

    Mijn reactie wat de achteras betreft,
    Eigenlijk heb ik een tijdje (veel te lang) met het zelfde principe gereden, maar dan zonder die binnenste zelfgemaakt reactiestangen. Die lijken mij een beetje overbodig.
    Ook de stabilisatorstang is overbodig want de as is op deze manier al behoorlijk star / afhankelijk.
    Wel leuk voor het driftwerk.

    Nadat ik mijn 2e M3 heb gebouwd met 4link, heb de ander ook maar gelijk van 4link voorzien. Verschil is goed merkbaar. Had ik veel eerder moeten doen.

    #17385936

    tja jo

    een beetje driften hou ik wel van!
    nu ik zeg je moet de voordelen met de nadelen nemen!
    wou mijn achterzetel en bodemplaat liefst orgineel laten! daarmee! heb ik ze zo omgebouwd!
    ook eventueel voor keuring later nog!
    orgineel achteras en motor ,alles past er terug zo in!
    alleen alles is doorgelast en versterkt natuurlijk!
    en met 400 450pk moet je toch een beetje grip hebben
    dus het is allemaal nog proberen! wat dat gaat geven !
    als je helemaal niet van de plaats komt! is ook niets!
    we zien wel anders weten we wat we volgende winter weer kunnen veranderen!
    zo blijven we bezig! :P;)

    dus jij denkt dat je de stabilisatorstang weg mag laten!
    dit wist ik niet zeker! kan niet alles weten!
    daarmee heb ik ze er terug opgeschroeft! :thumbup

    #17385937

    Hey Andy,
    Super knap werk!! Ik ben zelf ook bezig met een manta turbo project (rond de 320pk), maar het gaat iets trager vooruit dan bij jou.

    Paar (vele) vraagjes:

    Waar heb je de adapter plaat voor de 265 op het 1.8s huis gevonden? Of zelf gemaakt, en zoja, verkoop je niet zo eentje?

    Ik zou de carosserie voor de achteras bij mij ook liefst origineel houden. Ikzelf heb een Jaguar-as, maar er zouden dus ook schotels op gelast moeten worden of eventueel rekord D armen eronder. Ik was van plan om dan korte armen te gebruiken voor de bovenste. Maar ik zie dat de hulp stangen bij jou praktisch gelijk lopen met de hoofdstangen. Ik dacht dat bij een 4link de hulpstangen altijd boven de hoofdstangen moesten lopen, denk je dat jouw setup stabiel genoeg is?

    Wat heb je als waterkoeler gebruikt? en welke intercooler?

    Heb jij ook de voorste motorsteun moeten aanpassen?

    Is een hydrolische koppeling aangewezen bij zoveel pks of denk je dat mechanisch ook wel zal gaan?

    Groeten,
    Kris

    PS: We hebben elkaar gesproken op de manta meeting in de ardennen….Je mag ook mailen.

    #17385938

    hoi kris!
    tuurlijk ken ik je nog!

    de adapterplaat kan ik je nog bezorgen moet er nog leveren dus!
    175 euro met de laser uitgesneden! als er nog zijn!u2u even!

    ja heb dus mijn systeem van de achteras zo gemaakt dat ik er altijd nog een orginele as onder kan zetten!
    is dus geen 4link e kris!
    dan heb je 4 trekstangen!
    dat ging niet aan de bovenkant! omdat ik dan in de bodem moest!
    en dan geen achterbank kon zetten! heb ik het zo opgelost!
    stabiel is het zeker genoeg en sterk ook ,moet alleen afwachten wat de wegligging gaat doen(grip):hmmz
    maar als je nog even wacht met je ombouw! dan laat ik het weten!
    als het niet goed moest zijn wordt het volgend jaar in de winter een 4link systeem!
    waterkoeler is van een nissan skyline! setup uit usa
    intercooler ook usa! 77x30x8 ging net tussen het chasis van voor!!:)
    motorsteunen heb ik niet aangepast! wel versterkte !meer gestabiliseert,met andere woorden hardere
    alleen de motor iets rechter gelegd,
    met uitvulring!
    voor meer plaats te hebben met de turbo langs rempomp
    heb inderdaad hydraulische koppeling! omdat ik versterkte druk groep heb en sinterplaat koppeling!fotos staan er ook al op van de ombouw naar hydraulische koppeling!

    als je nog vragen hebt! help jullie graag!
    groetjes andy

    #17385939

    Ik heb hiernet nog eens de onderkant van de manta zitten bestuderen en k denk dat het mogelijk moet zijn om 4-link te maken zonder aan de carosserie te raken. Systeem zoals bij de 400 met korte hulpstangen.

    Die adapterplaat zou ik graag willen ja. Voor mij mag je er eentje bestellen!!

    #17385940

    hey hier nog wat fotos!
    hij is zogoed als klaar!
    alleen de ontsteking moet nog wat aan gesleuteld worden!(heeft momenteel geen vonk!
    :(
    :hmmz komt wel :wors:wors

    http://s248.photobucket.com/albums/gg197/mantaevo/?action=view&current=M4110020.jpg


    motor klaar voor erin te leggen



    als ie vonk heeft volgen de pics van de testbank!

    #17385941

    ziet er al vree proper uit :) hopelijk geraak je er tegen hageland :)

    Greets,
    Alex

    #17385942

    wil er toch ook mee naar sevenum!
    23 en 24 augustus!
    dus ik hoop ook zeker dat alles een beetje meevalt als
    de motor draait! ;)

    anders wordt ik stilaan gek hier!
    zomer om en nog geen meter gereden!
    sleutelen is ook wel mooi maar dat doe je normaal in de winter! ((inlaat gaat er ook nog terug af voor te polieren ! in de winter! ))
    grtze

    #17385943

    hele mooie manta moeten we een keer int echt zien,kzie je schokbrekerkommen,(kom even niet op de naam,maar slim verstevigd zo,moet bij mij ook nog gebeuren

    #17385944

    hey
    jazeker alles is doorgelast!
    met zo een motor ook wel nodig!
    maar heb ze specaal vanboven opgelast! onderin gaat natuurlijk ook!
    omdat er nog een versteviging van rechts naar links! komt,over de motor heen! de gaten zijn geboort!
    als de motor goed loopt komt deze steun versteviging ertussen geschroeft! in edelstaal! gepoliert! natuurlijk!

    #17385945

    je precies,en goede manier om het te verstevigen,mijne gaat over enkele weken volledig uit elkaar, wordt ook een jaren plannen waarschijnlijk maar ja is ff niet anders

    #17385946

    waaaaawwww

    echt e vet dink e
    hoop da het nu inorde is na je ontsteking
    dan je kunt gaan toeren met hem

    da je get terug hebt van al die uren sleutelen

    #17385947

    zeeeer goei,maaaaar wa kost dat allemaal wa nie.Schat dat je nie beneden de 15 mille blijft…..:hmmz
    Maar even goed een super project…..:thumbup

    #17385948

    he zeilmakerij ook weer terug
    hoe ist met jou project????

    #17385949

    origineel gepost door zeilmakerij
    zeeeer goei,maaaaar wa kost dat allemaal wa nie.Schat dat je nie beneden de 15 mille blijft…..:hmmz

    Moest dat dan?
    Of had jij liever een nieuwe astra / meriva / safira gehad??

    #17385950

    hoe kom ik aan zo’n dubbele panhardstang??

    #17385951

    heel mooi project! en geen half werk! ga zo door! wordt alleen een beetje gek van de uitroeptekens!!!!!!!:D

    #17385952

    is zeker mooi ding

    om ff terug te komen op dat blauw getint glas ik ahd een witte gsi gekocht die is nadehand naar kurt gegaan en die had ook blauw getint glas had het ook nog nooit eerder gezien maar het is er wel denk gewoon dat het een optie was om groen bruin of blauw getint glas te nemen vraag maar aan kurt die heeft als goed is de ramen nog liggen en die waren blauw getint…

    groetjes Ferrie

    #17385953

    hei ferrie

    die waren niet blauw

    was gewoon bruin

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 232)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.