Project: Manta B1 ’77 met foto’s (update 09-04-2012)

Forumindex Forums Modellen Manta Project: Manta B1 ’77 met foto’s (update 09-04-2012)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17769833

    Weet iemand hier trouwens of het verplicht is bij een auto van mijn bouwjaar dat er gordels achterin moeten zitten? Die grapjas waar ik hem van gekocht heb heeft ze namelijk afgesneden :fy1 Dan nog iets: zijn er nog hemels te koop voor de B1? De mijne is bij het demonteren gescheurd..

    #17769834

    Nee gordels zijn niet verplicht achterin. Maar, als ze er nog zitten moeten ze om en ook goed werken, dus dan moeten ze eruit.
    In mijn Manta heb ik er geen achterin zitten en dat is geen probleem.

    #17769835

    Gordels er idd uit halen als ze er niet in zitten is het goed zijn ze afgesneden zou afkeur zijn

    Hemels kun je bestelldn bij jan menderink

    #17769836

    Uhm, wie is jan menderink?

    #17769837

    Handelaar u2u pm me voor gegevens ;)
    Gordels waren achterin pas verplicht 1989 ;)

    #17769838

    Heb de gordels eruit gehaald vant weekend, Ik heb eigelijk alles al eruit gehaald behalve dashboard, motor/bak en voor- en achteras, haha ;) @icequeen: gegevens J. menderink heb ik reeds van eddepet gehad. Evengoed bedankt! Dan nog iets, ik ga van de week ruitsponningen e.d. ontroesten en wil dan beginnen met schuren. Welke korrel het best te gebruiken??

    #17769839

    korrel 240 gebruik ik altijd, en dan met zo’n ronddraai schuurmachine :thumbup

    #17769840

    Tis me toch gelukt om foto’s te plaatsen :D

    het dak dat ik onder het vinyl aantrof

    ruitsponning voorkant

    ruitsponning achterkant incl. speakergaten :(

    bodem binnen interieur

    zonder voorscherm

    accubak

    kofferruimte

    Dash

    #17769841

    Ach die sponningen zijn echt nog goed te repareren! Mijne waren vele malen slechter. Andere hoedenplank erin lassen meteen :P

    #17769842

    Ik kan er natuurlijk niks over zeggen maar de foto’s die ik zie lijkt mij de wagen vrij hard :thumb

    #17769843

    Ja klopt! Ben tot nogtoe geen heel slechte plekken tegen gekomen :thumb Hopen dat dat zo blijft

    #17769844

    idd, zie ook geen verontrustende dingen aan de foto`s. succes ermee !

    #17769845

    Het valt mij ook mee.

    Als je maar zorgt dat ECHT AL HET ROEST weg is voordat je begint met afwerken.

    Het kleinste pukkeltje roest kan binnen korte tijd weer zorgen voor ellende in je lakwerk.

    Het meest verontrustende wat ik zie, is een GSI tellerbak in een Manta B1 :D

    #17769846

    dat laatste zag ik ook zitten… maar in een B1 komt het vaker voor hoor Postbusmanta.
    gt/e heeft het toch ook…?

    dat witte hok hier, ( iwan) heeft nog zo`n ouderwets standaard klokkenset. mocht de 2200 erinkomen, dan ga ik ook voor een gsi bak, anders blijft het ouwe ding mooi zitten.
    het heeft wel wat, en wordt vanzelf schaars haha

    #17769847

    Misschien willen sommige mensen gewoon graag weten hoe zuinig ze rijden met zo’n ECON meter!

    #17769848

    ja die ECON meter is wel geinig! Toen ik hem op ging halen dacht ik al dat het geen orginele klokkenbak zou zijn. Te ”hip” voor die tijd.. Temp. meter werkt trouwens (nog) niet. Wat betreft die roest wil ik eigenlijk met een komborstel beginnen, is dat wat?? Daarna van dat anti-corossiespul erop.. Of weet iemand iets beters? Hoor het natuurlijk graag :D

    #17769849

    idd valt ja niet tegen zo
    gaat weer helemaal goed komen met deze manta
    :thumbup :thumbup :thumbup

    #17769850

    Dit vind ik de beste borstel om roest te verwijderen (het geeft een zandstraal-effect):

    Daar zit zo’n element in:

    Deze moet je regelmatig slijpen op een slijpsteen (door hem andersom te laten draaien).

    Deze op een slijptol doet het ook wel goed:

    Ga geen gewone slappe borstels gebruiken, want dan veeg je het oppervlak alleen maar mee dicht (en de werkelijke roest blijft eronder zitten).

    #17769851

    inderdaad, die laatste gebruik ik ook altijd.

    zo’n rotding op de boormachine werkt voor geen meter.
    voor hele kleine hoekjes etc heb ik een klein freesje voor in de boormachine.

    #17769852

    @postbusmanta wrote:

    Het meest verontrustende wat ik zie, is een GSI tellerbak in een Manta B1 :D

    Je bent wel erg snel verontrust! :jerry

    #17769853

    Die op de laatste foto heb ik liggen, ga binnenkort (als er weer tijd is) beginnen :D

    #17769854

    Heb weer eens wat tijd gevonden voor m’n project en moest alleen het linkerportier nog verwijderen. Nu zou ik graag willen weten of er een makkelijke manier is om deze te verwijderen. Met die aan de andere kant heb ik me toch een partij lopen kloten :swear Het vervelende is dat als ik die pennen uit de scharnieren wil tikken ik met de bolling van de deur zit en ze er dus niet goed uitkrijg:???: Dus is er een andere manier wellicht??

    #17769855

    Mocht je die stoelen wegdoen dan hoor ik het wel. Succes er in ieder geval mee!

    #17769856

    @Paul GSi 16V wrote:

    Heb weer eens wat tijd gevonden voor m’n project en moest alleen het linkerportier nog verwijderen. Nu zou ik graag willen weten of er een makkelijke manier is om deze te verwijderen. Met die aan de andere kant heb ik me toch een partij lopen kloten :swear Het vervelende is dat als ik die pennen uit de scharnieren wil tikken ik met de bolling van de deur zit en ze er dus niet goed uitkrijg:???: Dus is er een andere manier wellicht??

    Ten eerste moet je het juiste gereedschap gebruiken:

    Ten tweede moet je de pennen wel de juiste richting op slaan. (de bovenste scharnierpen moet je naar onderen verwijderen…….en de onderste scharnierpen moet je naar boven verwijderen.

    Eerst de deurvanger losmaken!!

    De pennen kun je makkelijker verwijderen als de spatschermen zijn gedemonteerd, met gesloten deur.

    ENNNNNNNN…………………Gebruik een ECHTE hamer (een moker) en een paar dikke handschoenen……

    #17769857

    Proficiat, duidelijke foto’s !
    Goede tip voor “How To “

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.