project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 110)
  • Auteur
    Berichten
  • #17481464

    gisteren heb ik samen met kabouter de auto naar mijn werkplaats gebracht. eerst zou louwe 16 klepper mee helpen de auto weg brengen , maar omdat kabouter de aanhanger toch al achter de bus had heeft hij het maar gedaan. louwe is nog wel even geweest alleen kwam die mijn magazijn leeg roven.:D (jongens nog bedankt voor jullie hulp)

    vanmiddag had ik wat tijd over dus kon ik het niet laten om alvast te beginnen.
    alle ramen, lampen, sierlijsten en kofferklep gedemonteerd.






    #17481465

    afgelopen dagen heb ik helaas niet veel tijd gehad om wat te doen.
    dus helaas maar een kleine update.




    #17481466

    Dude! dat luctfilter!
    Blingbling:agent

    #17481467

    goed bezig

    enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
    denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

    dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

    #17481468

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    goed bezig

    enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
    denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

    dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

    kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry

    #17481469

    origineel gepost door kadettcoupe1976

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    goed bezig

    enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
    denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

    dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

    kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry

    hmmm ga ik je dan wel vertellen

    mischien kom ik wel wat brengen:o

    #17481470

    Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

    #17481471

    origineel gepost door GTS2.2DTI
    Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

    je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
    maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
    ;)

    ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry

    #17481472

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door GTS2.2DTI
    Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

    je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
    maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
    ;)

    ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry

    het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak.
    en ook nog niet mijn laatste.:P
    maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom. :thumbup

    #17481473

    hier weer een kleine update van gistermiddag.
    de linkerkant is bijna klaar. tussen het plamuren door heb ik de achterklep ook even klaar gemaakt.




    #17481474

    het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak. en ook nog niet mijn laatste. maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom.

    Misschien een kleine opmerking, als ik het laswerk goed bekeken heb, mag je het wel anders nabehandelen.
    Het laswerk ziet er niet echt puik uit, plaatwerk hoort aan elkaar te zitten en niet bovenop elkaar.:hmmz

    Ik ga dan ook uit van de info en foto’s die jij plaatst :kewlpics

    zoals ik de foto’s heb bekeken, zou ik in ieder geval de lasnaden weer kaal maken, en voorbehandelen met ALSI,
    om zeker ervan te zijn dat de lasnaden werkelijk dicht zijn.
    Pas dan wordt het tijd voor een blik plamuur. :vertag

    Het zal zeker niet je eerste auto zijn die jij klaarmaakt,
    maar waarchijnlijk ook niet de laatste. :D

    Ik hoop dat jij deze opmerkingen aanvaardt als een goede Tip, en er iets mee doet, ten goede van je Kadett :thumbup

    Succes met jou project, de Kadett Coupé :wub

    Grtz Ron

    #17481475

    wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.
    normaal las ik ik het er ook gewoon in. alleen was dit laswerk al 11 jaar geleden gebeurt door mijn vader. ik heb de randen weer kaal gemaakt en nog wat extra opnieuw gelast zo als bij de dorpel te zien is.

    #17481476

    Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:

    Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
    waarop je dan kan/mag reageren. :D

    Ik wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
    maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
    wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
    want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….

    Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
    ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
    dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdown

    Wil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag

    neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
    en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]

    Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
    dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
    Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
    schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
    op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
    van het strakmaken !!!!!!

    begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
    het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
    geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
    Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
    nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
    dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmz

    Het zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
    plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
    Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
    uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.

    ========================================
    Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
    lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!

    plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
    daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
    mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
    afschuren met korrel 240.
    Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
    Voor een nog fijnere nabehandeling zou
    ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
    om nazakken te voorkomen in de lak.
    ========================================

    probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub

    Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics

    PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
    er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
    de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :cry

    Succes ermee en maak er wat moois van :jerry

    grtz Ron

    #17481477

    Aah goede tips, daar kan ik ook van leren want van de zomer gaat mijn voorkant opnieuw in de verf.

    Trouwens, wat voor’n kleur wordt de Kadett? Origineel of niet?

    #17481478

    monzaron heeft helemaal gelijk! heb ik ook gedaan namelijk, op het oog ziet het er misshien best uit, maar als je voor de controle even naa wilt gaan kan je hetzelfde doen als wat monzaron zegt! je kan ook een stuk doek in je handen nemen en dan gaan voelen of er nog oneffenheden zijn..

    voor de rest heb ik respect voor je werk! gaa zo door, het ziet er keurig uut!

    #17481479

    zijn cker bruikbare tips:thumbup:thumbup

    maar niets nieuws voor kadett coupe;)
    kijk anders eens in z,n andere topic over z,n astra cabrio;)

    #17481480

    origineel gepost door kadettcoupe1976
    hier weer een kleine update van gistermiddag.
    de linkerkant is bijna klaar. tussen het plamuren door heb ik de achterklep ook even klaar gemaakt.




    hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken

    #17481481

    hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken

    Als jij goed hebt gekeken, zul je zien dat ie de rest vergeten is .:o

    Nogmaals, GOED LEZEN voordat je reageert ;)

    Door mijn ervaring weet ik zekers dat dit achterscherm NU niet echt strak is.

    En ik ga ervan uit. als diegene die handeling uitvoert
    zoals boven, er zeker van kan zijn dat het scherm strak is.

    grtz Ron

    #17481482

    MonzaRon
    ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven.
    en ik kan er zeker nog wel wat van leren:thumbup
    zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen.
    ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is.
    maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten.

    ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven.
    zodat iedereen er wat van kan leren.:thumbup

    let wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.

    #17481483

    origineel gepost door MonzaRon
    Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:

    Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
    waarop je dan kan/mag reageren. :D

    Ik wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
    maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
    wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
    want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….

    Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
    ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
    dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdown

    Wil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag

    neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
    en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]

    Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
    dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
    Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
    schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
    op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
    van het strakmaken !!!!!!

    begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
    het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
    geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
    Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
    nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
    dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmz

    Het zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
    plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
    Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
    uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.

    ========================================
    Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
    lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!

    plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
    daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
    mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
    afschuren met korrel 240.
    Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
    Voor een nog fijnere nabehandeling zou
    ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
    om nazakken te voorkomen in de lak.
    ========================================

    probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub

    Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics

    PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
    er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
    de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :cry

    Succes ermee en maak er wat moois van :jerry

    grtz Ron

    Ok heel mooi :thumbup

    Maaaaaaaaaaaar morgen komt er weer en ander en die zegt, ja maar je kunt het beter zo doen:cry

    En dus heeft iedereen een andere werkwijze.

    #17481484

    DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
    BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..

    #17481485

    origineel gepost door robbyrood
    DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
    BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..

    ja alle lijsten komen er weer op.

    #17481486

    MonzaRon ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven. en ik kan er zeker nog wel wat van leren zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen. ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is. maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten. ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven. zodat iedereen er wat van kan leren. let wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.

    Bedankt voor je uitvoerige reactie, netjes beschreven en duidelijk :thumbup:thumbup:thumbup

    De Tips kun je wel gaan gebruiken, daaraan zijn geen extra kosten aan verbonden,
    wel je vrije tijd die jij erin steekt. :D:wors

    Het zou jammer zijn dat deze wagen op de sloop belandt,
    want dit Kadettje is nog origineel.

    Daarom hoop ik nog steeds dat je de Tips in acht neemt,
    want maak jij er iets mooi van, dan geef ik jou de garantie
    dat jij nog lang kunt genieten van dit Opeltje.

    De kosten vallen reuze mee, de Spuiter is je grootste kostendrager. :hmmz

    Het materiaal wat jij gaat gebruiken, zoals plamuur en schuurpapier zal hooguit 200 euro gaan kosten. :thumbup

    Schuur eerst de hele wagen, voordat je overgaat tot grondverf spuiten, dat scheelt ook weer kosten en tijd.
    Misschien dat de Spuiter de wagen tussendoor in de grondverf kan zetten/spuiten, want dat is op zich niet veel werk.
    De spuitbussen grondverf die jij gebruikt zullen ook
    aardig in de kosten gaan belopen, 1 spuitbus kost al 8 euro.
    Elk deel een spuitbus, dus reken maar uit,
    vandaar ook het idee om de grondverf bij de spuiter erop laten zetten, mits de relatie goed is.
    Dan weet jij zeker dat er goede 2 componenten grondverf
    op komt, en niet zoals nu, 1 component, zonder verharder.

    Je wagen zal met die spuibussen grondverf op den duur
    aan kleur en kwaliteit inboeten, vanwege die grondverf.

    zo, nu stop ik ermee en ik ga je verder niet meer ‘storen’
    met jou project.

    Ik wens je nogmaals in ieder geval succes met jou Opel Kadett.

    Mocht er nog iets zijn, laat het dan gerust weten. :thumbup

    grtz Ron

    #17481487

    he ron
    mischien ist het wel handig om dit toch ook in een apart topic te plaatsen

    is voor veel mensen toch handig als zoiets centraal te vinden is

    en dan blijven de restauratie topics ook n beetje “schoon”

    #17481488

    Het is wel aan te raden om na het plamuren een laagje gronverf erover te doen.
    Plamuur moet je zien als een spons en die neemt ook vocht op, zo is plamuur ook met grondverf sluit je dat af.
    En voor het zwart nevelen hierbij dan maar ff een foto van mijn manta als voorbeeld.

    Mvg Patrick

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 110)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.