Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18274171

    Mooi gedaan :wors Ziet er echt netjes uit die verse C16SE in de Astra, ben wel eens benieuwd hoe zo’n motor aanvoelt in een Astra F.

    #18274172

    Ben dus gaan kijken voor een spaghetti spruitstuk…
    Lexmaul levert een 4-2-1. En RVS voor €429
    En m-tech een 4-2-1 en RVS voor ook voor €429 (merk onbekend ieder geval geen lexmaul)

    Dus welke zal ik doen ??

    Ik zal aan komende Opel power meeting te sevenem aanwezig zijn op een zaterdag. Dus dan is ie te bewonderen

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274173

    Nou. Gister avond. Nog even de boordcomputer aangesloten op de ECU.

    En heb zo t idee dat ie een beetje veel benzine inspuit

    Stationair gaat ie niet lager dan
    1,3l/h. @800rpm
    Sz deed 0,7l/h @800rpm
    @bedrijfs temperatuur

    Kan nog steeds te maken hebben met het spruitstuk

    Gaat m vanavond proberen uit te lezen. Of de temperatuur zender niet kapot is

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274174

    Is indd een beetje veel
    denk niet dat het door je spruitstuk komt
    als je temp sensor geen verschil geeft
    zou ik de lambda eens uitwisselen
    denk zomaar dat je die nog wel een andere hebt liggen :D

    wat spruitstuk betreft zou ik voor de lexmaull gaan :thumbup

    #18274175

    Heb ook de lambda gepakt van de sz. Ging er vanuit dat die t zelfde zijn. En die deed t goed

    En ja lambda heb ik nog wel 1 van een x16xel en dan de originele van de c16se

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274176

    Nou net ff op-com er aan gehangen

    Kreeg de volgende waardes

    Lambda. Bleef rond de 610mv

    En koelvloeistof bleef eigenlijk op 56-57 ‘c.

    Terwijl hij in de auto aangeeft 95-100

    Vervolgen zegt hij ook dat ie arm loopt. Als ik gas geef blijft hij ook daarop staan.

    Maar gaat dadelijk nog FF een bougie dr uit halen, eventjes kijken naar de kleur

    Wat ik nu vermoed is dat de lambda en de temperatuur sensor verrot zijn

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274177

    Nou ik heb zojuist FF een lambda sensor gewisseld
    Geen verbetering .

    Ook gelijk de bougies FF nagekeken,
    Volgens me pa ziet t er goed uit. En heb er al 110km mee gereden weet niet hoeveel aanslag ik moet verwachten

    Iemand ideeën ??

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274178

    is de benzinepomp wel voor een multi point injectie ?
    temp sensor zou van het verkeerde type kunnen zijn

    #18274179

    ik heb de pomp van de C16SE erin gezet (dus lijk mij dat, dat de goeie is)
    en de temperatuursensor die heb ik niet vervangen voor een ander

    – nou heb ik even zitten denken… temp sensor als die zegt dat t koud is dan loopt ie juist rijker
    – de injectoren heb ik gereinigd en hebben vervolgens gwn open en bloot gelegen (als die vervuilt zijn loopt ie arm en gaat hij de inspuit tijd corrigeren waardoor de Boordcomputer zegt hoog verbruik – terwijl dat mischien t tegen overgestelde is)

    verder als ik 50Km/H in z’n 3 rijdt schokt ie een beetje
    60 in z’n 4 doet ie prima met een redelijk kloppend verbruik op de boordcomputer

    ik zal m sowieso morgen aan de 4-gas gooien
    enige tips waar ik naar moet kijken

    #18274180

    Aanvoer en afvoer wel goed zitten op de fuel rail?

    Er hoort een blauwe sensor in de c16se te zitten. Zelfde als C16NZ e.d.

    #18274181

    Nou heb goed nieuws (denk ik)

    ik ree vandaag er mee naar t werk
    en t stationair verbruik volgens de boordcomputer was 1.0L/H Ipv de eerdere 1.3L/H
    en hij stoot niet meer/nouwelijk bij 50Km/h in z’n 3
    verbruik verder komt over als normaal (zoals ik lees op de BC) 5.6L/100km

    en hij is flink feller geworden :thumb

    heb m aan de CO en 4-gas gehangen
    en kreeg t volgende ……

    stationair

    CO= 0.50

    en @ 2500
    CO= 0.35
    lambda= 1.036

    dus binnen de apk marges (naja op de grens dan :wors )

    en het betekend dus als ik de lambda moet geloven dat ie niet te arm loopt.. (als ik t goed heb)
    en dat ie zelfs ietsjes rijker loopt

    dus denk dat ik voor de zekerheid toch die temperatuur sensor vervang
    aangezien die zei 56C terwijl hij binnen zegt 95-100C (lijkt me niet dat t bijna 40C afwijkt tussen de linker en rechter kant van de motor)

    -nou weet ik toevallig bij zo’n golfje 3 (ben nou aan t vloeken :jerry )
    dat als daarvan de Temp sensor kapot/verrot is dat de CO ook dan echt flink stijgt laten we zeggen “buiten t meet gebied van 9.99”

    #18274182

    Alweer een winnaar! :thumb
    Temp sensor is indd vaak de boosdoener

    #18274183

    Trash fkes een vraag boven m’n temp sensor zit een inbus is dat toevallig ontluchting ??

    Bij de sz zit die ook. (Ook muurvast)
    Ook nooit los gehaald

    Met t vervangen stroomt er ook gelijk vloeistof uit. Dus debk aan de ene kant dat t goed moet zijn

    #18274184

    Kan het je niet zeggen of het ontluchting is
    ik laat de motor altijd goed warm lopen
    en dan met de darmen spelen :D

    #18274185

    Zoals hij t nu zeg zo doe ik t altijd al. Dus moet goed wezen dan

    Alleen vreemd genoeg blijft er lucht in m’n radiator hangen.
    En loopt die slang van de radiator naar de kvs pot niet

    Radiator heb ik ontlucht door de slang boven los te halen. En druk te zetten op de kvs-pot

    En heb gemerkt dat als ie koud is dat een beetje sputtert als ik constant rij (na 500m houd dat al op)

    En heb zojuist een spaghetti spruitstuk besteld bij lexmaul

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274186

    dus heb weer gereden :thumb

    spruitstuk word pas in september geproduceerd. :cry
    dus ken en wil niet in augustus over de nordschleife. :swear

    maar ….. t inhouden doet ie niet meer, ken nu gemakkelijk voorbij de 120km/h.
    stationair geeft ie wel nog aan 1.0L/H
    dus ja :jerry

    en heb een klein filmpje
    https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
    :wub Das Sound

    #18274187

    Als je het filmpje ff openbaar maakt
    kunnen we allemaal mee genieten :D Ben benieuwd
    als het goed is een heel bekend geluidje :jerry

    Mooi dat het inhouden over is :thumb
    moest misschien nog wakker worden

    #18274188

    Klinkt lekkah :wub
    hopelijk snel mn corsa weg en gauw mn astra terug king:

    #18274189

    Nou ben verder met wat mods


    Erachter gekomen dat 1 motor steun kaputt is,
    Nou had ik alvast een setje om vol te kitten met sikka
    Dus dat is van t weekend maar gebeurt. Dus nu als ik de straat aan gumd dan klapt ie niet meer uit zijn versnelling :jerry

    Verder ook een oil catch can binnen gekregen.

    Dus Nou nog afwachten op t spaghetti spruitstuk

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    #18274190

    En er nog steeds helemaal blij mee?

    #18274191

    ik ben dr zeker nog helemaal blij mee king:
    hij verbruikt geen olie
    nog steeds nergens lekkage

    alleen heb ik 1 ding verkeerd gedaan voor m’n gevoel
    bezuinigd op de thermostaat wil nou alsnog die €40,- 87c thermostaat gaan aanschaffen

    alleen is m’n bestelde lexmaul spruitstuk nog niet gemaakt …. nou hopen ze ergens in oktober dat ding klaar te hebben (productie problemen ?)
    dus na de ombouw nog steeds niet over de nordschleife geweest

    maar ohhh :wub die omschakeling van 70 naar 100 pk
    en dan bij 2500 toeren krijg ie een klap vermogen en rond de 4000 doet ie er nog een schepje bovenop :agent

    enige wat me echt tegenstaat is onder de 1500 toeren dan gaat ie een soort bokken (is alleen bij terugvallen)

    #18274192

    nou nou nou wat ik nou weer heb meegemaakt …..

    versnellingsbak kaput
    diff is een tand verloren :cry
    maar niet getreurd had nog 2 bakken liggen
    2x F15 C3.74

    en ben dr nou ook eindelijk achter welke bak ik dus al die tijd onder m’n astra had zitten
    F13 W3.74

    nou is de vraag past de 5e versnelling van de F13 op de F15 ?
    eerste 4 gebruik ik voor t sporten *kuch kuch Nurburgring kuch
    en z’n 5 voor de lange ritten ik haalde namelijk 1 op 18 met die lange 5 king:

    #18274193

    nou we zijn weer een poosie verder :jerry

    ik krijg volgens lexmaul in november als t goed is het langverwachte spruitstuk :wors (3 maanden heb ik dan gewacht :wtf )

    vervolgens is er ook maar deze week een andere nokkenas besteld
    met gelijk een 87C thermostaat
    en zal nog een thermoschakelaar er bij gaan halen

    maar.. 1 klein vraagje is t verstandig met een nieuwe nok dat ik dr ook nieuwe tuimelaars in zet ?
    en zo ja waar kan ik die t best halen
    want had ooit een keer gelezen dat wat zwakkere tussen zitten die breken :hmmz

    #18274194

    Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld

    en heb eindelijk goed nieuws :jerry

    HIJ is af en onderweg naar nederland

    verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.

    tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel

    Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub

    deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week

    en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben

    om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)

    #18274195

    @GOGOGO_1555 wrote:

    Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld

    en heb eindelijk goed nieuws :jerry

    HIJ is af en onderweg naar nederland

    verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.

    tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel

    Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub

    deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week

    en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben

    om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)

    Eindelijk Update’s, begon al ongeduldig te worden :jerry
    Moet wel een heel goed spruitstuk zijn omdat het zo lang duurde :D
    8v nokkenasdemontageset heb ik ook liggen, alleen nooit gebruikt
    mn c16se hield vanzelf op met tikken :wub

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 196)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.