Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18274121

    als je 180 pk of hoger wilt bereiken heb je helemaal gelijk
    maar 140 a 150 pk kunnen de 1.6jes goed hebben
    zonder er financieel op leeg te lopen

    #18274122

    Uit een stock motor kun je om en nabij de 200 pk halen als je er een geblazen motor van maak. Met orignele koppakking enz.
    Is eigen ervaring, en die decompressie platen en dikker koppakkingen werken juist allemaal nadelig! Zeker omdat je niet meer fatsoenlijk de aanhaalmomenten kunt handteren zoals ze zouden moeten zijn.

    #18274123

    Nou t is ff stil geweest,
    heb er even niet veel tijd aan kunnen besteden.
    heb gewacht op wat onderdelen en gereedschap,

    Zuigerveren compressie klem
    zuigerveren tang
    ander nokkenas huis
    spul om de kleppen in te slijpen

    heb afgelopen vrijdag maar de cilinderkop en nokkenhuis even weggebracht om te spoelen

    heb met de Dremel nog wat restanten weggehaald (alles onder uiteraard).

    heb de motorcode gevonden op de Cilinderkop :thumb verder ben ik m nog nergens tegengekomen

    binnenkort maar lager schalen bestellen.

    maar … ik was op Autodata aan t kijken voor aanhaalmomenten
    en daar staan voor de hoofd lagers nieuwe bouten aangegeven – klopt dat??? (volgens mij zijn t namelijk geen rekbouten en dat dacht die magazijn medewerker namelijk ook) kosten bij de dealer €2,80 pr/stk heb er al even na vraag naar gedaan.

    en wat voor pakking moet er eigenlijk tussen t nokkenhuis en cilinderkop ??

    #18274124

    Vloeibare pakking.

    #18274125

    Nou dat van die pakking is duidelijk :thumb

    nou zit er op de laatste lagerkap (dus de kant van de Bak) ook nog een inkeping en bij t los halen leek daar ook vloeibare pakking tussen gezeten te hebben hoort dat ??

    en van die krukasbouten denk ik t antwoord gevonden te hebben
    http://corsaa.forum2go.nl/c16se-revisie-van-aapje-met-vragen-p-t5197.html” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumb

    #18274126

    Geen probleem ;) En ja hoort vloeibarepakking op de hoekjes. Koop de vraagbaak van de Corsa A, staat alles in m.b.t. de Smallblock OHC motoren.

    #18274127

    Leuk project… :thumb

    Ben zelf dan 1 van de meeste die een 2 liter aan het opbouwen is ;)
    controller wel even je slotspeling je cilinders zijn alleen gehoond neem ik aan dan wel even met of dit buiten of binnen je tolerantie is..

    Zuigveertang en gereedschap word zelf afgeraden Door mijn revisie boer die heeft mij laten zien met een bepaalde draai dat het niet eens nodig is en veren niet eens mee buigen dus je rekt ook niks uit was wel leuk om te zien hoe hij het deed…

    maar wel leuk project om te volgen
    Eens wat anders dan inderdaad de gemiddelde die alleen maar 2 liters pakken ;)

    Ik zeg lekker bezig en post vooral foto’s :)

    #18274128

    heb weer is spullen binnen king:
    zit alleen nog te wachten op m’n arp drijfstangbouten
    heb vdg mn lagerschalen binnen :thumb
    en een setje nieuwe vliegwiel bouten
    carterset pakking had ik vorige week gehaald

    maar… de originele lagerschalen hebben geen gat in de lagerschaal zitten
    dus m’n vraag is moet dat gat boven of onder ??
    (zitten op 4 van de 8 halve schalen)
    zelf denk ik onder (dus aan de bouten zijde)

    #18274129

    Blok kant…..Lagerkap heeft geen olie aanvoer inzich…;)

    #18274130

    dit zijn de drijfstanglagers
    en op de drijfstang zelf zit geen olie kanaal

    #18274131

    Bij C16SE’s uit AStra-F’s niet. Bij de Corsa A GSi’s zitten er kleine sproeikanaaltjes aan de bovenzijde, die spuiten olie naar de onderkant van de zuiger. Daar is ’t gat voor :)

    #18274132

    dus t maakt niet uit hoe ze zitten neem ik aan

    #18274133

    In principe niet nee… maar ze zitten origineel met het gat naar de zuiger toe… Dus zou ze gewoon zo plaatsen :)

    #18274134

    Het is alweer even geleden
    heb niet veel gedaan in de tussen tijd
    heb voornamelijk zitten denken en onderdelen schoongemaakt
    wil binnen kort de kleppen gaan inslijpen
    cilinderkop delen zilver-grijs spuiten

    maar terwijl ik zat te denken ik heb een spaggetti spruitsuk liggen
    nou zijn die gaten rond en die van de uitlaat poorten op de kop niet. (zal nog wel een foto er van maken)
    wat moet ik daarmee doen ??
    zelf dacht ik aan die uitlaat poorten rond te gaan dremelen / of het er gwn zo op te zetten en lekker origineel laten

    en heb ook een Boek binnen met alles erin over de astra :thumb t waarschijnlijk wel bekende Haynes service and repair manual
    de C16SE staat er aardig goed in

    #18274135

    Als je er de tijd en zin voor hebt, zou ik gaan dremelen
    bij mn vriendin dr astra heb ik de uitlaatpoorten alleen glad gemaakt
    je kunt voor het gemak de pakking er met een paar boutjes op vastzetten voor je maatvoering

    ik heb trouwens een plat vliegwiel voor je gevonden op speurders:
    http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/page/2/prijsknallers-diverse-onderdelen-146807839.html?sr_ab=0&order_direction=asc&order_by=price&local-postcode=&query=corsa+gsi&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18274136

    maar welke pakking als mal ??
    die pakking als ik die zou gaan halen is ook niet rond (die voor deze motor bedoeld is)
    weet niet of ik de pakking van een C20NE kan pakken ? (dacht dat die wel ronde poorten heeft)

    en heb zojuist maar een mail gestuurd voor dat vliegwiel :thumb

    #18274137

    bij mij was de pakking wel gewoon rond, en zover ik me kan herinneren :hmmz
    bij een c20ne zitten de poorten iets verder uit elkaar

    #18274138

    je gaat me niet vertellen dat er ook weer 2 type cilinderkoppen zijn :shock:

    als die van de C20NE alleen verder uit elkaar staan en de maat goed is , is de lengte denk ik geen probleem die is wel in tekorten (afstand tussen de poorten)

    maar ik heb trouwens verder ook goed nieuws :D
    heb een plat vliegwiel. moet zeggen t verschil dat voel je wel :thumb Thx trash :jerry

    #18274139

    Hey GOGOGO_1555

    Ik heb nog een complete kop,kabelboom met ECU,luchtmassameter.luchtfilterbak met slangen liggen.
    Misschien kan je er wat mee?
    Komt uit corsa A GSI van rond 1990.

    Gr Barry

    #18274140

    Luctmassa meter erbij in de filterbak? Dan is het geen C16SE maar een E16SE.

    En duh… c20ne is anders, bigblock versus de smallblocks.

    Voor zover ik weet is geen enkel smallblockje geleverd met ronde poorten (van de 8v’s iig niet).

    #18274141

    en ben weer bezig geweest :kewlpics

    vdg lekker wezen schrobben
    en de boel in een laag verf gezet
    en kon t niet laten om even wat in elkaar te zetten :D

    #18274142

    Ziet er gelikt uit :thumb

    #18274143

    Zoo mag weer in m’n handen wrijven Ghehe :kewlpics

    nu moet ik alleen t kleppendeksel die stroken weer schuren en polijsten
    nokkenas huis is verder klaar

    kwa cilinderkop ik zal 1 uitlaat klep moeten vervangen met daarbij de klep gelijder (uiteinde is afgebrokkeld :( ! van alle uitlaatpoorten )
    uitlaat klep de steel daarvan is beschadigd

    ben nu momenteel bezig in t inlaatspruitstuk schoon te krijgen en dan wordt die ook zwart gespoten zoals t kleppendeksel :jerry

    #18274144

    Zoooo dat ziet er al dik uit! Goed bezig! :D

    #18274145

    Zooo Part 2
    t gasklephuis en inlaatspuitstuk :wub

    heb de gasklep helemaal gedemonteerd gespoten en weer opgebouwd
    en t zelfde geld voor t inlaat spruitstuk :kewlpics


25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 196)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.