Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

Forumindex Forums Modellen Astra Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 196)
  • Auteur
    Berichten
  • #18274072

    nou throttle bodies de gedachte heb ik zeker gehad
    maare $$$$

    en weet niet of ik handig genoeg ben om t zelf te maken.
    eerst maar zorgen dat ie vlotter is dan normaal
    en dan kan dat altijd nog.

    die throttle bodie hebben de kant en klaar bij dbilas voor de corsa A GSI weet niet of dat past op t F blok
    maar wederom, kan altijd nog

    #18274073

    Nog even Foto’s gemaakt
    want hij is opgehaald :thumb

    heb me vrijwaring gekregen :wors

    en dat is t einde van de rooie ’94er Astra F

    #18274074

    heb de v-bak er net even van afgekoppeld en tot mijn verbazing zit er een Kom-vliegwiel dus geen platte

    nou zat ik nog even te denken aan tuning
    en op youtube kwam ik de Turboo’s tegen :hmmz
    ook op de C16SE en E16SE

    naast een
    *decompressie plaat (neem aan dat ik de Stock internals kan houden) geen idee hoeveel mm en turbo druk – zoals ik las 170pk is mogelijk
    *turbo spruitstuk
    *de turbo zelf (TD-04 mischien)
    *olie toevoer en koeling
    *programmeerbare ECU
    *interkoeler

    dus heb zoals ik t zie 2 opties
    Tunen of Turbo

    ben nu pas in een fase waarin ik nog kan kiezen

    maar wat is wijsheid :wtf

    ik rij dagelijks maar ook circuit zovaak ik kan op de Nordschleife

    iemand een suggestie ?

    #18274075

    wat vliegwiel betreft zou ik die er een zoeken van een x16sz
    die zijn op elke sloop te vinden
    wil je voor turbo gaan zou je zuigers van een c16nz kunnen pakken
    om de druk iets te verlagen plus versterkte stalen koppakking gebruiken
    en een uitlaatspruitstuk van een monopoint injectie
    kun je gebruiken om een turbo aan te knopen, t2 schijnt er makkelijk op te bouwen zijn
    heb op diverse engelse fora al c16se turbo conversies bestudeerd ;)

    #18274076

    p.s. kijk ook even op de gasklep of er een halve maan op zit
    niet elke c16se heeft die, mijne had hem wel
    hangt nu veel beter aan het gas
    plat vliegwiel had de mijne er al op zitten :hmmz

    er is in de nineties wat af gegocheld met onderdelen bij opel :jerry

    #18274077

    nou vind ik dat turbo wel beestachtig stoer :wub

    turbo is voor mij ook nieuw terretorium, maarja wel een manier om t te leren denk ik zo

    http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?137752-*INFO*-1600-8v-Turbo-What-I-used” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zal de komende tijd info en prijskaarten gaan vergelijken

    wil denk wel de gewone C16Se zuigers erin houden en dus puur compressie verlagen met decompressie platen
    *als ik voor project C16SET kies

    #18274065

    net nog ff gekeken heb idd die halve maan erop :thumb

    en kwam gister nog dit tegen op t net

    http://www.strongflex.eu/en/161-opel-vauxhall-astra-f-91-98″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ze verkopen ook insert stukken voor in je motor steunen
    misschien makkelijker dan volgooien met PU

    #18274078

    Mooi spul :thumb
    wat je ook voor setup besluit te maken
    zou ik na je blok revisie eerst origineel inrijden
    dat je zeker weet dat je basis goed is :thumb

    #18274079

    is trouwens een goeie opmerking
    t klinkt ook logisch trash..

    ik dacht bouwen tunen
    en dan inrijden

    #18274080

    tunen kan wel, maar dan zonder turbo
    als je trouwens voor turbo kiest
    kun je het beste de originele nokas houden
    ivm overlap, als de uitlaatklep nog niet geheel gesloten is
    terwijl de inlaatklep open gaat
    dan blaast de turbo het brandstof luchtmengsel gelijk de uitlaat in

    dus opletten als je toch voor een andere nokas gaat kijken
    heb zo ff geen link voorhanden welke wel turbo geschikt zijn

    #18274081

    ik denk ook dat ik maar voor turbo moet gaan kwa kosten komt t ongeveer op t zelfde uit

    dan hoeft ie niet geflowd te worden
    geen andere nokkenas *hooguit een nieuwe ( motorisch klinkte hij goed)

    btw kan ik op zo’n stand alone ecu een verbruiks signaal erop programeren voor mijn MID boordcomputer vind t namelijk een erg fijn apparaat :)

    #18274082

    nou ben vandaag weer even verder gegaan
    heb eindelijk de Rommel thuis in orde dus kan nu redelijk m’n gang gaan :thumb

    dus ben begonnen met de Clilinder kop eraf te halen

    nokkenasje is naar mijn idee prima

    alleen vielen er uiteraard 2 van die klepgeleiders af :swear
    dus ik heb er mischien 2 verwisseld maar mischien ook niet (gaat uit van wel :???: )

    Koppaking heb ik in 1 geheel ertussen uit gekregen king:

    Maar ….
    toen ik ging kijken naar de Cilinderwanden zag ik dit

    C1:

    C2:

    C3:

    C4:

    ik zie naast de kale plekken ook verticale krassen
    dus dat zal denk ik verhaal 1ste overmaatse zuigers worden gok ik zo
    denk niet dat t simpel een hoonsteentje erdoor wordt

    Maar …wat voor kosten kan ik verwachten ??
    (word sowieso pas volgende maand dat ik dat dan zou kunnen laten doen $$$)

    #18274083

    Dit valt nog wel mee hoor ;)
    ik heb een c14nz blokje uit mekaar gehad waar de wanden bijna geheel glad waren
    en ja, het ding liep nog prima
    hier zie je duidelijk de hoongroeven nog zitten
    bovenkanten van de zuigers zien er ook nog netjes uit
    ben benieuwd hoe je lagerschalen er nog uit zien :D

    #18274084

    p.s., heb je ook een kleppentang?
    deze kun je ook zelf maken van een oude lijmklem ;)
    heb de kop van onze station zelf gereviseerd
    en snort weer als nieuw :wors

    #18274085

    ik zal hopelijk binnekort weer is wat doen
    heb t druk druk druk xD
    iedereen in m’n groepje is bezig met ombouw
    ik help momenteel een Golf 1 aan een 2ltr ombouw
    dat heeft mijn prioriteit (niet eens mijn auto ken je nagaan xD)
    maar t is ook z’n enige auto
    maar we hebben wel in 4 uur tijd t oude blok eruit gehaald zonder motor takel :thumb

    en nu zit dat 2ltr blok ook nog onder de olie dus ik zeg alle keeringen vervangen (was nat rond de krukas)
    en onder de koppakking lijn is ook alles nat ….
    dus dat moet ook nog even gebeuren

    maar je ziet t verschil wel tussen opel en vag xD
    vag heeft net 180xxx weg en zeiknat en die c16se van 250xxx had/heeft last van een beetje zweetvlekken

    *betreft cilinderkop t blok heeft 250xxx gelopen weet verder de historie er niet van en wil eigelijk ook gelijk nieuwe klep geleiders erin
    is denk ik iets wat ik niet 123 zelf kan (dus uitbesteden aan m’n vrienden bij de lokale automaterialen zaak :thumb )

    #18274086

    de kleppen en klepzittingen zou je ook gelijk kunnen vervangen
    ben benieuwd hoeveel slijtage hij heeft
    kop van onze station heb ik heeel goed gereinigd
    kleppen ingeslepen, nieuwe klepsteelrubbers
    onderblok en injector maken nu meer geluid :D

    klepstoters zou ik ook goed reinigen
    bij mij waren er een aantal die vast zaten
    heb een klein olie pompje, daarmee olie in de stoter gepompt
    tot er geen zwarte bagger meer uitkwam
    die vast zaten kwamen los met de compressor
    en ook weer verder schoon gepompt

    leuk werkje cilinderkoppen opfrissen :thumb

    #18274087

    Nou we zijn weer eenstapje verder

    ik heb me de afgelopen dagen even bezig gehouden met de cilinder kop.
    die is nu helemaal uit elkaar, maar uiteraard is er weer wat mis :???: .

    nou is t gelukkig niet mijn schuld :thumb
    zo aan de breuk te zien was dit al even (alsnog balen uiteraard)
    dus zal daar een vervanger voor moeten gaan regelen
    en nou gok ik dat, dat niet moeilijk zal wezen met een 8V zoalang t maar een DIS blok heeft kan denk de 1.2 1.4 1.6 pakken hiervoor.

    heb dus wel victorie gescoord met de kleppen demontage :jerry

    heb dus een lijmtang verbouwd, werkt perfect :thumb

    verder ook nog mijn kleppen deksel schoongemaakt die al even heb liggen die oorspronkelijk voor m’n SZ bedoeld was

    dus t gaat wel lekker :thumbup

    #18274088

    Nice dat kleppendeksel :wors
    Moet je voor de grap in de oliekanaaltjes waar de klepstoters zaten
    flink wat wd40 spuiten en daarna met de compressor op het gat in het midden :jerry
    krijg je hem intern goed schoon mee :D

    #18274089

    Klepstoters kan je uit elkaar trekken… Gewoon de klem/ring bovenaan los wippen met een schroevendraaier.

    Zelf een boel op voorraad in schone staat :) Met dasty van de wibra krijg je de meeste onderdelen binnen 24 uur brandschoon! :)

    #18274090

    @ aapje
    http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=253″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    heb daar al een mooie how-to voor :thumb


    @trash

    ik wil die cilinderkop laten reinigen
    mijn ervaring met schoon maken is: het wordt wel schoon alleen de omgeving niet
    inlaat spruitstuk ook maar gelijk dan is dat iedergeval weer nieuw : king:

    maar ben zojuist weer verder gegaan
    en nu kan ik niks meer doen tot ik weer spullen heb en dergelijke wamt hij is volledig uit elkaar :kewlpics



    ik heb geen rare dingen gevonden
    lagers zien er naar mijn mening er nog prima uit (worden alsnog vervangen)
    op de zuigers heb ik wel wat krassen maar die voel ik niet met de hand (dus denk gwn weg laten honen zuigerveren nieuw en rije)
    krukas ziet er ook netjes uit

    dus t gaat lekker
    nu even t geld afwachten (heb er nog een opleiding apk keurmeester naast lopen en dat kost ook centen) en zodra t even kan ga ik weer spullen aanschaffen

    #18274091

    Ziet er indd netjes uit, goed bezig :thumb

    #18274092

    ik heb zojuist m’n onderblok weggebracht voor t honen ~kosten €85,-

    en daar komen nog apart de zuigerveren bij alles wordt schoon gemaakt :thumb (i like shiny parts :wub )

    heb nog een beetje staan lullen over t mischien turbo tunen van dat blok
    nou raden hij dat af
    ivm het niet hebben van een zuiger bodem koeling (klonk wel als hij er echt verstand van had)

    dus de vraag is, is zuigerbodem koeling achteraf in te bouwen ??

    #18274093

    is achteraf in te bouwen, maar helemaal niet nodig.

    #18274094

    Nou heb m’n onder blok terug :thumb

    Die is weer lekker fris.

    Zuigers zijn ook weer fris

    heb nu wat gereedschap besteld

    dus ben weer lekker bezig

    #18274095

    Waarom,twijfel je tussen tunen en turbo als je met tunen 140pk wilt halen uit zo,n klein blokje als een 1,6 8v moet je:87,5pk per liter halen wat €€€€ kost en de houdbaarheid van de motor niet te goede komt omdat je vermogen kunt krijgen door:toeren te maken-liters inhoud te maken-oplading..

    Als je bv nagaat een Senator B C30SE motor heeft 3liter 24V en nog geen 70pk per liter (204pk:3=minder als 70) en dan moet deze 8v der 87,5 per liter kunnen krijgen,als zijnde een 2 kleppen motor…..Word erg erg erg duur.

    Turbo op een serie 1,6 8v motor zetten is leuk als je dollars hebt van hier tot daar aangezien het wiel weer uitgevonden moet worden:compressie zuigers nokkenas koeling bla bla bla en dat lopen de getallen weer lekker op..

    Voorbeeld=zuiger koeling,maar door de zuiger koeling en turbo,word je olie weer net wat te heet en moet je weer een oliekoeler halen en de slangen op maat laten maken maar dan is je oliedruk weer iets te laag dan en flikkert je lamp en moet der weer een grotere pomp komen of je eigen gaan verbouwen,maar ook je koelsysteem kan het weer net niet aan omdat alles weer warmer word,en der moet weer een grotere radiateur komen,vervolgens zijn je standaard injectoren te klein en geven deze bij volgas iets te weinig en moet je weer andere hebben enz enz ( Dit zijn mogelijke voorbeelden waar je zeker mee te maken gaat krijgen)

    Waarom als je vermogen wilt geen 2.0 16v of een calibra turbo ding derin duwen,is al 10000x gedaan en betrouwbaar en goedkoopste pk per euro lol.

    https://www.youtube.com/watch?v=M0KAZ1abGIY” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Das een maat van me Liam uit Melbourne als ik je vertel dat die auto misschien wel 50.000€ omgetelt heeft gekost tot wat het nu is,oliepomp,injectoren,verdelers,3de blok,aangepaste kop,koppakkingen,custom made nokkenas koppelingen enz enz enz…….Ga zelf geen turbo ergens opbouwen als je iets wilt wat niet kapot gaat,of je moet veel tijd en geld hebben.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 196)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.