"Project blues"

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18038202

    Zo zie je maar dat er daadwerkelijk liefde voor auto’s bestaat. En net zoals in de ‘echte’ liefde, zijn blues onvermijdelijk. Je krijgt ze en ze gaan weer weg. Maar maken de hobby juist weer heel bijzonder. Aan het einde heb je daar het eindresultaat, waarvan je dan nog meer geniet als je beseft dat je je door de blues heen gevochten hebt. En anders kies je voor een andere liefde (lees: auto) en begint het weer van voren af aan.

    Heel poëtisch, maar waar. The way of the world.

    #18038203

    Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word…. aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.

    Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.

    Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?

    #18038204

    Het is ook totaal afhankelijk van de taxateur.
    Want de een is helemaal gek van een origineel gerestaureerde auto en de ander van een compleet verbouwde auto heb beide namelijk al mee gemaakt.

    #18038205

    @InjectTheVenom wrote:

    Ik wil vandaag weer verder typen aan het verslag maar er is 1 punt waar ik volledig knetter van word…. aan de ene kant kan ik begrijpen dat een 100% originele auto op een manier waardevoller is maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet een beetje overdreven is.

    Waarom zeg ik dat, de meters bijvoorbeeld heb ik doelbewust zodanig gekozen dat de wijzerplaten passen bij die in de tellerbak en dus eigenlijk geen afbreuk doen aan het plaatje maar er mooi bij passen (op de witte SMD leds na dan). De Lumma spoiler is geen spuuglelijk ding dat er uit ziet alsof het totaal niet bij de auto hoort maar als je het mij vraagt zorgt hij juist voor een mooie verfraaiing. Wat ik wel kan begrijpen is dat de dubbel ronde Remus uitlaat de standaard aanblik zou verstoren vanwege de standaard wielen.

    Ik denk dat mijn vraag is: waar ligt die hele fijne lijn van wanneer niet-standaard dingen wel of geen afbreuk doen aan een waarde oordeel maar in sommige gevallen juist meer waarde toevoegen omdat ze een auto complimenteren?

    Volgens mij ligt die lijn dicht bij het origineel.
    Het moet eigenlijk een voortborduursel zijn op de gedachtegang van de ontwerper van het origineel.
    Daarom kies ik het liefst voor Irmscher,zij blijven erg dicht bij wat de ontwerper bedoelde.

    #18038206

    mijn project blues op dit moment….

    Bijna vakantie hebben, maar door de vele dingen die ik moet gaan doen nauwelijks geen tijd hebben voor de Rekord. :(

    #18038207

    De project blues van vandaag… ik weet dat ik goed bezig ben met de verslaglegging maar kunnen jullie (behalve een complete en overzichtelijke lijst rekeningen) nog tips geven wat ik absoluut in het verslag zou moeten verwerken?
    Ik ben op zoek naar van die “misschien is het handig als”-jes of “heb je daar al aan gedacht”-jes, je weet wel van die fijne kneepjes die alleen de vakmensen weten.
    Daarnaast zou het een interessante discussie zijn wat een taxateur graag wil zien en hoe hij zou willen hebben dat alles gedaan is.

    #18038208

    Bump voor bovenstaande vraag :vertag

    Nog een ander belangrijk punt wat betreft project blues, wat is belangrijker wat betreft onderdelen authenticiteit of het OEM nummer op de zak? Ik heb namelijk via een Duitse dealer nieuwe brandstofslangen besteld maar eentje daarvan is duidelijk anders. Zou een taxateur tevreden zijn met het OEM nummer of ziet hij liever dat ik de poreuze slang die nu op de motor zit exact na heb laten maken bij een leidingen bedrijf?

    #18038209

    Gaat zon taxateur elk slangetje nakijken dan?
    die kijkt toch alleen naar de algehele staat van het voertuig?

    #18038210

    Hij gaat natuurlijk ook kijken naar wat er precies aan de auto gebeurd is om hem in die staat te krijgen vandaar mijn vraag :vertag

    #18038211

    Blergh iemand nog tips om de periode door te komen dat je werkelijk geen fluit aan de auto kunt doen behalve wachten tot het spuitwerk klaar is :cry

    #18038212

    Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis

    #18038213

    @teungts wrote:

    Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis

    Dat is een goeie, heb ik ook gedaan!
    Ben lekker gaan fitnessen, ff de kop leeg trainen, daar door veel meer zin om aan m’n kadett te werken!

    #18038214

    @teungts wrote:

    Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis

    Ik ben op een heel gevaarlijke site gestuit waar mensen zelf de meest gedetailleerde grote schaalmodellen maken, met de nadruk op ZELF aan de hand van tekeningen en materiaalkennis :mrgreen:

    Een andere vraag, stel je hebt je gespoten body terug van de spuiter waar begin je vervolgens met de opbouw? Eerst de grote delen aan de buitenkant als bumpers en lampen of eerst de binnenkant?

    #18038215

    ik zou van binnen naar buiten werken. risco op beschadigen minder in mijn ogen met het opbouwen

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.