Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 77)
  • Auteur

project two is in progress:D

ik ben samen met me broertje bezig een opel commodore B GSE te restaureren. de auto is van me broertje, maar hij heeft ook veel bij mijn project, commodore A V8, geholpen dat ik hem nu ook help. we zijn er al 2 jaar mee bezig. eerst gestript, daarna laten stralen en in de lasmenie gezet. de hele voorkant er uitgeslepen en geboort.

plannen zijn zeker een ander motorinbouw. we zitten te denken aan of een 24v op throttle bodies, of een c30ne op webers, of heel misschien een nissan skyline motor met dubbele turbo’s als het budget het toelaat. ach, zat tijd dus ook zat tijd om te sparen dus we zien wel waar het schip strand. :thumbup

vandaag weer de hele dag gehobbyd, gezellig met me broertje. :duim: ik heb de achterste zijschermen eruit geboord + geslepen. en ook een stuk binnenscherm. wat een werk dat uitboren pfff. maargoed, het is er nu allemaal wel netjes af. me broertje is bezig geweest met de achteras schoon te maken tot het blanke. en hij heeft wat overzet plaatwerk zelf geimiteerd, haha :lachen: zoals het poortje van de uitlaat.

morgen maar weer ff verder.

o ja, er word nog wel een keer filmpje geplaatst als mijn commo V8 loopt:angel nu nog ff sparen:sleeping

ik zeg, jullie zijn weer goed bezig:o ben heel benieuwd hoe je v8 loopt melvin.
    als hij loopt kom ik zeker een keertje langs :wub

groetjes

poe poe he, dat gaat weer een super project worden.
    ik neem aan dat jij later de zaak over neemt, want jou handjes gaan die van vaders na.
    en waarom komt hier geen v8 in?
    vooal blijven posten hiero, want we worden alweer razend benieuwd naar de update’s.

groeten.

:o Mooi werk jongens! Ik doe het jullie niet na!

Ik heb dit project vandaag in het echt gezien.
    Eerst alle mooie Opels gezien die in de showroom staan, en later dit project met de andere projecten in de werkplaats.
    Ik ben diep onder de indruk wat jullie maken. Ga zo door.
    Ik zie de updates en natuurlijk de foto’s van harte verschijnen. Werkelijk schitterend. :wors:wors:wors:wors

:thumbup Mooi en net werk :wors

Nice project zeg,
    je neemt het echt serieus aan.
    Doe zo verder:thumbup
    Dit projectje wil ik wel eens zien als het af is,
    ik ga het zeker volgen:)

bedankt iedereen voor de positieve reacties!

@kadett4x4:
    ik ga de zaak niet over nemen van me pa. of ja, misschien wel overnemen, maar ik ga geen automonteur worden. dan ga ik van de zaak zoiets als biesheuvel of risse maken. hier komt denk ik geen 8 cilinder in. waarschijnlijk word het toch de 24v op throttle bodies. en de 24v ook nog iets ”kietelen”.

Klinkt erg goed! :wub

Haleluja wat een hoeveelheid werk gaat daar in zitten :o Nondeknetter daar ben je wel even mee bezig als ik de foto’s zo eens bekijk.. veel succes ermee, zit gewoon met open mond te kijken naar al het moois :wors

king: dikke shit jonge! goed bezig daar.

weer ff een update. is niet veel, maartoch.

1 binnendorpel ff nieuw stuk in gelast. de kriksteun van binnen gestraalt. 1 zijscherm al gaten in geknipt voor de puntlassen. aan de achterkant nog een stuk in gelast.

deze week ff daggie lassen. en dan weer een keer naar de straler. word ie nog een keer gestraalt en dan is het koetswerk zo goed als af. ;)

zo, weer ff een update. tis niet veel. maar beter is, dan…… niets:D

me broertje van 14 heeft leren lassen, en ik moet zeggen hij heeft talent! alleen heeft hij het woord lasogen onderschat:jerry

hey bettus,

hoe staat het met het mooie project van je broertje?
    ziet er weer geweldig uit! volgens mij zit restaureren bij jullie in het bloed :jerry

me broertje is ff blut:jerry nee, project staat ff stil omdat het te druk is met andere projecten van klanten en natuurlijk in de tussentijd weer sparen. hij is pas 15 dus nog tijd zat.:cool:

heel leuk als je je eigen handschrift op een achterscherm ziet, LOL

zeker bij marc buijs gekocht.

Mooi project, suc6

Gr
    Paul

ik zeg:D jullie zijn weer lekker bezig:D geweldig te zien hoe deze mooie bakken onder handen genomen worden.

laat die foto’s maar komen

origineel gepost door paulgijssen
    heel leuk als je je eigen handschrift op een achterscherm ziet, LOL

zeker bij marc buijs gekocht.

Mooi project, suc6

Gr
    Paul

die achterschermen liggen al iets van 12 jaar hier in de schuur… zal het is vragen aan me pa.

we zijn er over uit wat voor een blok er in komt. op mp stond een mooi irmscher blok te koop. een 3.6. injectie gaat eraf en er komen webers op.

soooow, leipman, een echte 3.6:o (of alleen een kleppendeksel?…)

Dat zal wel lekker gaan lopen.

een echte 3.6king:

Hallo Bettus,
    weet je zeker dat dat gaat met dat zijpaneel, want een kofferklep van een sedan is anders als van een coupé. Of zit dat verschil alleen bij de achterruit?

de kofferklep van een sedan is langer dan die van een coupé.

hij past identiek, alleen de C-stijl moet je eraf halen.

zie foto dat het zijpaneel er al op zit. past precies, het oude zijpnaneel zit er nog op.

Ja, ok, dus de kofferklep van een coupe is korter vanwege de vlakkere achteruit. Dan komt het wel goed.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 77)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.