Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Proefritje met een paar probleempjes.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 september 2011 om 15:12 #17241060
Net even een proefritje gemaakt, wilde hem eigenlijk volgende week gaan halen.. de Vectra 1.8 2007.
Nu een paar dingetjes, de richtingaanwijzer gaat niet uit na een bocht naar links en rechts :hmmz
Tevens brande het lampje van de antislip en links daarnaast, iets met een stuurtje of zo.
Zou worden opgelost, maar ik weet niet precies wat ik er van moet denken.Iemand ervaring hiermee?
Groetjes Marco
3 september 2011 om 15:29 #17914709Als ik dat zo lees, vermoed ik dat de CIM module een probleem heeft.
Dat onderdeel zit in het stuurhuis en meet onder andere de stuurhoek, maar daaraan zit ook de electronica van richtingaanwijzers gekoppeld, en cruise control gekoppeld.
Mijn advies is het probleem te laten verhelpen voordat je tot een definitieve koop over gaat. Problemen met ABS, ESP etc kunnen nogal hardnekkig zijn, en moeilijk te verhelpen.
Beter van je koop afzien, dan dat je het komende half jaar nog 10 keer terug moet, omdat ze het probleem na aankoop toch niet zo makkelijk opgelost krijgen.
3 september 2011 om 15:34 #17914710Lijkt op de Cim in je stuur..
Dure grap als je het zelf moet betalen.
maar ja zit er garantie op..en hoe lang..
Is het handelaar of dealer..
3 september 2011 om 15:53 #17914711Is het een garage of particulier?
Jan
3 september 2011 om 17:18 #17914712@janneman vectra c wrote:
Is het een garage of particulier?
Jan
Hij wordt gekocht bij de dealer, zij gaan er naar kijken.
Als het niet verholpen is, dan koop ik hem natuurlijk niet.
Wat is dat tekentje links naast ie slippende bandjes, is dat een stuurtje, dan zou dat hier verband mee hebben lijkt mij?3 september 2011 om 17:30 #17914713Is het een stuurtje met een uitroep tekentje?
Dan is het de stuurbekrachtiger, ,,, of EPS?3 september 2011 om 18:12 #17914714@aapje1963 wrote:
Is het een stuurtje met een uitroep tekentje?
Dan is het de stuurbekrachtiger, ,,, of EPS?Ja dat klopt inderdaad,
Volgens mij heeft dat ook met die CIM te maken.3 september 2011 om 18:16 #17914715Cim Kaduuk.
Gr. Gts32v6
3 september 2011 om 20:13 #17914716Ja Cim moet vervangen en de nieuwe opnieuw ingelezen.
Ach als ze hem vervangen is het op zich geen probleem meer hoor, heb je die kosten straks zelf niet, komt wel meer voor namelijk en kost een aardige duid….
Zit je maar zo…. op de 600 of meer euro bij Opel dealerJe hoort ook wel eens de massa kabels maar ja je richting aanwijzers die niet terug komen…
De andere klachten willen wel eens verdwijnen bij contact uit en weer aan… (maar komt dan vaak wel weer terug)4 september 2011 om 06:34 #17914717@aapje1963 wrote:
Ja Cim moet vervangen en de nieuwe opnieuw ingelezen.
Ach als ze hem vervangen is het op zich geen probleem meer hoor, heb je die kosten straks zelf niet, komt wel meer voor namelijk en kost een aardige duid….
Zit je maar zo…. op de 600 of meer euro bij Opel dealerJe hoort ook wel eens de massa kabels maar ja je richting aanwijzers die niet terug komen…
De andere klachten willen wel eens verdwijnen bij contact uit en weer aan… (maar komt dan vaak wel weer terug)Bedankt, ik denk, dat als ze de CIM gewoon vervangen de problemen zijn opgelost en dat ik hem dan aanschaf.
Hoop alleen dat het voor het weekends lukt, dat is natuurlijk wel fijn ff sturen.4 september 2011 om 10:11 #17914718tja ik heb altijd zoiets
problemen met de proefrit . . . Auto laten staan.
Geen hand vol, maar een land vol auto’s
ik vind het ook slecht van de dealer dat hij je een proefrit laat maken met een auto waar allerlei lampjes in branden.
4 september 2011 om 21:02 #17914719Heb zo ook een miskoop gedaan (particulier) die zei dat het olielampje enkel de sensor was en ging het laten maken.
Week later ga ik hem halen en idd lampje was uit.
Week of 6 mee gereden en oliepomp kapot. => motor om weg te gooien.
Wat hadden ze gedaan? Lampje uit het dashbord gedaan.Mijn advies: Algemene controle van de wagen, goed informeren naar zwakkere punten van de wagen en testlampjes controleren !!!!
Ben je niet 100% zeker? Laten staan of informatie winnen.
Grtz Seth
4 september 2011 om 21:37 #17914720@sw_reijnders wrote:
tja ik heb altijd zoiets
problemen met de proefrit . . . Auto laten staan.
Geen hand vol, maar een land vol auto’s
ik vind het ook slecht van de dealer dat hij je een proefrit laat maken met een auto waar allerlei lampjes in branden.
Vaak maken ze de auto pas als hij is verkocht omdat in het geval dat de auto word doorverkocht aan een andere garage/handelaar ze dan die kosten van reparatie niet hebben.
Jan
5 september 2011 om 10:10 #17914721De CIM moet worden ingeregeld door een Opel dealer, ik laat gelijk een aankoop keuring doen.
Als dat wordt gedaan en ik laat hem uitlezen, dan ga ik er van uit dat het goed gaat komen.
Ik heb tevens nog garantie voor wat het waard is.Voor het weekend moet hij er zijn :D
5 september 2011 om 12:15 #17914722Dacht zelfs dat er om de CIM een modificatie zat en gratis gedaan werd door de dealer…
Maar weet het niet zeker!
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.