Proefritje met een paar probleempjes.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Proefritje met een paar probleempjes.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Net even een proefritje gemaakt, wilde hem eigenlijk volgende week gaan halen.. de Vectra 1.8 2007.

Nu een paar dingetjes, de richtingaanwijzer gaat niet uit na een bocht naar links en rechts :hmmz
    Tevens brande het lampje van de antislip en links daarnaast, iets met een stuurtje of zo.
    Zou worden opgelost, maar ik weet niet precies wat ik er van moet denken.

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Marco

Als ik dat zo lees, vermoed ik dat de CIM module een probleem heeft.

Dat onderdeel zit in het stuurhuis en meet onder andere de stuurhoek, maar daaraan zit ook de electronica van richtingaanwijzers gekoppeld, en cruise control gekoppeld.

Mijn advies is het probleem te laten verhelpen voordat je tot een definitieve koop over gaat. Problemen met ABS, ESP etc kunnen nogal hardnekkig zijn, en moeilijk te verhelpen.

Beter van je koop afzien, dan dat je het komende half jaar nog 10 keer terug moet, omdat ze het probleem na aankoop toch niet zo makkelijk opgelost krijgen.

Lijkt op de Cim in je stuur..

Dure grap als je het zelf moet betalen.

maar ja zit er garantie op..en hoe lang..

Is het handelaar of dealer..

Is het een garage of particulier?

Jan

@janneman vectra c wrote:

Is het een garage of particulier?

Jan

Hij wordt gekocht bij de dealer, zij gaan er naar kijken.
    Als het niet verholpen is, dan koop ik hem natuurlijk niet.
    Wat is dat tekentje links naast ie slippende bandjes, is dat een stuurtje, dan zou dat hier verband mee hebben lijkt mij?

Is het een stuurtje met een uitroep tekentje?
    Dan is het de stuurbekrachtiger, ,,, of EPS?

@aapje1963 wrote:

Is het een stuurtje met een uitroep tekentje?
    Dan is het de stuurbekrachtiger, ,,, of EPS?

Ja dat klopt inderdaad,
    Volgens mij heeft dat ook met die CIM te maken.

Cim Kaduuk.

Gr. Gts32v6

Ja Cim moet vervangen en de nieuwe opnieuw ingelezen.

Ach als ze hem vervangen is het op zich geen probleem meer hoor, heb je die kosten straks zelf niet, komt wel meer voor namelijk en kost een aardige duid….
    Zit je maar zo…. op de 600 of meer euro bij Opel dealer

Je hoort ook wel eens de massa kabels maar ja je richting aanwijzers die niet terug komen…
    De andere klachten willen wel eens verdwijnen bij contact uit en weer aan… (maar komt dan vaak wel weer terug)

@aapje1963 wrote:

Ja Cim moet vervangen en de nieuwe opnieuw ingelezen.

Ach als ze hem vervangen is het op zich geen probleem meer hoor, heb je die kosten straks zelf niet, komt wel meer voor namelijk en kost een aardige duid….
    Zit je maar zo…. op de 600 of meer euro bij Opel dealer

Je hoort ook wel eens de massa kabels maar ja je richting aanwijzers die niet terug komen…
    De andere klachten willen wel eens verdwijnen bij contact uit en weer aan… (maar komt dan vaak wel weer terug)

Bedankt, ik denk, dat als ze de CIM gewoon vervangen de problemen zijn opgelost en dat ik hem dan aanschaf.
    Hoop alleen dat het voor het weekends lukt, dat is natuurlijk wel fijn ff sturen.

tja ik heb altijd zoiets

problemen met de proefrit . . . Auto laten staan.

Geen hand vol, maar een land vol auto’s

ik vind het ook slecht van de dealer dat hij je een proefrit laat maken met een auto waar allerlei lampjes in branden.

Heb zo ook een miskoop gedaan (particulier) die zei dat het olielampje enkel de sensor was en ging het laten maken.
    Week later ga ik hem halen en idd lampje was uit.
    Week of 6 mee gereden en oliepomp kapot. => motor om weg te gooien.
    Wat hadden ze gedaan? Lampje uit het dashbord gedaan.

Mijn advies: Algemene controle van de wagen, goed informeren naar zwakkere punten van de wagen en testlampjes controleren !!!!

Ben je niet 100% zeker? Laten staan of informatie winnen.

Grtz Seth

@sw_reijnders wrote:

tja ik heb altijd zoiets

problemen met de proefrit . . . Auto laten staan.

Geen hand vol, maar een land vol auto’s

ik vind het ook slecht van de dealer dat hij je een proefrit laat maken met een auto waar allerlei lampjes in branden.

Vaak maken ze de auto pas als hij is verkocht omdat in het geval dat de auto word doorverkocht aan een andere garage/handelaar ze dan die kosten van reparatie niet hebben.

Jan

De CIM moet worden ingeregeld door een Opel dealer, ik laat gelijk een aankoop keuring doen.
    Als dat wordt gedaan en ik laat hem uitlezen, dan ga ik er van uit dat het goed gaat komen.
    Ik heb tevens nog garantie voor wat het waard is.

Voor het weekend moet hij er zijn :D

Dacht zelfs dat er om de CIM een modificatie zat en gratis gedaan werd door de dealer…

Maar weet het niet zeker!

Gr.
    Pastra

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.