produktie nieuwe Mokka

Forumindex Forums Modellen Mokka produktie nieuwe Mokka

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 288)
  • Auteur
    Berichten
  • #18424754

    Wat zijn de ervaringen met de levertijden van de nieuwe Mokka? Ik heb mijn Mokka (zakelijke lease) begin november 2020 besteld. GS uitvoering handgeschakeld, benzine 130PK motor. Bij bestelling was indicatie levertijd 22 april. Vanaf Januari staat de levertijd echter 9-9-9999. Tot op de dag van vandaag is er niemand die mij, mijn lease bedrijf en mijn dealer kan vertellen wanneer de auto geleverd wordt. Dealer heeft meermaals navraag gedaan bij opel maar krijgt geen antwoorden over het hoe en waarom. Schandalig Opel! Geef op zijn minst een reden. Mijn geduld raakt op.  Opel Nederland (stellantis) moet toch meer informatie hebben. Goed of slecht, deel het!!!!!

     

    #18424897

    Best forumlid,

    Ik heb hetzelfde probleem. Besteld 5 januari 2021 Ultimate met benzinemotor en automaat. Begin mei bericht gekregen fabriek heeft order aanvaard maar daarna nooit bericht gehad wanneer de productie daadwerkelijk start. Ook dealer weet het niet. Ik vind een hele slechte zet van Opel maar communiceer met de klant en vermeld een werkelijke productiedatum. Ik heb de indruk dat dealers ten behoeve van hun zelf alle productie hebben opgekocht en de particulier blijft met de brokken zitten. Kunnen we geen actie ondernemen naar Opel Nederland.

     

    #18425173

    MIjn dealer heeft de mails die ze gestuurd hebben naar Opel laten zien. ze krijgen ook geen enkele reactie. Toch een hele grote dealer met veel zaken en merken die onder dezelfde vlag vallen.

    #18426524

    Beste mede-forummers,

    eind maart 2021 een Mokka Ultimate besteld, 130pk benzine met automaat.

    Geplande levering eind september 2021.

    Tot nu toe wel te zien met bestelnummer in de app MyOpel maar nog niet in produktie genomen.

    Afwachten dan maar …

    #18426750
    #18426888

    Best medeforumlid,

    Ik vind het een kwalijke zaak dat ook de importeur Opel Nederland niet reageert op de bestellingen van zijn klanten. Ook mijn bestelde auto is geaccepteerd voor productie |(zie voorgaand bericht) maar daarna blijft het stil.

    Ik kan zo een nieuwe bij elke dealer in Nederland kopen hebben die soms alle geproduceerde modellen opgekocht.?? :help:

    #18427311

    Vanmorgen aangegeven dat ie op eventcode 25 staat.

    Met een mogelijke levering aan mijn dealer medio november (dit jaar!) Afwachten maar …

    #18428116

    op 19 juli email ontvangen dat de order is doorgezet naar de fabriek. Nu wachten op een productie datum. Order van 26 Oktober 2020. Heeft dus 9 maanden geduurd alvorens ze een order bevestiging sturen. Verder geen enkele reactie van Opel Nederland opmijn vragen of vragen van de dealer. Geen uitleg, geen excuus, geen alternatief en zeker geen compensatie. Opel Nederland maakt het niet zo veel uit blijkbaar dat het markt aandeel Opel in Nederland al jaren blijft dalen. Wat een arrogantie. Geen enkele interesse in hun klanten blijkbaar. Dealer denkt dat de auto misschien in Oktober geleverd gaat worden maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Maar dan leveren ze nog net binnen 1 jaar. Toch knap Opel! Maar eerst zien en dan geloven.

    #18432031

    Ik heb 10 maanden moeten wachten op mijn nieuwe Mokka 2,  en plots op 26 juni was die in de garage en op 29 juni ben ik die gaan afhalen. is lang wachten maar beloond top auto.

    #18434353

    Nu ingepland voor produktie: kalenderweek 42 :happy02:

    Alles onder voorbehoud natuurlijk

    #18434808

    Wij hebben de onze eind februari besteld en is geleverd op 3/8, ultimate benzine handgeschakeld

    #18438801

    Ik heb mijn Mokka besteld in mei bij een Belgische dealer en krijg geen enkele informatie over levering, zelfs geen ruwe schatting. Ik krijg ook geen mails.
    Ik lees dat jullie dit kunnen opvolgen via de My Opel-app. Ik kan in die app enkel voertuigen beheren via een chassisnummer dat ik uiteraard nog niet heb. Hoe doen jullie dat dan?

    #18438815

    Ik had mijn bestelnummer ingegeven in plaats van een VIN nummer. Werkt ook.

    Zodra de produktie is gestart en een VIN nummer wordt toegewezen veranderd dat bestelnummer in de VIN.

    Mogelijk werkt het ook bij een Belgisch bestelnummer?

    #18439753

    En we hebben een VIN :applause01:

    #18443512

    En sinds gisteren een eventcode 40, “Ubergabe an NSC, Fahrzeug wird fur den Versand vorbereitet”.

    Het kan nu snel gaan gebeuren ….. :happy02:

    #18447035

    En hij staat bij de dealer! Nog een weekje geduld hebben dus …….

    #18447372

    Begin april de mokka besteld

    En eindelijk eind week 49 kan ik hem halen . :applause02:

    #18447706

    31 maart 2021 besteld bij de dealer, 4 december 2021 kan ik mijn groene Mokka dan ophalen.

    Bij de bestelling was gezegd dat er een levertijd was van 6 maanden.

    Dit werden er dus 8. Al met al valt het dus nog wel mee. :applause02:

    #18447802

    Succes vandaag B-)

    en wel foto’s plaatsen :good:

    #18447804

    Verkeerde smiley :unsure: ik bedoelde :happy02:

    #18447830

    Hier is ie dan, gisteren nog in de werkplaats. Verder nog niet veel foto’s.

    IMG_6629

     

    #18447880

    Lekker fris kleurtje, mooie velgen.

    veel fijne kilometers :applause02:

    #18447890

    Dank. :dank-u:

    En met Irmscher velgen wel wat opgeleukt he?

    #18478688

    Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum om in eerste instantie maar informatie over levertijden van de Mokka E te kunnen krijgen, wellicht van leden die net voor mij aan in het bestelproces zitten?  In april 2022 bij de dealer een Mokka e GS line besteld, op basis van de toen beschikbare data kreeg ik van de dealer te horen dat de levering voor september 2022 gepland stond. Blij verrast dat dit, in deze gekke tijden van chip- en grondstoftekorten, relatief snel zou gaan heb ik de handtekening gezet. Echter eind juni kwam er een mailbericht van de dealer dat de levering opgeschort zou worden, zonder nieuwe datum. Dus een bezoekje aan de dealer gebracht, daar bleek in de systemen nog niks te staan, behalve de bekende 9-9-2099 als leverdatum. Nog geen productiecode of datum, niks. Dat was even een zware tegenvaller… Een dag later contact gezocht met Opel Nederland, die alles voorgelegd en ik krijg enkele dagen later als enige reactie dat de dealer mijn contactpersoon is, niet Opel Nederland. Ditzelfde heb ik toen nog een keer bij Opel Europa geprobeerd (in het Engels) met exact hetzelfde resultaat. Dus als klant kun je louter en alleen te woord worden gestaan door de plaatselijke dealer die geen enkel antwoord kan geven op je vraag wanneer je auto (zelfs niet bij benadering) geleverd gaat worden…. Bizar! Nogmaals, alle begrip voor de moeilijke situatie in de wereld ten aanzien van onderdelen en chips, maar als een grote fabrikant als Opel (Stellantis) helemaal geen uitspraken doet over levertijden, niet naar dealers en daarmee dus ook niet naar klanten die wachten op hun voertuig, maak ik mij best wel zorgen. En reacties teruglezend is dit probleem al langer gaande…   Vorige week (24 augustus 2022) ben ik weer bij de dealer geweest voor een update, maar nog steeds helemaal niks….

    #18480171

    Mokka e half april besteld.  geplande aflevering week 50 2022.

    Van de week langs geweest bij dealer en deze kon mij vertellen dat de wagen gepland staat voor produktie half oktober 2022.

    Dussss….. het lijkt erop dat e.e.a. volgens plan loopt (hoop ik) en ik waarschijnlijk met de Kerst in mijn Mokkaatje rijdt. :happy02:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 288)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.