problemen opel vectra B 1996

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum problemen opel vectra B 1996

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314332

    Geen idee.. Vermoed zelfs dat er verschil in zit i.v.m. met halogeen of xenon

    #18314333

    het is inderdaad xenon zie ik net dus ik ga twijfelen of ik het wel zal doen

    #18314335

    weet iemand of die lampen echt xenon lampen zijn of de xenon H7 lampen ik zie namelijk nu dat dat ook mogelijk is
    het betrefd om deze achterkant

    #18314336

    H7 is halogeen of xenon ombouw.. Fabrieks maat voor xenon op een b vectra is d2s

    #18314337

    ik zie namelijk als ik ga google op xenon dat er ook de H7 versie is

    #18314338

    hier een voorbeeld( volg link)
    https://www.conrad.nl/nl/aeg-white-xenon-plus-h7-12-v-12-v-1-paar-px26d-l-x-b-x-h-56-x-35-x-3-cm-1202487.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18314339

    weten jullie hoe zo`n plastic bescherm/sier rand heet onder de deuren voor onder de deuren aan de buitenkant bij de dorpels

    #18314340

    nog ff vraagje ik ben aan het kijken voor nieuwe remmen rondom. Nu loop ik vast op voorremmen(schijf+blokken),
    allerlei merken en soorten
    welke merken raden jullie aan ik heb keuze op deze site voor:
    -Zimmerman
    -Bosch
    -TRW
    -Metzger
    -Brembo
    -Delphi
    -Febi Bilstein
    -Vaico
    -ATE
    -ABE
    -Barum
    -LPR
    etc etc. nog veel meer.
    maar ik zie remblokken met anti kreukplaat en zonder anti kreukplaat en ook over met of zonder slijtage waarschuwingscontact.

    nou lijkt het mij sterk dat ik slijtage waarschuwingscontact in me 1,6 uit 96 heb maar kan ik deze blokken gewoon nemen of
    moet ik echt specifiek die zonder nemen ik ben op dit forum al wezen snuffelen ook via zoekfunctie maar niet het gewenste antwoord
    gekregen

    wie kan mij uit deze remmenhel helpen

    #18314334

    Ik rijdt naar volle tevredenheid met Bosch schijven met TRW remblokken.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314341

    maar kan jij mij het verschil vertellen tussen dat anti kreukplaat en slijtage waarschuwingscontact want daar snap ik ook niks van

    #18314342

    Antie kreuk zal een antie piep plaatje zijn., of zo’n slijtage plaatje dat gaat piepen wanneer de blokken op zijn.

    Slijtage sensor is voor modellen met uitgebreide verbruikscomputer met check computer

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314343

    maar kan ik dan gewoon kiezen voor die anti kreukplaat of moet speciaal zonder zijn want ik ben best kieskeurig qua merken die ik wil en dan zit ik vast op die slijtage ding of die kreukplaat

    #18314344

    Als het blok maar past

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314345

    ff update tot nu toe.

    Gisteravond toen ik thuiskwam viel me op dat toen ik de auto van slot haalde dat de pennen in de deuren een millimeter omhoog kwamen, nou lijkt het mij dat de motortjes niet stuk zijn maar waarschijnlijk vol en verstopt zitten met vuiligheid.
    dus vanmiddag ff een multimeter gekocht(nadat de oude gesloopt te hebben) , contactspray, schuurpapier en staalborstel( messing versie), nou was de bedoeling vanavond even de deurpaneel te demonteren achter en de motortje vol te storten met wd40 en de stekkertjes een contactspray beurt te geven en eventueel ff borsteltje erlangs te halen maar helaas heb ik 45 minuten lopen kl*te om de borgclip van de raamslinger te verwijderen na een tijdje klote en met behulp van een kromme punttang is het eindelijk gelukt.
    Helaas werd het te donker om verder te gaan aangezien ik geen lamp had die ik tijdelijk kon plaatsen om verder te gaan in het donker..
    nou gaan we morgen weer een poging wagen om het motortje vol te spuiten en hopen op resultaat.

    maar nu rest mij nog een vraagje het deurpaneel hoort normaal(wat ik las) simpel los te komen, ik moest met aardig wat kracht losrukken(zonder de bevestigingsclippen te slopen) is dit normaal of is het verstandig dat ook ff een wd40 beurtje te geven??

    #18314346

    Clipje van de ruitenzwengel los en dan moet je het paneel omhoog duwen.. Dat zou makkelijk moeten gaan overigens.. Ik weet niet hoe je bezig geweest bent…

    #18314347

    er zitten van die plastic pennen in de deur(met weer haak die plastic dingen die gingen moeilijk uit de deur, het paneel heb ik eraf maar het leek me zo overdreven zwaar te gaan uit ervaring met eigen auto`s

    #18314348

    bedoel je die pen boven op waaraan je kan zien of de deur open of vergrendeld is?? die kun je gewoon laten zitten
    deur hendel kun je ook laten zitten.. je paneel kan rondom met pennetjes vast zitten maar dat zit geklikt…

    overigens moet het niks meer zijn dan
    zwengel verwijderen , schroeven verwijderen, paneel voorzichtig los trekken en omhoog duwen

    #18314349

    dit betreft ook de pennetjes in de deur die geklikt zitten maar ik vond dat deze aardig met een kracht los moest trekken.
    het paneel heb ik er al dat is het probleem niet, maar de vraag was is het normaal dat het met (grof) geweld moet lostrekken.
    morgen ga ik weer verder met het proberen op te lossen van mijn slotproblemen

    #18314350

    zo weer ff een update na gister ben vandaag lekker aan de slag gegaan met me racemonstertje,

    vandaag eerst lekker begonnen met het interieur te reinigen lekker behandeld me cockpitspray en ff ramen gereinigd van binnen


    daarna ff motor ruimte in om de dynamo te checken en de accu
    (waarde zonder draaiende motor )

    waarde MET draaiende motor en radio aan:

    verder vloeistoffen nagekeken en bijgevuld

    toen gingen we de buitenkant aanpakken

    eerst ff lekker in de shampoo gezet en afgspoeld daarna met zeem afgenomen en (geprobeerd) met turtlewax te poetsen
    helaas kreeg ik niet het gewenste effect( met de hand gepoetst zonder machine(niet in mijn bezit)

    tijdens het poetsen van de achterklep viel mij opeens op dat er draden van mijn achterruitverwarming stuk is


    totaal 5 plekken gevonden waar het beschadigd is :swear

    maar na een lange dag van schoonmaak hebben we een prachtige racemonster weer



    binnenkort nieuwe update

    #18314351

    Weet iemand hoe ik de stekker van deurslot los krijg zonder hele motor uit de deur te halen ik heb niet echt zin daarin maar wil wel kijken of ik kabelbreuk heb betrefd deze stekker

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18314352

    Die rode lip moet verschoven worden

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314353

    naar binnen of naar buiten heb beide geprobeerd maar lukte niet ( ook ivm ruimte te kort)

    #18314354

    Op de foto zie je dat stokje rood van de klip dat is de achterzijde, hij moet dus de andere kant op.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18314355

    Maar dat rode clipje moet die naar buiten getrokke zijn of ingedrukt ik ga vanmiddag bestuurders deur proberen

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

    #18314356

    ik snap nu hoe dat grapje in elkaar zit bestuurdersdeurmotortje gedemonteerd en viel op dat de stekker+pennetjes geoxideerd waren,
    dus ff schoongekrabd en ingespoten met contactspray ook ff alles ingespoten met wd40 in de hoop dat het dan wel ging werken maar helaas.
    het zelfde probleem nog steeds geen verbetering in te vinden dus volgende is achterdeur bestuurderskant doen.

    maar nou ben ik ff aan het google voor onderdelen maar krijg elke keer aanbod voor een opel vectra B Caravan…
    wat is hier verschil mee met mijn normale vectra B dan weet ik of die onderdelen gewoon passen

    mvg

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.