problemen met uitlijnen na verlagen. NOOD!!!

Forumindex Forums Modellen Astra problemen met uitlijnen na verlagen. NOOD!!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223723

    hallo,

    Afgelopen zaterdag is er een v-maxx schroefset onder mijn G gekomen. echt super, mooi gedaan, zeer tevreden over.

    Ik was vandaag te uitlijnen. omdat mijn wielen er scheef onder staan. uitlijnen ging goed. alleen het probleem zat hem erin dat ze de wielen niet recht kregen. dat zit hem in de wielvlucht. iets wat door 3 professionele bedrijfen in mijn buurt (die gespecialiceert zijn in banden uitlijnen en balanceren) ongemogelijk af te stellen is met mijn auto.

    conclusie. wielen om de 3 duizend KM omwisselen. want je banden slijten nu als een idioot voor.

    dat betekent dat ik na 6000 km nieuwe banden moet….

    Weet iemand of de wielvlucht af te stellen is? zodat mijn wielen weer recht onder de auto staan?

    ben ten einde raad. er zit al genoeg tegen afgelopen tijd.

    als het niet op te lossen is deze week, moet ik de auto omhoog gooien i.v.m. vakantie.

    ik hoor graag wat.

    Ik rij een astra G 1.6 8v (84pk) edition uit 2002.


    mvg, robert

    #17701702

    Setje Camberbouten regelen.

    #17701703

    oke, heb ik idd al gelezen. toch vreemd dat niemand anders dit probleem heb, zo laag lig ik nou ook weer niet…..

    #17701704

    Had hetzelfde probleem met de Tigra van mijn vriendin. Camberbouten erin en het is opgelost.

    #17701705

    Ik heb een Astra F, de banden slijten ook als een idiooit aan de binnenzijde.

    Niets aan te doen bij een F, want die hebben de veerpoot vast met het fusee, dus kun je niks met camberbouten o.i.d stellen:hmmz

    heeft een Astra G dan geen vast fusee met veerpoot meer?

    #17701706

    Nope, de G heeft weer losse fusees.
    En dat probleem met de F heb ik zelf ook (17inch en 65mm verlaging). Ben zelf ook weer toe aan nieuwe banden. Er schijnen wel ook verstelbare toplagers te zijn. Nog niet echt in verdiept of ze voor de F te krijgen zijn.

    #17701707

    ff een vraag hoever is ie nu verlaagt.

    de nu ingestelde verlaging ligt (ver)buiten het instelbereik van de wielvlucht,behalve de verlaging moet je eigelijk de geometrie van de ophanging ook wijzigen (kostbaar)om optimaal gebruik te kunnen maken van je verlaging, je hebt hier de zogenoemdecamberbouten voor maar dat is eigelijk een lapmiddel

    -offtopic

    altijd al afgevraagt het nut van een schroefset, hoge aanschafkosten, elke keer dat je heb versteld kun je weer opnieuw uitlijnen
    als je alleen verlaagt en de geometrie van de overige ophangingsonderdelen niet aanpast totaal nuttelos
    in mijn ogen alleen nuttig als er een extreme verlaging gewenst is, in 99% van de gevallen is de standaard verlaging meer dan voldoende (30/40/60)

    #17701708

    Had na mijn verlaging met een schroefset hetzelfde probleem.

    Mijn schroefset heeft wel de mogelijkheid om de camer te stellen en de wielen staan er nu kaarsrecht onder.

    Heb een G 1.6 16v uit 2002 (zelfde kleur als jij hebt)

    Jos

    #17701709

    ik rijdt ook met 17 inch op een fje maar heb geen abnormale bandenslijtage en ja is ook verlaagd.
    rijdt met deze banden al twee seizoenen(’s winters op winterbanden) en ong 30000 km per jaar en zijn nog niet scheef afgesleten.

    greetz

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.