Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17809918

    @ Dondevo nog helemaal niks snap er niks van kan gewoon niets vinden.

    @ SW_Reijnders auto getest via de verkregen link door jouw gas installatie maar je raad het al geen foutmeldingen gevonden.

    #17809919

    auto met OP-COM of Tech-2 waarden uitlezen

    #17809920

    ja ik heb echt totaal geen verstand van gas, weet alleen dat ik er mee kan koken op me werk :D

    maar dat van een kapotte lamba sonde lijkt me het probleem.

    #17809921

    Wim welke waardes kun je dan uitlezen met de op-com en toevallig onder welk kopje in het programma

    #17809922

    heb je egi of gsi?????

    #17809923

    #17809924

    Onder Meetwaarden kijken.

    Dan kan je alle sensoren zien….lamda moet dus schommelen van 0.1 naar 0.9 V

    bij een warme motor….Koud zal die vast op 0.45 staan…maar das soms maar even.

    Maar op benzine was het juist goed?
    Dan moet die lamdasensor dus ook goed zijn, want met een defecte lambdasensor heb je ook wel een afwijkende viergasmeting.

    Als ik het verhaal goed begrijp….dan zal je het toch in het gasgebeure moeten zoeken.
    want je zegt, dat ie op benzine perfect loopt. Maar had ie op benzine ook een goeie co en lambdawaarde? (4gastest)
    Hoe weet je dat de kat kapot is? Hoog co is niet altijd de kat namelijk….

    #17809925

    @ Opelvectra Heb een GSI zoals het plaatje beschrijft.

    @ Fearless Nogmaals op benzine en gas rijdt de auto gewoon perfect. Stationair op benzine ook maar op gas
    schommelt deze in toeren naar dat die warm is.
    De meetwaardes op benzine zijn veel beter dan op gas en dan ook net binnen de meetwaardes.
    Kat is kapot omdat deze vreselijk rammelt en door meerdere personen is geconstateerd.
    En onder het rijden is het 1 en al lawaai en ook vooral met het afremmen en optrekken.

    #17809926

    kunnen ze niet kijken hoe het met de mengsel is dan????

    #17809927

    Ga binnenkort even naar een andere lpg boer toe.
    Vindt gewoon dat waar ik heen ben geweest niet goed heeft gekeken mijn menig hoor.
    Hij heeft alleen gasklepverdeel huis nagekeken en schoongemaakt maar verder naar de installatie niet.
    Wat mij daar ook trouwens opviel is naar de reiniging van het huis dat hij er met een draadloos handcomputer aankwam lopen en deze bij het huis hield.
    Wat is hier de functie van geweest.
    Of is dit juist dan wel een inspectie geweest van het gas-systeem via het huis. Weet niet hoor maar dat schoot mij nog te binnen.

    #17809928

    Hier de foutcodes van de Vec.
    En wie kan zeggen welke waardes het zijn die Wim en Fearless bedoelen.
    Heb de auto dus laten lopen stationair en daar een log van opgeslagen maar waar staan de waardes dan lamba krukass en nokkenass sensoren en dergelijken. Andere benamingen waarschijnlijk????
    Tevens mengsel arm dan weer rijk dan weer arm bij stationair lopen. Log’s zijn dus opgeslagen door mij.
    Dus gaarne reactie,

    OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

    OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV

    Sleutelwoord #1: 6B
    Sleutelwoord #2: 8F

    Normale Tijdsparameter ingesteld

    Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
    Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
    ECU Hardwarenummer: 2518A
    ECU softwarenummer: 21g21k52b
    ECU software versienummer: 0A5C
    Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
    Systeem naam of Motorcode X20XEV
    Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
    Programmeerdatum: FFFFFFFF

    Identiteit: 0213

    Calibratiedatum: 565SD010
    Calibratie Software Nr: 86D00200

    Totaal aantal foutcodes: 5

    P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
    (02) – Regelmatig

    P0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
    (02) – Regelmatig

    Meer foutcodes staan er niet in.

    #17809929

    Werk je moet opcom?

    Dan kan je voordat je foutcodes lezen gaat ook “meetwaarden” oid aanklikken.
    Daar staan je parameters in.

    #17809930

    Heb ik gedaan staan in mijn opgeslagen log maar daar staat niks in qua lambda krukas nokas uitstoot e.d.
    Of heeft dit een andere naam ofzo.

    #17809931

    [rquote=1870938&tid=141840&author=Edwin1104]Op-com codes.
    Ben ff weer bezig geweest met de opcom in mijn auto en die geven 5 foutmeldingen aan. Weet jij wat dit betekent en waar de lamba sondes en uitlaat stoot staan volgens mij wordt dit in de opcom anders aangegeven. Heb hier dus wel een log bestand van gemaakt. Kan jij mij hiermee helpen

    OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

    OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV

    Sleutelwoord #1: 6B
    Sleutelwoord #2: 8F

    Normale Tijdsparameter ingesteld

    Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
    Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
    ECU Hardwarenummer: 2518A
    ECU softwarenummer: 21g21k52b
    ECU software versienummer: 0A5C
    Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
    Systeem naam of Motorcode X20XEV
    Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
    Programmeerdatum: FFFFFFFF

    Identiteit: 0213

    Calibratiedatum: 565SD010
    Calibratie Software Nr: 86D00200

    Totaal aantal foutcodes: 5

    P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
    (02) – Regelmatig

    P0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
    (01) – Regelmatig

    P1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
    (02) – Regelmatig
    [/rquote]

    die foutmeldingen hebben te maken met je Benzine injectors.
    LPG systeem kan namelijk niet met opcom worden uitgelezen.

    de lambda waarde heet in het engels O2 sensor
    en die staat gewoon onder engine.

    #17809932

    waardeblokken ken je aanklikken

    #17809933

    O2 Sensor geeft aan: 4.687 mV op gas G3 en op bedrijfstemperatuur +/- 90 graden

    Krukas sensor en Nokkenassensor e.d dan.

    #17809934

    de krukas sensor en de nokkenas sensor kijken alleen maar naar de stand van de krukas en de nokkenas.
    daar lijkt me niks mis mee, anders doet je motor niks meer.

    je moet de waarde van de O2 sensor vergelijken tussen LPG en Benzine
    De Lambda sensor (O2 sensor) meet de uitlaatgassen.
    Dit signaal gaat naar je ECU en je LPG computer en die bepalen aan de hand van de uitlaatgas samenstelling hoeveel brandstof er wordt ingevoerd in je motor.

    Zodoende heb je dus altijd een variabele en de juiste hoeveelheid brandstof voor een optimale verbranding.

    #17809935

    Hier 6 verschillende log’s minuut naar elkaar op Gas G3. KIJK NAAR DE 02 SENSOR


    Plaatje hierboven dus iets gas gegeven!!!!


    :o:o:o

    #17809936

    lijkt op een wideband lambda… die loopt tot 5 volt.
    Met stationair draaien moet de lambda waarde fluctueren. Dit laat zien dat de lambda zijn werk doet.
    Blijft de spanning altijd hetzelfde , dan is hij vervuild of defect!!!
    Geen reden tot paniek dus…

    #17809937

    @ afterburner: Maar waar komt dan de hoge uitstoot dan vandaan zowel op gas als op bezine.
    Benzine is na veel moeite net binnen de perken maar gas dus niet.

    #17809938

    Kat zit achter de lambasonde. De sonde meet en de ecu regelt.Kat “reinigt “alleen en doet dus niks aan mengselvorming. Kan de de lambdasonde eens goed nakijken of er geen draden stuk zijn en of er zekeringen om lambdasonde op temperatuur te brengen niet stuk zijn . Maar deze fout moet haast een motorlampje doen branden alhoewel een hoop signalen toch deze kant op wijzen.Gezien hoge waardes lijkt erop dat motor in noodloop werkt.Probeer ook eens een kabeltje te trekken tussen blok en minpool accu.succes

    #17809939

    dit is een juiste omschrijving, hier kun je ook naar kijken.

    #17809940

    Hoe en wat voor kabeltje bevestig ik dan aan het motorblok die naar de – accu loopt.
    En waar moet de zekering zitten dan van de lambdasondes.
    Motorlampje brand dus niet geen storingen.
    En wat houdt precies noodloop in en hoe komt de auto daar weer uit.

    #17809941

    Hoi Edwin. het kabeltje is bedoeld om er voor te zorgen dat er een goede massaverbinding is met de accumin.Als dit niet goed is kan de ecu niet goed onderschied maken tussen een nul en een 1 digitaal gezien.Deze fout komt bij vele automerken voor.Dus gewoon een kabel met kabelverbinders persen liefst 2,5mm2 en deze rechtstreeks op minpool en een plek op je blok monteren.
    Zekering(en) weet ik nog niet ben haynes manual voor je aan het nakijken. 2.0 lier motor toch. Zekeringen zitten zowel in motorruimte als bij rijderplaats.Desnoods alle even nalopen.
    De noodloop houd in dat als er een of andere sensor mbt het motormanagementsysteem stuk is de ecu dan naar een soort noodprogramma overschakelt waarin niet de uitlaatgassen bijgeregeld worden, vaak wordt het mengsel dan rijker gemaakt, motor blijft dan gewoon lopen men kan naar garage etc. indien alles weer goed schakelt ecu wel weer over.
    Brand het motorlampje wel als je de auto op contact aan zet maar nog niet start.Graag even checken.
    Probeer ook eens met een bv oude Glassexsprayfles gevuld met water, dan de auto stationar laten lopen en dan op aanzuigslangen,vacuumslangen en ev inlaatspruitstuk spuiten.Zijn er lekjes dan zal het water naar binnen gezogen worden en zal het blok weer even rustig lopen.
    Probeer ook de kabel vanaf lamba naar boven motorruimte te vinden.Is deze kabel misschien onderbroken/doorgelust om de ecu van de gasanlage van waardes te voorzien. Deze verbinding dient in optimale staat te zijn.

    #17809942

    lambda schoonbranden!
    start je auto op benzine, en laat hem warm draaien.
    Vacuumslang van je rembekrachtiger aftrekken, en een keer of 10 flink in de toeren gooien..
    Als het goed is ruik je een rotten eirenlucht van je cat.
    Hierna zijn je lambda waarden een stuk beter, dit werkt alleen als je lambda nog functineel is en vervuild.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.