problemen met de bekabeling van mijn opel corsa a 1.4

Forumindex Forums Modellen Corsa problemen met de bekabeling van mijn opel corsa a 1.4

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276703

    goedendag, even kort voorstellen:

    Ik ben een trotse bezitter van mijn opel corsa a model uit 1992.
    hij word momenteel nog aangedreven door een c14nz motor (misschien binnenkort een andere maar dat is voor later).
    heb weinig problemen met de corsa behalve een paar standaard dingen (roest, vacuüm slangetje etc.).
    nu wou ik laatst een aftermarket radio inbouwen en sindsdien heb ik een probleem :swear :swear :swear
    ik heb hiervoor meerdere auto’s gehad waaronder ook een opel astra F en ik weet dat ik het rode en het gele draad moet omwisselen wil ik dat mijn radio zijn zenders onthoud.
    hier komt het probleem naar boven: zodra ik deze omwissel gaat mijn auto op contact… ik heb de sleutel er dan niet inzitten en het gebeurd ook alleen wanneer de stekkers in de radio zitten. :wtf
    nu heb ik overal gezocht en ik kan er niet achterkomen waarom die dit nou doet (ook meerdere radio’s geprobeerd).
    ook ben ik erachter gekomen dat zodra ik de auto van contact af zet mijn klok niet meer verder gaat en mijn acc stand doet helemaal niks.

    wat kan dit zijn???? ik ben al 2 maanden aan het zoeken en ben nu een beetje radeloos

    mvg. arne

    #18319300

    Ik zou beginnen met spanning meten wat je op je gele en rode draad krijgt.

    Nu weet ik niet hoe het zit bij een Corsa uit 1992, maar mijn oude Corsa uit 1987 had geen af fabriek radio voorbereiding en alleen een constante plus voor de AM radio die erin zat. Ik heb toen dus zelf een geschakelde plus moeten trekken voor mijn nieuwe radio en heb ik er zelf een ISO stekker in gemaakt.

    #18319301

    Normaal heb je nodig om je radio te laten werken:
    constante plus +12v vanaf accu (rood)
    geschakelde plus +12v via contactslot (zwart)
    en massa- (bruin)
    (en natuurlijk kabels voor je speakers/luidsprekers)
    draadkleuren zijn van de draadboom van de auto zelf

    #18319302

    meten is weten in dit geval, ik weet niet uit welke regio je komt?

    #18319303

    Goedenavond,

    @tedmechanic
    : mijn Corsa heeft gelukkig wel standaard voorbereiding erin zitten.

    @corsaliefhebber
    : is zwart een geschakelde plus?? En ik kom uit Doetinchem bij de Duitse grens

    #18319304

    Ik heb ook een Corsa A van ’92 en daar heb ik niets aan te hoeven passen voor het gebruik van de radio.
    Het was zo plug en play.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.