Problemen met Astra G 2.2 16v benzine

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met Astra G 2.2 16v benzine

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230938

    Hallo iedereen.

    Ik heb een Opel Astra G 2.2 16v (Benzine). Na het vervangen mijn cilinderkop, distributieketting
    en het gasklephuis, heeft de auto zijn vermogen nog niet echt terug. Zijn standaard vermogen is 147 pk.
    Er zit een spagettispruistuk op, met een vermogen winst van 15 PK. Ik heb de auto laten chiptune naar 160 PK.
    zou 175 pk moeten zijn.. voor het vervangen van de boven staande onderdelen reed de auto goed. geen
    klachten, reed lekker en vlot. nu mis ik toch nog veel vermogen. In lagen toeren volgens mijn geen bijzonderheden.
    Maar ga kom ik boven de 5000 toeren valt het vermogen gewoon bijna weg. Het motorblok heeft moeite om naar de
    6000,6500 toeren te komen(duurt ook erg lang) terwijl de max. koppel en PK pas vrij komen bij 4000 en 5900 toren
    en van 0 tot 4000 gaat het vlot maar daarboven niet meer…
    Oorzaak van het vervangen van de Cilinderkop, distributieketting en het gasklephuis. Kettingspanner bebroken bij het
    starten van de motor. gevolg 8 van de 16 kleppen krom ( de 8 uitlaat kleppen )
    lang verhaal kort maken cilinderkop laten vervangen distributieketting enzo.. enzo..

    Nou is het mij opgevallen dat er bij het onderblok op de boven kant van mijn zuigers 8 halve maantjes zitten
    waarschijnlijk van mij kleppen die tegen de zuiger krom geslagen zijn. nou zij de monteur dat dat geen kwaad kom.
    maar de auto verbruikt zo veel olie er moet wat mis zijn.. de auto verbruik zeker een liter olie op 400/500 km
    bij stationair lopen van de auto na 4 min stationair lopen gaat de auto erg roken (blauwe rook)

    Wat extra info..
    – Mijn koppakking is helaas door de monteur opnieuw gebruikt en met vloeibare pakking dicht geplakt.
    – Er zijn geen sporen van olie lekkage aan de buiten zijden.
    – Verbruikt geen koelvloeistof.
    – Er zit een nieuwe tussen demper onder.
    – Katalysator is goed.
    – Co is ook goed.

    Wat moet ik doen of wat is er aan de hand, WIE o WIE kan me veder helpen
    zijn me olieschraapveren versleten/kapot of zijn het de zuiger veren..
    zijn me zuigers krom of ….. (door die klap van het krom slaan van me kleppen)
    word het een ook nog een onderblok revisie of kan dit ook nog een andere oorzaak hebben..
    hoop dat ik genoeg info heb kunnen geven

    Hoor graag van jullie! alvast bedankt!

    Groet Martin

    #17795707

    Zijn de klep seals en klep geleiders goed?

    Je zou misschien met endoscoop in de cilinders kunnen kijken of er netjes een hoon patroon in staat of dat ze helemaal gepolijst zijn in dat geval gaat je olie verbruik ook omhoog

    Normaal gesproken als je cilinderkop eraf gaat dan gaat er bij mij altijd een nieuwe koppakking tussen evt nieuwe kopbouten.

    #17795708

    @TheGeneral wrote:

    Zijn de klep seals en klep geleiders goed?

    Je zou misschien met endoscoop in de cilinders kunnen kijken of er netjes een hoon patroon in staat of dat ze helemaal gepolijst zijn in dat geval gaat je olie verbruik ook omhoog

    Normaal gesproken als je cilinderkop eraf gaat dan gaat er bij mij altijd een nieuwe koppakking tussen evt nieuwe kopbouten.

    Mijn seals zijn goed (als het goed is ) Ik heb een compleet nieuwe cilinderkop gekocht bij MG overlaten komen vanuit Engeland met alles nieuw ook de seals
    Maar het zou dus ook kunnen zijn dat me koppakking een inwendige lekkage heeft…

    als vast bedank voor je info!

    Martin!!

    #17795709

    Moet zeker wel een nieuwe koppakking tussen, zo heb ik dat in elk geval geleerd. Vind dat nogal maf dat er een nieuwe kop op gaat (lees:duur!) en dan niet effe een verse pakking???!??
    :wtf

    #17795710

    @Vinci wrote:

    Moet zeker wel een nieuwe koppakking tussen, zo heb ik dat in elk geval geleerd. Vind dat nogal maf dat er een nieuwe kop op gaat (lees:duur!) en dan niet effe een verse pakking???!??
    :wtf

    Ja dat dacht al maar kan dat mijn olie verbruik veroorzaken? of ligt dat echt aan me onderblok?

    #17795711

    Olie kruipt nogal eens waar het niet gaan kan en die kanalen zitten op diverse plekken vrij dicht bij de cylinders. Effe compressie (laten) meten….

    Zegt nog niet altijd alles, maar als dit mis is weet je wel zeker dat die koppakking de oorzaak is. Moet vrij perfect gelijk zijn op alle cylinders.

    Ik zou als je het laat doen denk ik wel naar een andere garage gaan…

    EDIT: Al eens de bougies eruit gedraaid om te kijken naar de kleur en afzetting van roet en dergelijke??

    #17795712

    compressie test kan je bij brezan halen ,ik geloof een eurotje of 20

    #17795713

    als hij de koppakking heeft hergebruikt,zal hij de cilinderkop bouten ook wel hergebruikt hebben.

    deze 2 factoren kunnen verband hebben met het overmatig olieverbruik en geen vermogen.

    de kopbouten zijn rekbouten en kun je maar eenmaal gebruiken,bij een hergebruik is niet te zeggen of ze met de juiste kracht zijn aangedraaid

    #17795714

    Ben blij dat er wat mense reageren :thumb
    Dus wat ik moet doen is. Eerst compressie
    Laten testen en zo nodig. De koppakking en
    De kopbouten laten vervangen.

    Maar stel dat het probleem nog niet is opgelost
    Gaan we dan wel praten over een onderblok revisie?
    Of zijn er nog andere mogelijk heden dat de moter zo
    loopt? Omdat ik nog steets bang ben dat me zuiger een
    flinke klap gehad heeft.. Of is die kans kleiner dan het
    koppakking verhaal..

    Hoor graag meer van jullie

    Groet martin!

    #17795715

    Veeeel kleiner, zuigers zijn best sterk… En die ‘deukjes’ die je hebt gezien zijn er vaak al in gefreesd als ze nieuw zijn om inslag te voorkomen als hij normaal loopt, uitlaatkleppen zijn namelijk altijd iets groter…

    #17795716

    @Vinci wrote:

    Veeeel kleiner, zuigers zijn best sterk… En die ‘deukjes’ die je hebt gezien zijn er vaak al in gefreesd als ze nieuw zijn om inslag te voorkomen als hij normaal loopt, uitlaatkleppen zijn namelijk altijd iets groter…

    Hey bedank voor je info en foto

    Oke ja ik zie het inderdaad. Klopt het ook dat de duikjes alleen
    Aan de uilaat zijde zit? En niet bij de inlaat? Ja dat ze groter zijn viel
    me ook op toen me kop gereviseerd werdt… maar bij mijn nieuwe
    Cilinderkop was het minder zichtbaar het verschil kwa grote.
    Ik ga proberen wat foto’s van me revisie er op tezetten
    Dan hoop ik maar dat me zuiger goed zijn. Gaan we eerst kijken of
    Het allemaal klopt met me pakkingen en bouten!
    Heb je evetueel nog tips of dingen waar ik op moet letten?
    ik laat wel alles doen bij een garage
    (en niet bij mij oude garage wat een prutser en een oplichter eerste klas)

    groet martin!

    zuigers nog goed zijn..

    #17795717

    Is dat onderblok trouwens ook van een astra z22se?
    Of een ander model..

    Voor de rest is alle info van harte welkom!

    Groetjes Martin.

    #17795718

    Nee, volgens mij van een C20xe die naar 2,2 liter is opgehoond of iets dergelijks. Ik zocht naar 2,2 liter en vond deze via google…

    Weet je dan wel zeker dat het de zelfde kop weer is?? Andere klep diameter kan ook wel gevolgen hebben voor het vermogen…

    #17795719

    De cilinderkop is orgineel van uit de opel ( GM ) fabriek
    over moeten laten komen vanuit Engelang! Dus mag er
    Van uit gaan dat het allemaal inorde is..

    Morgen belt de garage trug voor wat het gaat kosten.
    En wanneer ze tijd hebben om het tedoen.
    Meer info ik hoop morgen en hopelijk met goed nieuws!

    Gr Martin.

    #17795720

    Ja, kan een originele kop zijn, maar als jij het hebt over dat de oude kop duidelijker grotere uitlaatklep diameter had dan kan het een gewijzigde kop zijn. Opel heeft nogal eens wijzigingen aangebracht en dan is het wel uitwisselbaar maar niet altijd gelijk qua prestaties…

    Kijk maar eens naar de legio koppen die voor de C20XE zijn gemaakt en de verschillen er tussen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.