Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problemen dash verlichting astra g. met spoed antwoord gezoc
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2011 om 15:59 #17230328
goede dag,
na al flinke veranderingen aan de astra, was het nu de beurt aan de dash verlichting. 2 lampjes waren al stuk, dus was een mooie gelegenheid om alles blauw te maken.
Ik heb een hele set gekocht bij as tuning heerhugowaard. exact de zelfde als meer club genoten gedaan hebben.
de lichtschakkelaar doet het goed.
maar in de tellerunit en tid geven ze zeer weinig, tot geen licht. gewoon waardeloos dus.
nu is het probleem, dat de verlichting blijft branden in de tid. maakt niet uit hoe ik de lampjes erin draai, ze blijfen licht geven.
(heb alles weer orgineel gemaakt)
contact is uit, sleutel in broekzak, verlichting uit. alleen brand mijn tid nog!!! de boardcomputer dus. van de boardcomputer heb ik de stekker los gehaald trouwens.momenteel zijn die lampjes uit de tid gehaald, en heb alles weer gemonteerd.
Ik ga pas weer te knutselen wanneer ik weet hoe ik de tid lampjes uit kan krijgen, en ik weet hoe ik de dash verlichting blauw kan krijgen.
dus mensen, wie kan mij raad geven!!!
ben vanmorgen 11 uur begonnen, en ging 4 uur weer naar huis, zonder ook maar iets opgeschoten te zijn.
aangezien ik ook stuurwielbediening achteraf heb ingebouwt, en er op mijn radio al een flinke kabelboom zit, was het monteren van alles niet zo eenvoudig in mn eentje. dus ben er inmiddels goed klaar mee:fy1 met de asgr, robert.
2 januari 2011 om 16:33 #17786674Komt er geen spanning te staan op de antenna remote van de radio? Dat die fout aangesloten zit waardoor het display denkt dat de ORIGINELE!! radio aanstaat?
2 januari 2011 om 17:09 #17786675even voor de duidelijkheid.
radio zit er al een kleine 1 jaar in. incl remote voor de versterker, tulp voor versterker en kabelboom voor de stuurwielbediening. stuurwielbediening werkt net een week trouwens.
alles in mijn dash werkte naar behoren. op 2 defecte lampjes na in tellerunit en kachel regelaar knop.
Ik heb dus de tellerunit eruit gehaald, en de middenconsole en radio etc.
ik heb de kabel die in de tid zit eruit getrokken, lampjes vervangen. kabel weer aangesloten. lichtschakkelaar aangezet op dimlicht, om te controleren of de nieuwe lampjes in de tid het deden. ze deden het wel, maar gaven zeer weinig tot geen licht.
ik doe de lichtschakkelaar weer uit. en toen bleef de verlichting branden van de tid, zonder wat op het scherm weer te geven.
toen de oude lampjes terug geplaatst. en evengoed de zelfde problemen zoals hierboven beschreven.het zijn trouwens gewonene 12v lampjes. en ze zijn bijna exact het zelfde als orgineel, en verschijnende mensen die ik ken hebben de zelfde lampjes, die gewoon perfect licht geven.
2 januari 2011 om 17:34 #17786676je kunt de lichtsterkte regelen van je dasboard, staat die niet bijna helemaal uit gedraaid?
2 januari 2011 om 17:39 #17786677nee, stond helemaal omhoog.
volgens mij kan je die leds ook niet dimmen.
volgens mij kan je led lampen voor in huis ook niet dimmen.als dat niet zo is, hoor ik het graag:angel
2 januari 2011 om 18:35 #17786678je kunt led lampen nie zo zwak laten branen als de standaard dashboard verlichting. maar ze zijn wel iets te dimmen (tenminste bij mij wel)
2 januari 2011 om 18:38 #17786679Lichtopbrengst tellerlicht:
Weinig licht is wel normaal bij de Astra-G, nadeel van T5 lampjes.
Deze hebben, of een lichtverdeling welke waardeloos is, of weinig licht.
Dimmen van leds:
Mijn leds dimmen prima hoor. (vectra-B heeft 2x T10 lampjes, daar zitten lampjes in met 5 SMD leds erop, zodat het licht egaal verdeeld word).

TID zitten wel gewone T5 leds welke opgeschuurd zijn op de top om licht beter te verdelen.
Willem
2 januari 2011 om 18:50 #17786680oke, kan ik er ook t10 lapmjes in draaien? weet niet zeker of ik t5 heb. die nieuwe lampjes die ik heb zijn echt helemaal niet. heb helemaal geen licht, dan moet je echt goed kijken om het uberhout te zien
2 januari 2011 om 18:59 #17786681helaas niet, T5 fittingen.
Willem
2 januari 2011 om 19:04 #17786682dus orgineel laten is de beste oplossing?
2 januari 2011 om 19:05 #17786683ja kan, wat je zelf wil natuurlijk.
ik had het in jouw geval lekker origineel gelaten.
Willem
2 januari 2011 om 19:43 #17786684ik laat het orgineel hoor ik net:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.