problemen astra h 1300cdti 2006

Forumindex Forums Modellen Astra problemen astra h 1300cdti 2006

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Goeiemiddag,

Ik ben nieuw hier, zal me allereerst even voorstellen,
    Ben al zeker 20 jaar een aktief opel rijder, van mijn vader geerfd, deze rijdt ook al 40 jaar probleemloos opel.
    ben begonnen met een corsa, gevolgd door een vectra a, astra f, vectra b en nu sinds 2 jaar Astra H station.
    het gaat om een 1300 CDTI welke ik gekocht heb om dat ik voornamelijk snelwegkilometers maak, rijdt lekker en zuinig.
    1 op 20 haalt ie probleemloos.
    Toen ik de auto kocht stond deze op 141000, momenteel 190000.
    Sinds 4 maanden heb ik niets dan problemen met de auto.
    Is begonnen met dat hij onregelmatig stationair liep, snelheidsmeter en toerenteller bewogen bij rijden constante snelheid en het leek of de auto schommelde in snelheid.

Om een lang verhaal kort te maken ben ik nu 9 keer naar de garage teruggeweest,
    Na de 2e keer hebben ze er een nieuwe distributieketting en startmotor ingezet, 900 euro betaald en het probleem is nu uitgebreid, bij rijden in laag toerental schudt de hele auto en bij versnellen doet hij dit ook.
    De garagehouder heeft ondertussen van alles aan de auto gedaan, egr klep gereinigd, luchtmassameter vernieuwd, brandstoffilter, sensoren maar het probleem blijft bestaan.
    Na de 8e keer is de garagehouder met de auto op mijn verzoek naar de opel dealer gegaan, doorgemeten, geen fouten gevonden, conclusie zou zijn vliedwiel kapot.
    Eveneens zouden in dit geval waarschijnlijk de koppelingsplaten vervangen moeten worden, kortom, waar houdt dit op?
    vanochtend weer naar een andere opel dealer geweest, deze vond dat het inderdaad het vliegwiel kon zijn, maar grotere kans egr klep, deze was enkel gereinigd.
    verder zou de dynamo de problemen van de bewegende toereteller en snelheidsmeter kunnen veroorzaken.

Heeft iemand een dergelijk probleem eerder meegemaakt, en zo ja, zijn er tips?
    Ben werkelijk ten einde raad, anders wordt het inruilen, maar de auto ziet er nog uit als nieuw

Voor de eerste keer teleurgestelde Opel rijder :(

Het kanzijn dat het aan de abs sensor ligt deze zit in de wielnaaf.
    Als deze niet goed meer werkt gaan de tellernaalden ook staan dansen.

Oorzaak kan ook komen door slecht kontakt in de stekker van de abs sensor.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.