Problemen 2000 digidash

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Problemen 2000 digidash

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Ik heb hier problemen met een 2000 digidash. Dash hebben we volgens de schema’s ingebouwd, maar nu valt het dashbord bij accelereren steeds uit. Als je stilstaand gas geeft valt hij niet uit, alleen bij het accelereren. Ook zodra je claxoneert valt hij uit. Hij reset zich zelf steeds maar de achtergrond verlichting blijft wel aan. We hebben alles al tig keer na gelopen, iemand enig idee waar we dit moeten zoeken ?

Slecht contact in het dash zelf ?

Het lijkt mij een slecht contact, de verlichting staat daar los van (als het juist aangesloten is) Als de dash het alleen met optrekken heeft, lijkt een slecht contact het meest voor de hand liggende?

heb je de handel gesoldeert?

kijk de massa na en de zwarte draden

Ja alles is gesoldeerd, alle massa’s meerdere keren na gelopen. kan nog keer proberen er mee te schudden als ik stil sta, als hij dan uit valt is het een slecht contact. Laatste wat ik nog kan proberen. Ik denk ik vraag het even, misschien heeft iemand vaker een dergelijk probleem mee gemaakt.

als de achter grond verlichting wel blijft branden is het een probleem op de print baan naar het display
    als het in de bedrading zou ztten moest hij helemaal uit uitvallen

kijk eens wat er gebeurt als je de flatkabel van de print naar het display een beetje beweegt als er spanning op staat

he niels
    start hij elke keer weer op nieuw op in de check mode onder het rijden of is het echt puur een wegvallen van het display
    en brand de rode f van fout code ook ??

origineel gepost door syl-astra
    als de achter grond verlichting wel blijft branden is het een probleem op de print baan naar het display

dat ligt er aan, er zitten aardig wat +-sen en minnen aan het klokken spel, ik kan me voorstellen dat de verlichting anders (lees apart, ook ivm dimmer) geschakeld staat

origineel gepost door 2000

dat ligt er aan, er zitten aardig wat +-sen en minnen aan het klokken spel, ik kan me voorstellen dat de verlichting anders (lees apart, ook ivm dimmer) geschakeld staat

nou dat is een beetje anders hoor
    de halogeen lampjes van de verlichting van het display zitten op de zelfde print als en aan sturing van de display

dus of het zit in de flat kabel van de print naar het display of in de print zelf
    wat ook nog kan is dan de program code een beetje los zit in de houder

origineel gepost door 2000

nou dat is een beetje anders hoor
    de halogeen lampjes van de verlichting van het display zitten op de zelfde print als en aan sturing van de display

dus of het zit in de flat kabel van de print naar het display of in de print zelf
    wat ook nog kan is dan de program code een beetje los zit in de houder

dat is zo, maar ik blijf erbij; de verlichting (hoort) een andere aansturing te hebben dan de rest, dus vandaar dat mijn mening is dat het ook makkelijk in de bedrading kan zitten

ik heb het zelfde probleem af en toe.
    in met astra turbo met vec 2000 dash.
    bij snel optrekken valt alles weg en springt gelijk weer bij:hmmz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.