problem met lpg instalatie (koltec )

Forumindex Forums Modellen Astra problem met lpg instalatie (koltec )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222251

    heb een opel astra 1.8 cdx bj 95 met een lpg instalatie g3
    Koltec vg 392
    heb sins aankoop probleme met gas

    om de historie op te noemen
    loop op benzine goed – aleen naar het overschakeln blijft het rode licht knipperen (ik heb begepen als de overschakeling goed was had het niet mogen knipperen

    loopt op gas heel erg onregelmatig tot het afslan aan toe

    heb alle zichtbaren stekkerverbindingen gecontoliert op oxidatie een contact

    ik ziet met het prob. dat de garage het ook niet wet —
    dus moet ik het zelf zien optelossen

    waar je ook kommt krijg je te horen (ik weet het niet – ik zou het niet weten — een zo voort )

    nu ben ik naar veel lezen op forum’s al it’s wijzer geworden

    maar ja nog steeds hulp nodig — ik gaa even optellen wat ik tot nu gedaan heb

    alle bedrading op breuk een contact – oxidatie gecontroliert
    alle slangen op schuren een lekkages geco.
    verdamper een verdeeler lijken ( niet open gewest )
    sensor op verdeeler (hoe te controleeren)
    lpg afsluiter lijk mechan. in orde — cont.door stekker eraftehallen tijdens in bedijf te zijn
    kan de lambdasonde voor storingen zorgen ? eeen zo hoe kan ik deze contr. ?

    #17685677

    Dan ga er eens mee naar een lpg specialist, die kan je probleem echt wel oplossen.

    Echter leert de ervaring dat vaak de verdamper en verdeelhuis versleten zijn, dezde vervangen, drukken afstellen, en 90% van alle problemen zijn dan over.

    #17685678

    ik had vergelijkbare problemen
    met m,n vectra
    ook coltec systeem enkel heb ik het idee dat jou storing al ouder is

    ik heb voor de meine een revisie set besteld vor t gas
    verdeelhuis

    kostte nog geen 15 euro
    steld ook niet heel veel voor

    ik heb t verdeelhuis gedemonteerd goed schoongemaakt
    met remmenreiniger
    met perslucht drooggeblazen
    en daarna opnieuw in elkaar gezet
    met de ringetjes en dingetjes van t revisie setje

    ook heb ik het gasklephuis van de motor zo gereinigd
    en alle storingen waren weg

    auto had nog nooit zo mooi gelopen op gas

    enigste nadeel van deze reparatie
    achteraf vond ik het jammer dat ik beide onderdelen tegelijk heb gedaan

    ik kan nu dus niet met ckerheid zeggen
    of t probleem in het gasverdeelhuis zat
    of in het gasklephuis

    of toch de combi van beide
    :hmmz

    maar ik was wel de storing kwijt
    wat bij de dealer niet zo uitleesbaar was;)

    #17685679

    ik had nog vergeten te melden dat de warschuingslamje voor de motor (geel)
    op benzine heel afentoe een op gas regelmatig brand

    zijn de werkzamheden die je noemt maklijk uittevoeren ?

    moet ik ok bij de lpg afsuiter – een zo ja hoe ga ik met de druk om uit de gastank

    vanaf welke punt moet ik het zoeken

    1 lpg afsluiter

    2 verdamper

    3 verdeler

    #17685680

    zolang je de auto niet op contact zet
    blijft de afsluiter wel dicht

    bij mij ging ook af en toe
    de motorstoringslamp branden

    het gasklephuis en gasverdeelblok
    zijn vrij simpel te demonteren

    is makelijk zelf te doen

    t revisie setje
    had ik via verdampere.nl gekocht

    ;)

    dikke kostten zijn het in iedergeval niet
    al met al nog geen 2 tientjes

    dus daar zou ik mee beginnen
    en anders kun je ook de verdamper nog gaan reviseren
    hebben ze ook setjes voor:thumbup

    dan is alles weer net zo goed als nieuw
    enkel veel goedkoper dan een nieuwe kopen;)

    #17685681

    System Koltec vg 392
    vooruilopend op mijn rev.van het gasverdeelhuis , als blijkt dat ik ook it”s moet doen met de verdamper (revisie )zat ik de denken aan de verbinding lpgafsluiter-verdamper
    hoe los ik deze zonder gaslekkage – in verband met het uithalen van de verdamper ?
    en waar moet ik voor uitkijken – valkuilen

    #17685682

    Als je de stekker van de afsluiter lostrekt bij draaiende motor, trekt de motor de verdamper leeg en kan je ‘m makkelijk loshalen zonder dat er veel gas vrijkomt.
    Maar als je het zelf niet aan durft, kan je ook aan Kees van Verdampere.nl vragen of hij het voor je wil doen.
    Mijn oude Astra liep ook niet zo goed meer op gas.
    Hij begon onregelmatig stationair te lopen en vermogen te verliezen.
    Omdat ik hiermee te lang door heb gereden, heb ik de LMM opgeblazen door een backfire.
    Ik heb toen een nieuwe LMM (€ 180) gemonteerd en de verdamper bij verdampere laten reviseren en het gasverdeelhuis laten reinigen. (+/- € 100).
    Daarna liep de Astra weer perfect.
    Voor revisie liep hij (op de teller) 170 km/u, na revisie makkelijk 200 km/u.

    Wacht dus niet te lang met het aanpakken van je gasinstallatie, want je loopt dus het risico dat je meer schade aan de motor op loopt.
    En die schade kan ook nog veel duurder zijn als de eigenlijke reparatie.

    Als je het gasklephuis schoon gaat maken, boor dan ook de carterventilatie op :
    Zie dit topic : viewtopic.php?f=6&t=77060 (naar ongeveer halverwege omlaag scrollen)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.