Probleem velgen

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem velgen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220837

    ik heb een probleem met mijn velgen en banden
    Als het achter wat voller zit, dan raakt de band de wielkast…
    Dit is dus niet de bedoeling.

    Maarrr… ik zie op heel veel foto’s verschillende auto’s waarbij zelfs de band voorbij de wielkast komt.

    Hoe krijgen ze dit voor elkaar?
    Of heb je dan net een stug en slecht afgeveerde auto? die overal butst, waarvan het rijcomfort dus zeer slecht is?

    Zat er zelf aan te denken om van 18 inch terug te gaan naar 17 en dan een hogere ETwaarde
    Momenteel ET35 225/40/18

    Gr Frank

    #17667224

    Eehhh Ja..

    Et standaard is afhankelijk van de leeftijd ET49 of ET41, dus die ET35 is wat laag ja.

    Willem

    #17667225

    Wat voor Astra dan ? F/G/H/J…

    Past niet bestaat niet. Genoeg mogelijkheden het passend te maken.

    #17667226

    astra is uit ’99 type G sport 1.8 16v ;)

    Dusja dat is standaard ET49

    Dus inderdaad zit ik hiermee verkeerd.

    Maar..ik zie meer banden die bij showauto’s voorbij de wielkasten zitten, dus je zou zeggen als je ”veert” dat ze die toch moeten raken.

    Maar mijn vraag is dus of dit ook echt dan een hele stugge vering betreft?
    Want dan is het comfort natuurlijk ver weg te denken

    #17667227

    Een Astra G dus.
    Tja, misschien is ’t ‘m dat ook soms he.. ‘show-auto’. het woord ‘praktisch’ clashed dus enorm met het show-gehalte :P

    Ja uiteraard. Een stugge vering helpt. Of zgn. bumperstops ertussen (veerweg verkorters ?) maar over comfort hoef je dan denk niet meer te beginnen.. :jerry

    Maar verder zijn er meer mogelijkheden natuurlijk, of combinaties daarvan.
    Uitrollen, afdraaien, getrokken banden plaatsen, etc.

    #17667228

    ja dat is inderdaad meestal het probleem ja..
    Maarja misschien dat ik dan toch beter af ben met 17 inch

    Gezien dat ik geen ”hobbel”bak wil hebben… en niet zit te shaken achter het stuur

    #17667229

    origineel gepost door FKsport
    ja dat is inderdaad meestal het probleem ja..
    Maarja misschien dat ik dan toch beter af ben met 17 inch

    Gezien dat ik geen ”hobbel”bak wil hebben… en niet zit te shaken achter het stuur

    Ja idd. Ga dan voor 17″.
    Een mooie middenweg vind ik.
    En dan gewoon een met een fatsoenlijke ET-waarde, ergens tussen in.

    Balans tussen comfort en mooie verhoudingen eindigd vaak wel in het doen van consessies..

    maar ja, hoe ver ga je daar in inderdaad.. Dat is aan een ieder zelf.

    #17667230

    bumperstops had ik ook al eens van gehoord..maar daar heb ik mijn twijfels over of dit wel goed is.

    #17667231

    precies,

    En ook met deze ETwaarde is verlagen ook niet meer zo diep mogelijk..
    Denk dat 17 inchers wel staan met de juiste ETwaarde

    Het moet ook niet te gek worden…alhoewel velgen wel veel bepalen voor de aanblik van de auto/.

    #17667232

    Verkeerde ET en bandenmaat…

    ET49 en 215/35R18

    #17667233

    Als je veel rijdt en slechte wegen in de buurt hebt zou ik zelfs naar 16″ gaan ,
    ik had dan zelf op m’n 2002 sportje 205/55/16 op een 7J velg met 38 et die in combinatie met
    Koni gele sportdempers en Eibach veren ook nog af en toe een binnenspatbordje
    pakte als je hard over een “speedbump” reed maar dat kwam volgens mij omdat
    de band hoger was als orgineel(205/50/16).

    #17667234

    Idd een verkeerde bandenmaat. Deze is eigenlijk te breed.
    Zelf heb ik er 215-35-18 onder zitten met ET-38 en hij loopt nergens aan. ;)

    #17667235

    JP,

    heb je dan niet een hele grootte loze ruimte in de wielkast? Of is je auto toch verlaagd?

    #17667236

    Het is een sport die van Astra JP. dus zou zowiezo 20mm. lager moeten zijn dan elk andere uitvoering Astra G (af fabriek dan. Mits er andere veren/dempers weer op zijn gezet).

    #17667237

    Dan heb je dezelfde loze ruimte als met de Originele 215-40-17 banden…

    als jij minder ruimte hebt boven de band, dan heb je namelijk TE GROTE banden..

    De maat 215-35-18 komt qua omtrek vrijwel overeen met de 215-40-17 en 205-50-16 welke standaard op de Astra-G zijn Geleverd.

    Willem

    #17667238

    oke, maar mijn astra is ook een sport ;) met standaard veertjes

    #17667239

    sport staat standaard al lager als de overige modellen.

    #17667240

    origineel gepost door FKsport
    JP,

    heb je dan niet een hele grootte loze ruimte in de wielkast? Of is je auto toch verlaagd?

    Ik had wel een enorme loze ruimte in mijn wielkast maar heb deze week net een schroefset eronder gezet, dus nu is alles mooi opgevult

    Zo was hij eerst.

    Zo is hij nu.

    Maar wanneer je er andere banden omheen legt is je rolomtrek ook weer goed en heb je eigenlijk geen afwijking meer op je km teller.

    #17667241

    Ja, alleen kan je bij een Astra G volgens mij bij de dealer je teller aan laten passen naar een bandenmaat.

    #17667242

    Kijk Jp,

    Dat ziet er goed uit! dat maakt het wel af ja zo’n schroefset..

    Heb ik de vraag: duur? en hoe is nu het rijcomfort?

    Gr Frank

    #17667243

    origineel gepost door FKsport
    Kijk Jp,

    Dat ziet er goed uit! dat maakt het wel af ja zo’n schroefset..

    Heb ik de vraag: duur? en hoe is nu het rijcomfort?

    Gr Frank

    Dank je :thumbup
    Ik heb een schroefsetje van ta-technix er onder. Ik heb hem gekocht bij hottuning voor 220 euro. Vandaag is de auto uitgelijnd maar moet zeggen dat het echt heerlijk rijd. de bochten kun je echt veel strakker nemen en ik kan de vluchtheuvels nog redelijk snel over steken.
    Het comfort is wel iets achteruit gegaan maar het is niet storend.
    Verder merk je op de asvalt weg eigenlijk geen/weinig verschil t.o.v de orginele veren ;). Enkel op de klinkerwegen trilt het een beetje. Ook zal de band hier aan bijdragen natuurlijk omdat die erg dun is.

    Groetjes Jan-Pier

    #17667244

    Mijn OPC had toen ook ET 35 en dan met 225-35-18 eronder + 50 rondom verlaagd. Daar sloeg de carrosserie ook op de banden. Heb toen teflon rondjes laten draaien en die tussen de rubber aanslagpunten gemonteerd, aanlopen was ook gelijk over.
    Die blokjes waren 40mm doorsnee en 25mm hoog, aan de bovenkant paste er dan precies een M6 inbus in (kop valt gelijk met bovenkant blokje) en dan aan de onderkant via het gaatje in je schokbreker met een zelfborgend moertje vast. Enig nadeel, veel veerweg had ik niet meer over………iets lager dan 25mm had mss ook wel gekuntking:

    #17667245

    Ik heb het probleem verholpen..

    Andere velgen : ETwaarde 45
    En banden: 215/35/18

    Nu is verlagen ook weer mogelijk :afro
    Centerkapjes worden binnenkort ook vervangen door Holden-wielnaafkappen…

    #17667246

    Ziet er erg netjes uit :thumbup
    Ga je hem ook nog verlagen ?

    Groetjes

    #17667247

    juiste bandenmaat op 18″ is nog altijd 225-35/18 :vertag

    Iig nog wel ff zakken ja enne… :kewlpics

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.