probleem remmen na vervangen.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum probleem remmen na vervangen.

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

goeiendag.

probleem met mijn vectra b 1.6 16v xel 1997:

heeft ongeveer 5 maanden stilgestaan vanwege startprobleem. dit is opgelost. Na een test rit heb ik gelijk besloten om de remschijven en remblokken voor te vervangen want deze waren bijna op. na montage getest en wat blijkt hij remt voor geen meter. als ik stil sta met draaiende motor en ga pompen met het rempedaal dan komt er ter hoogte van de rembekrachtiger een sissend geluid en de motor heeft de neiging om af te slaan. voor het vervangen van de schijven en blokken was dit niet het geval. voordat ik de rembekrachtiger ga vervangen zou ik toch eens willen weten of andere mensen deze ervaring ook hebben en of de oorzaak mogelijk ergens anders ligt, eventuele fout in de montage schijven / blokken ??, want voor het vervangen van was er niks aan de hand.

bij voorbaat dank

S.a. Koster

Remmen ontlucht?

Slang/pijp naar de rembekrachtiger los of gescheurd?

Vaker bij de Vectra-B gehad dat het membraan scheurt van de Rembekrachtiger.
    Bij intrappen van de Rem gaat de motor knap moeilijk draaien (flinke dosis valse lucht), Rempedaal is hard, weinig remkracht.

Controleer ook of de Hoofd remcilinder niet lekt naar de Rembekrachtiger toe.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

dank u voor de reacties!!

ik heb het probleem opgelost.

voor mensen met hetzelfde probleem:

wat is er gebeurd:
    nieuwe schijven en blokken gemonteerd en getest. tijdens het rijden hoorde ik een ratelend/schurend geluid.

veel tips gekregen over de rembekrachtiger/vacuumslang, ontluchting. dit allemaal gecontroleerd en wat bleek nog steeds hetzelfde geluid.

heb vanmorgen toch maar eens de montage bekeken en wat bleek: de veertjes op de remklauw zaten verkeerd gemonteerd waardoor de remklauw uit elkaar geduwd werd en de blokken scheef op de schijf gedrukt werden.

veertjes correct gemonteerd en voila remdruk terug en geluid weg.

alsnog bedankt voor de reacties en hopend anderen hiermee te kunnen helpen.

gr sido

Erg slordig, of heb je het zelf gemonteerd?

Heb ik ook eens gedaan.. Is een heel makkelijk te maken fout want het ziet er zo ook goed uit.
    Goed dat je er zelf achter kwam ipv dat je kosten moest maken ofzo. ;) :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.