PROBLEEM REMBLOKEN LOPEN AAN

Forumindex Forums Modellen Astra PROBLEEM REMBLOKEN LOPEN AAN

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur

Je kunt die van de sloop ook openschroeven ;)
    Heb laatst zelfs op de sloop het één en ander laten open maken voordat ik het mee naar huis nam.

ja idd, je hebt gelijk , want dan heb je 4 klauwen om open te schroeven en meer is altijd beter :thumb :hmmz

;) ;)

Hij hoeft er toch geen vier open te schroeven? Hij hoeft er maar één te hebben.
    Ach ja, wat jij wil. Ook in een nieuwe remklauw kan een productiefout zijn geslopen.

En wat ik al zei, ik zou nog eerder een revisiekit gebruiken dan een andere klauw monteren.

Risl bedankt voor je info en mallemalle jij ook bedankt voor het vertrouwen in de mensen van de auto demontage bedrijven. Ik denk er nog een nachtje over na wat ik doe een revisie setje van 12 euro of een klem van de sloop voor 30 euro.Jammer dat hier geen how to do van is.Zou graag willen weten hoe je de zuiger uit de cilinder krijg en hoe je de klauw moet demonteren is dat alleen het moertje achter op de klauw of moet er ook nog wat gebeuren met de remleidingen?

Als je de klauw losmaakt om te vervangen, moet je ook de remleiding losmaken.
    Kijk uit voor die troep, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het ;)

Gelijk remvloeistof verversen, het loopt er toch grotendeels uit, en weer ontluchten (kun je het best met z’n 2en doen). Het kan wel alleen, maar dan heb je zo’n mooi vacuümpompje nodig.

Remklauwen zijn inderdaad geen rocket science. De vierzuiger remklauwen van m’n motor ook wel eens uit elkaar gehaald om schoon te maken. Bij motorfietsen zijn er vaak twee boosdoeners die er voor zorgen dat een zuiger zich niet voldoende terugtrekt in de klauw: aanslag op de zuiger (oplossing: het ding weer mooi glimmend poetsen) en troep in de groef waar de keerring in zit (oplossing: keerring eruit wippen en de groef schoonkrabben).

nee je hoeft er geen 4 open te schroeven , je hoeft nie eens 2 klauwen te halen, maar ach, en ik zal er wel naast zitten, als 1 kant gaat aanlopen dan lijkt het mij raadzaam als je toch bezig bent, de klauw aan de andere kant ook eens na te kijken, maar nogmaals, ik zal er wel naast zitten

geleuter terzijde

klauwen eraf, kijken hoe het er uitziet, dan beslissen , revisiekitje of andere klauwen, die je ook weer moet open halen om te kijken of het van binnen ok is, maar je kan ze er ook gewoon zo opplempen en afwachten of en hoe lang dat goedgaat :hmmz

enfin, zo moeilijk is het allemaal nie en idd zoveel vertrouwen heb ik niet in sloop dan wel demontagebedrijven, ja bij velen kan je terug komen als het onderdeel niet ok blijkt, wordt er vantevoren dmv een grafeermachine ff het bedrijfslogo in het onderdeel gezet, maar dat op en neer gerij kost allemaal extra tijd en brandstof etetcet ende tegen die tijd kan je net zo goed 2 nieuwe klauwen gaan halen, of nee, verkoop de wagen maar gelijk hebben we dat vast gehad

@RISL wrote:

Als je de klauw losmaakt om te vervangen, moet je ook de remleiding losmaken.
    Kijk uit voor die troep, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het ;)

Gelijk remvloeistof verversen, het loopt er toch grotendeels uit, en weer ontluchten (kun je het best met z’n 2en doen). Het kan wel alleen, maar dan heb je zo’n mooi vacuümpompje nodig.

RISL,kan je me wat meer vertellen over dat ontluchten hoe ik dat het best kan aanpakken en dan met z’n 2e.
    Ik geloof dat ik dan alle informatie heb om er aan te beginnen.

Remvloeistof in het reservoir gieten tot het juiste niveau met alle ontluchtingsnippels dicht. Kan ook met eentje open, en dan snel dichtdraaien als er vloeistof uitkomt, maar heeft weinig zin. En dan reservoir dichtdraaien, één iemand bij de ontluchtingsnippel en één iemand het rempedaal in trappen en weer loslaten enz.

Wachten tot er vloeistof uitkomt, nippel dichtdraaien en dan op naar de volgende. En dan als laatst niet vergeten je niveau aan te vullen tot de streep, want dat is natuurlijk gezakt.

Volgens mij vergeet ik niets, toch? Bij Astra G heb je ook hydraulische koppeling in hetzelfde systeem zitten, dus ik weet niet of je ook nog de koppeling moet ontluchten dan? Dan moet je bij de ontluchtingsnippel van de koppeling zijn en dus ook een paar keer het koppelingspedaal intrappen tot deze ontlucht is.

Remvloeistof in het reservoir gieten tot het juiste niveau met alle ontluchtingsnippels dicht. Kan ook met eentje open, en dan snel dichtdraaien als er vloeistof uitkomt, maar heeft weinig zin. En dan reservoir dichtdraaien, één iemand bij de ontluchtingsnippel en één iemand het rempedaal in trappen en weer loslaten enz.

Wachten tot er vloeistof uitkomt, nippel dichtdraaien en dan op naar de volgende. En dan als laatst niet vergeten je niveau aan te vullen tot de streep, want dat is natuurlijk gezakt.

Volgens mij vergeet ik niets, toch? Bij Astra G heb je ook hydraulische koppeling in hetzelfde systeem zitten, dus ik weet niet of je ook nog de koppeling moet ontluchten dan? Dan moet je bij de ontluchtingsnippel van de koppeling zijn en dus ook een paar keer het koppelingspedaal intrappen tot deze ontlucht is.

Volgens mij vergeet ik niets, toch? Bij Astra G heb je ook hydraulische koppeling in hetzelfde systeem zitten, dus ik weet niet of je ook nog de koppeling moet ontluchten dan? Dan moet je bij de ontluchtingsnippel van de koppeling zijn en dus ook een paar keer het koppelingspedaal intrappen tot deze ontlucht is. Daarvoor moet je onder de auto zijn, geloof ik. Ik heb na een motorrevisie en vervangen koppelingsplaten dat ook gedaan, maar ik zat in de auto op de brug dat pedaal in te drukken, dus ik weet niet precies waar het zit. Denk in de buurt van het druklager (dus waar je motor en bak tegen elkaar geschroeft zitten).

Remvloeistof in het reservoir gieten (niet te ver boven het juiste niveau). Vervolgens één iemand op het rempedaal drukken en loslaten en dat een aantal keer. De andere draait de ontluchtingsnippels open tot er vloeistof uitkomt.
    Let op dat je het dopje van je remvloeistofreservoir er wel op doet, maar niet vastdraait. Op die manier kan er wel lucht in het tankje, maar kunnen spetters, veroorzaakt door omhoog komende luchtbellen, nergens heen.

En zo dus alles ontluchten. Je hydraulische koppeling maakt ook gebruik van dit remvloeistofreservoir, dus ik denk ook dat je je koppeling moet ontluchten. Dan houd je dezelfde procedure aan, maar dan met het koppelingspedaal en de ontluchtingsnippel van de koppeling, vlak bij het druklager zit die geloof ik.

En dan als laatst niet vergeten je remvloeistof aan te vullen tot deze op het juiste niveau staat.

Volgens mij vergeet ik niets toch?
    Remvloeistof, kijk daar een beetje mee uit, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het (beide eigen ervaring :( )

@RISL wrote:

Remvloeistof in het reservoir gieten (niet te ver boven het juiste niveau). Vervolgens één iemand op het rempedaal drukken en loslaten en dat een aantal keer. De andere draait de ontluchtingsnippels open tot er vloeistof uitkomt.
    Let op dat je het dopje van je remvloeistofreservoir er wel op doet, maar niet vastdraait. Op die manier kan er wel lucht in het tankje, maar kunnen spetters, veroorzaakt door omhoog komende luchtbellen, nergens heen.

En zo dus alles ontluchten. Je hydraulische koppeling maakt ook gebruik van dit remvloeistofreservoir, dus ik denk ook dat je je koppeling moet ontluchten. Dan houd je dezelfde procedure aan, maar dan met het koppelingspedaal en de ontluchtingsnippel van de koppeling, vlak bij het druklager zit die geloof ik.

En dan als laatst niet vergeten je remvloeistof aan te vullen tot deze op het juiste niveau staat.

Volgens mij vergeet ik niets toch?
    Remvloeistof, kijk daar een beetje mee uit, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het (beide eigen ervaring :( )

Dank je wel,maar als ik het goed begrijp moet ik als ik 1 kant vervang ook bij de andere kant ontluchten?
    Nu er alleen nog achter zien te komen of ik een hydraulische koppeling hem en zo ja kijken of ik het ontluchtingsnipel kan vinden.
    Heeft iemand van eze toevallig een foto waar hij zit en dan bij een x16xel

Volgens mij heeft iedere Astra G een hydraulisch bediende koppeling en geen mechanische bediening.
    Volgens mij moet je inderdaad rondom remmen + koppeling ontluchten als je het systeem helemaal leeg maakt.

Maak er gelijk een how-to van, zou ik zeggen.

Hè, kwam toevallig deze oude posten van mezelf tegen king:
    viewtopic.php?t=143867

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.