Probleem opladen batterij

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem opladen batterij

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Ik heb een Opel Astra 1.7 TD van 1998 en ik heb een probleem ermee.
    Ik mag iedere dag mijn batterij terug opladen doordat mijn batterij leeggetrokken is, hij laad dus niet meer op.
    Ik heb al geprobeerd met een nieuwe batterij maar het probleem blijft.
    Weet er iemand wat dit zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten
    Benoit Wouters

Is het probleem nu dat je een lekstroom hebt en je accu daardoor steeds leeg is of is je probleem dat je accu niet meer wil bijladen.

Als je accu niet wil bijladen dan kan dat of je dynamo zijn of een accu cel die defect is.

Ik ben het beu van iedere dag mijn batterij op te laden, telkens als ik overdag mijn auto start, start hij normaal, rijd hij normaal maar als ik hem een 6 tal keer start is mijn batterij plat bij de 7de keer.
    Als ik de vrijdag of zaterdag iets ga drinken en snachts mijn lichten aanleg dan kan ik een 10 km rijden ongeveer en daarna kan ik mijn auto niet meer starten doordat mijn batterij plat is getrokken door mijn lichten.
    Een nieuwe batterij heb ik al gekocht en het blijft hetzelfde probleem…

meet eens met een volt meter hoeveel hij bij laad met draaiende motor, dit moet 13.5-14.5V zijn, zo niet dan dynamo overleden

Idd Dynamo, kwaaltje van de 1.7DTI
    Die van mij is een jaar geleden vervangen..

Als je het beu ben je accu steeds op te moeten laden zal je het probleem moeten (laten) oplossen.

Dat zal een andere dynamo worden denk ik zo.

Zorg dat wel dat je de juiste dynamo hebt, de dynamo’s zijn verschillend van de diesel motoren onderling.

Er zijn 2 typen 1.7diesels.
    1.7TD 68pk X17DTL
    1.7DTi 75pk Y17DT

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.