Probleem Op-Com

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem Op-Com

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

Beste forum-gebruikers,

Zoals velen onder jullie heb ik een Op-Com 1.39 gekocht op ebay.
    Na enkele dagen had ik deze in huis, vrij snel zelfs.
    Alles geïnstalleerd en het werkt perfect, enkel wanneer het op de infotainment aankomt…
    Ik hoor de Op-com klikken, maar ik krijg de melding dat hij geen verbinding kan maken met de op-com…
    Nog iemand voorgehad? Ik heb nog geen feedback gegeven en ik heb nu de verkoper op de hoogte gebracht ook… Ik wacht op antwoord.
    Is het misschien op te lossen met iets makkelijk… wat ik ook merk is dat de stekker waar de usb-kabel in past bovenaan heel los zit…
    Het stomme is dat ik hem gekocht heb voor mijn aibrag en de boordcomputer te activeren, dus ik weldegelijk die toepassing nodig heb…

Alvast bedankt,

R.J.

Het betreft een Astra H GTC, maar dat is hier nietecht van belang…

Jefkere,

Misschien software.
    Voordat ik de nl versie gebruikte van http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf gebruikte ik de engelse versie die bij de op-com geleverd was.
    Toen viel het me op dat sommige functies niet werkte. Op zich voor mij geen probleem want wat ik wilde doen lukte wel. maar nu zie ik dat deze functies wel werken in de NL versie :wtf
    ff downloaden uitpakken in een map en de toepassing vanuit die map starten ( drivers werken al )

succes Jan

Welke functies werkte eerst niet?

ff uit me hoofd hoor want het regent hier als de $%%$$%
    Je heb dat scherm waar je linksboven 2 buttons heb staan iets met 200 o.i.d en daaronder Can

Op dat scherm kan je ook selecteren lees de foutcodes van de hele auto uit. die werkte niet
    bij de NL versie wel .

Wel die werkt bij mij ook, maar elke keer als hij bij ECU komt is het failed connection…
    Als ik apart naar de 2005 – Astra H – Infotainment ga, dan werkt het ook nie, dan geeft hij een melding dat hij geen connectie krijgt met de opcom, soms werkt het juist wel, maar dan gaat hij naar dat volgende scherm waar dan niets in te lezen valt… waar bij andere dingen dan zo specificaties komen…

Ik had de NL gisteren al gedownload van jou :)
    De Engelse werkte ook niet zo goed, dan had ik constant van die meldingen…

Ja dan weet ik het zo ff ook niet :hmmz

Ik heb nog een idee
    Kies eens bj 2006, ik heb weleens gelezen dat iemand iets wilde aanmelden op Astra H 2005 het niet lukte maar bij 2006 wel.
    Je weet nooit

Maar als hij al geen verbinding kan maken met die onderdelen als ik de auto gewoon uitlees, dan gaat hij het wss ook niet doen via die weg… :???:

Argh, nu moetk die brol waarschijnlijk terugsturen enz,
    het is ook altijd iets eh :swear

Ik zal het morgen toch even snel proberen,
    de auto staat enkele straten verder in een garage en het regent hier ook redelijk hard :(

Alvast bedankt…

Ik laat nog iets weten

@Spacejam wrote:

Welke functies werkte eerst niet?

Had jij ook zoiets?

Even om de situatie nog even te schetsen,
    kijk naar dit filmpje vanaf 2min 50 ongeveer… http://www.youtube.com/watch?v=QxN-P8zSONk” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Hij gaat de test doen wat er allemaal aanwezig is… dat begint zo met “present” nzo,
    Dan komt hij aan EHU (ik was fout in mijn eerste post, tis niet ECU) en dan staat er bij hem ook eerst “Switching CAN”, dat komt er bij mij ook, maar dan zegt hij dat er een fout is met de verbinding met de OP-COM…
    Dus ik denk dat het aan het bakje zelf ligt…

Jeffrey

Ik kan me nie herinneren dat hij bij mij ook switching can aangeeft
    morgen of van de week even kijken ik hou je op de hoogte

@spacejam

ik bedoel het scherm in het filmpje bij 2 minuten en 53 seconden, daar kreeg ik foutmeldingen bij total vehicle readout en diagnose ECM. Nu met NL versie doet ie het wel

Bedankt, ik probeer het nu ook op mijn computer en dit is het scherm dat ik krijg als ik dit doe… printscreen

http://i1197.photobucket.com/albums/aa439/Jefkere/OPcomfoutbijinfotainment.png” onclick=”window.open(this.href);return false;

2005 – Astra H – Infotainment – DIS (…) (en ook bij alle andere dingen in infotainment) –> soms gaat hij door, maar meestal krijg ik dit en het binnenwerk van die opcom zit zo los als iets…

Ik heb ook problemen gehad met de Opcom van Robertcorsa. We wilde mijn mistlichten activeren maar we konden het eerste instantie niet vinden waar dat moest (lees wel contact gehad dus tussen de opcom en de auto). Een paar weken later hadden we een idee waar het zat maar toen zag de opcom de auto ook niet. Alles geprobeerd maar helaas geen verbinding. Tot op heden nog niet verder geprobeerd. Ik heb zelf overigens een Astra H en we hebben de opcom toen ook nog even in de astra G van Robercorsa geprobeerd en daar deed hij het wel gelijk…

Geen idee waar het aan ligt..

Is deze opcom geschikt of moet ik een ander hebben?
    http://link.marktplaats.nl/492145857

Ik zou eerst een vragen welke software er op zit…
    Als de verkoper zegt 1.39, dan zit je wel goed hoor… zeker voor een Zafira A… als hij daarvoor moet dienen…
    De prijs is wel wat aan de hoge kant… als je €40 wil spenderen op ebay heb je daarvoor de nieuwste software nl. 1.44, maar dat heb je allemaal niet nodig voor een Zafira A… Die dienen meer voor de Astra J, Insignia en Meriva B… natuurlijk kan je er ook je zafira A mee uitlezen, maar het zou een beetje verloren geld zijn.
    De 1.39 vind je op ebay voor +- €30 incl verzending… Het is wel in Engeland, dus je zal met Credietkaart of Paypal moeten betalen… maar dat is best wel veilig…
    Heb al veel gekocht via ebay etc, maar nu voor de eerste keer iets kapot :???:

Ik wacht nog op antwoord…

Jeffrey

@No Name

De opcom hapert zelfs zonder auto, dan kan hij zelfs de functie niet lezen, dus is het wel duidelijk dat de opcom stuk is denk ik :???:
    Achja, kmoet het maar zo bekijken, beter een opcom van €30 naar de kl*te, dan iets met de elektronica van mijn Astratje :sleeping

@Jefkere wrote:

Ik zou eerst een vragen welke software er op zit…
    Als de verkoper zegt 1.39, dan zit je wel goed hoor… zeker voor een Zafira A… als hij daarvoor moet dienen…
    De prijs is wel wat aan de hoge kant… als je €40 wil spenderen op ebay heb je daarvoor de nieuwste software nl. 1.44, maar dat heb je allemaal niet nodig voor een Zafira A… Die dienen meer voor de Astra J, Insignia en Meriva B… natuurlijk kan je er ook je zafira A mee uitlezen, maar het zou een beetje verloren geld zijn.
    De 1.39 vind je op ebay voor +- €30 incl verzending… Het is wel in Engeland, dus je zal met Credietkaart of Paypal moeten betalen… maar dat is best wel veilig…
    Heb al veel gekocht via ebay etc, maar nu voor de eerste keer iets kapot :???:

Ik wacht nog op antwoord…

Jeffrey

Hij moet inderdaad dienen voor de zafira A.
    Ik ga de verkoper vragen welke software erop zit.

Ik heb er een versie 1.39 met NL software.
    Doet het perfect kan alles uitlezen e.d. ook eventueel sleutelprogrammeren enz.
    Ik kan alleen niet mijn display en de radio programmeren, ze worden wel herkend en ik kan wel foutcodes uitlezen.
    Kan dat wel met de opcom of moet ik daar toch de TECH2 voor hebben?
    Of is er een andere software die het wel doet.

Ik heb hetzelfde probleem met een Astra GTC uit 2005 met een opcom 1.44… maar ik kan alles uitlezen van mijn radio, enkel bij display de variant kan ik niet ingeraken wegens ontbreken van de software staat er… das jammer, want ik wou graag mijn boordcomputer activeren –‘ ik ga nu wachten tot ik mijn CID gekocht heb, dat scherm zal dan wss nieuwer zijn en daar kan ik vast wel de variant uitlezen…

Welk programma gebruik je?
    Ik heb een NL versie van 08-2010.

Ik heb zelf een op-com V2 altijd gewerkt, tot de laptop het begaf :swear
    Nu kan de software nergens meer vinden schijnt de software 1.39 nodig te hebben maar kan me de side niet meer voor de geest halen waar deze te downloaden was. :hmmz

Iemand een idee????

groetjes en vast bedankt Dolf

Sorry voor de late reactie PVB.

Op het forum zoeken bij Astra en er zijn genoeg topic’s waar links staan naar het Nederlandse stuurprogramma die de meesten hier gebruiken.
    Dat werkt naar behoren, niemand horen klagen :thumbup

Jeffrey

Geeft niks ;) in elk geval bedankt voor de tips.

Daar dient een forum voor eh :D
    Maar ik heb hier ook al heel veel informatie gekregen waarvoor ik de mensen heel dankbaar ben :thumbup

Jeffrey

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.