Probleem motor stilgevallen !!!

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem motor stilgevallen !!!

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18198177

    Hoi wim

    heb de delco afgedaan en ik kan de rotor niet met de hand ronddraaien en zit redelijk
    vast op het asje waar hij bevestigd op is .

    @Blue-Dragon wrote:

    Heb het vroeger wel is meegemaakt dat er dan een spietje was afgebroken, maar of dat ook met dit type blok zo in elkaar zit weet ik niet.

    Kijk is of de rotor met de hand heel erg soepel draait of dat die moeilijk draait.

    #18198178

    kan mijn hall element stuk zijn vermits is geen vonken krijg ??
    kan je deze vervangen of moet het compleet nieuw stuk zijn ??

    #18198179

    Vandaag nieuwe hall element gehaald straks erop zetten en hopelijk is dan het probleem ermee opgelost

    #18198180

    kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????

    #18198181

    @mayakeano wrote:

    kan er iemand mij zeggen of je iets verkeerd kan doen als je die geplaatst hebt die hall element compleet als je de rotor en delcokap erop hebt gezet ?????

    Iemand een idee of da kwaad kan verkeerd zeten ??

    #18198182

    weet iemand of je daar is kwaad mee kan doen aub
    wil weten waar de fout zit door zelf te zien op display dashbord waar de klok staat.
    dan kan ik het aflezen .

    Motormanagement – Multec (« Systeem veranderen)
    Foutcodes:

    Diagnosestekker
    Diagnosestekker.
    A = Massa
    B = Diagnose-pin
    Uitlezen
    -Verbind pin A aan pin B.
    – Schakel contact in.
    -Foutcode’s verschijnen op LED op dashboard.
    Reset
    -Maak de minpool van de accu gedurende 30 seconden los.
    Signaal
    -Cijfer 1: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
    -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
    – Cijfer 2: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
    -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
    -Cijfer 3: Lichtpulsen van 0,5 seconde met 0,5 seconde pauze.
    -Pauze 2,5 seconden licht-uit.
    -Cijfer 3 wordt alleen gebruikt voor turbo-motoren.
    -De 2/3 cijferige foutcodes worden 3 maal herhaald.
    Codes
    12 Start test en Einde van de test.
    13 Geen signaal lambdasonde.
    14 Koelvloeistof-temperatuursensor, laag signaal (kortsluiting)
    15 Koelvloeistof-temperatuursensor, hoog signaal (onderbroken)
    16 Pingelsensor 1 signaal incorrect.
    17 Pingelsensor 2 signaal incorrect.
    18 Storing pingelsensormodule.
    19 Fout toerentalsignaal.
    21 Gaskleppositiesensor, hoog signaal.
    22 Gaskleppositiesensor, laag signaal.
    23 Pingelsensor, buiten bereik.
    24 Voertuigsnelheidssensor, fout signaal.
    25 Injector 1
    26 Injector 2.
    27 Injector 3.
    28 Injector 4.
    29 Pomprelais, spanning te laag.
    31 Geen toerentalsignaal.
    32 Pomprelais, spanning te hoog.
    33 MAP-sensor, spanning te hoog.
    34 MAP-sensor, spanning te laag.
    35 Stationair toerentalregeling/gaskleppositiesensor.
    36 Octaanstekker.
    37 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
    38 Arm uitlaatgas.
    39 Rijk uitlaatgas.
    41 Schakelaar eerste versnelling, kortsluiting.
    42 Ontstekingsmodule, geen ontstekingssignaal.
    44 Lambdasonde: arm mengsel.
    45 Lambdasonde: rijk mengsel.
    46 Olietemperatuursensor, spanning.
    47 Spanning olietemperatuursensor hoog.
    48 Lage accuspanning.
    49 Hoge accuspanning.
    51 Regeleenheid defect .
    52 ‘Check engine’-lampje, kortsluiting.
    53 Kortsluiting pomprelais-circuit.
    54 Kortsluiting pomprelais-circuit.
    55 Regeleenheid defect .
    56 Stationair toerental regelmotor.
    57 Stationair toerental regelmotor.
    58 Octaanstekker.
    61 Benzinedampafzuigsysteem.
    62 Benzinedampafzuigsysteem.
    64 Ontstekingsmodule, primaire spanning te laag.
    65 CO potentiometer spanning te laag.
    66 CO potentiometer spanning te hoog.
    67 Nullastschakelaar, spanning te laag.
    68 Nullastschakelaar, spanning te hoog.
    69 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
    71 Luchttemperatuursensor, spanning te hoog.
    72 Vollastschakelaar, spanning te laag.
    73 Luchtmassameter/luchtstroommeter, spanning te laag.
    74 Luchtmassameter/luchthoeveelheidsmeter, spanning te hoog.
    81 Injector 1 spanning te laag.
    82 Injector 2 spanning te laag.
    83 Injector 3 spanning te laag.
    84 Injector 4 spanning te laag.
    87 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
    88 Airconditioning magnetische-koppeling, spanning te laag.
    93 Hall-sensor, spanning te laag.
    94 Hall-sensor, spanning te laag.
    113 Turbocompressor buiten bereik.
    114 Turbocompressor stationair buiten bereik.
    115 Turbocompressor-vollastschakelaar buiten bereik.
    116 Turbocompressor buiten bereik.
    117 Turbocompressorspanning te laag.
    118 Turbocompressorspanning te hoog

    #18198183

    wie kan mij helpen

    #18198184

    Motor loop nog steeds nie

    4 nieuwe bougie + Kabels
    rotor+ verdelerskap
    All Element compleet
    benzine krijgt hij ingespoten
    naar krijg geen vonkt
    het gaat om motor C14NZ Bouwjaar 1993
    waar kan ik nog zoeken ????

    Mvg Mayakeano

    #18198185

    Begin bij de bobine zelf vonkt die zonder dat er wat aan hangt. Testen door bougie boegiekabel eraan te doen en dan iemand contact een paar keer om te laten draaien, dan moet die vonken. Startmotor hoeft niet eens.

    #18198186

    In de stroomverdeler zit een zwart blokje(module) met zes aansluitingen.
    grn
    gl
    gl (dik)

    roze
    brn
    vt

    een proef lampje aan de +12v en de andere kant de module grn draad aan tikken dan moet de bobine vonken.
    wel eerst even een bougie op de bobine zetten.

    als de module anders is dan heb ik niets gezecht.

    #18198187

    beste ,

    kan er iemand mij zeggen wat de volgorde is van de bougiekabels naar verdelerskap heb een bosh een orangje
    en waar begint nummer één op de verdelerskap aub

    motor C14NZ

    is het zo zoals ik denk

    voor te beginnen met je toch aan de kant van de distributieriem beginnen met tellen nie?,

    volgorde 1.3.4.2

    naar welke plaats je bovenaan de verdelerskap links & rechts en welke onderaan links en rechts

    motor draait niet zoals het hoord precies op 3 cilinders.

    #18198188

    C14NZ:

    1: Draait de nokkenas wel als je start (Fysiek Controleren)
    2: Spuit de motor in tijdens starten??
    3: Vonken de Bougies tijdens starten??

    op de Verdeel kap

    3 – 1
    – B –
    4 – 2

    als je tegen de kap aankijkt vanaf bestuurders zijde

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.