Probleem met x16szr – nieuwe vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met x16szr – nieuwe vraag

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17886811

    geen probleem…

    Ben al blij dat je weer wat bedaard bent om de problemen met de auto…

    iedereen heeft wel een moment dat ie er echt KLAAR mee is…

    dat heb ik ook wel zo nu en dan, zowel met eigen auto’s als reparatie projectjes…. dan laat ik de klus meestal even voor wat ie is, en ga er later aan verder..

    Willem

    #17886812

    @Wim
    Het is zo dat als ie goed warm is en dan de oliedop eraf gaat, er een klein sliertje damp uitkomt. Kan het geen rook of iets dergelijks noemen!

    #17886813

    Bij draaiende motor???

    Heb ik zelfs geen last van als ik net van de autobahn afkomt.. (waar ik nog geen minuut eerder 240km/u aan het vliegen was..) zowel bij de 2.5 V6 met 200.000km op de klok, als de nieuwe 3.0 V6.

    Wel als ie even uitstaat en je draait de dop eraf, dan heb je wat condensatie damp uit de dop.

    Maar dat van jouw klinkt niet ernstig, en rijkt een beetje naar Veel korte ritjes..

    Willem

    #17886814

    ja iederedag 28 kilometer
    ik hoop jongens dat het stationair
    eindelijk goed is
    en dat inhouden
    toch raar doet hij echt sinds ik er een
    andere dynamo opgezet heb geeft op de op-com
    12.2 volt is dat niet teweinig

    #17886815

    wim kan ik de egr
    zelf uit het programma
    schrijven
    en nog een vraagje
    iedere astra heeft toch een
    mml toch de mijne geeft niets aan
    zit onder de tempmeter

    #17886816

    ja toch

    #17886817

    > laadspanning: (draaiende motor) op 12,2v is ernstig te laag…..
    > EGR uitprogrammeren: niet mogenlijk
    > MML lampje, is een lampje met een motortje erin, deze heeft iedere Astra-g met Benzine en Diesel motor.

    Willem

    #17886818

    welke spaningswaarde
    zou hij moeten hebben
    ik neem aan dat hij dan in principe niet goed zou moeten lopen toch
    of ik kijk verkeerd
    en van dat lampje dacht ik al
    maar er brandt niets
    mischien eruit gehaald of kapot komt dat wel eens voor
    trouwens wat ik net vertelde van die spanning
    dan loopt de motor niet zou de accu toch meer waarde moeten geven

    #17886819

    Lampje kan je er niet uit halen, is een LED welke gesoldeerd op een Print in de teller zit.

    Er moet bij Contact aan IN DE TOERENTELLER een lampje branden met een motorblokje erop, dat is je MML lampje..

    12,2 Volt is normaal met de MOTOR UIT!!!

    Denk je leest m wel draaiend uit, dan moet is tussen de 13 en 14,5 volt zitten..

    Willem

    #17886820

    o kan dat ook met de opcom
    wist ik niet
    ben 15vjaar uit het vak geweest
    moet weer allemaal wennen toch
    maar wat een eletronica tegen woordig he
    niet normaal
    bij mijn omega zat nog een beetje meer op
    kijk wim dat repareren van een kop dat
    vergeetje nooit of een bak uit elkaar halen gaat ook nog wel
    alleen al die sensoren he
    ach komt wel goed toch
    kun je dat lampje uit zetten
    denk het niet toch

    #17886821

    Zo spannend is een NZ SZ of SZR motor niet hoor, Dat is voor ons jonge honden een piece of cake zeg maar..

    Ik zou dan maar niet bij een Astra-H of Vectra-C naar Binnen kijken, dat is allemaal Single Wire ofwel Digitale sturing.

    willem

    #17886822

    ik weet het pas nog een kachelweerstand in zo.n vectra gezet
    op mijn dikkekop
    onder het daschbord gelegen en dat coltec necam
    ben ik wel een beetje in thuis

    #17886823

    maar kan ik de opcom ook met lopende motor gebruiken

    #17886824

    ja hoor, kan je zelfs meetwaarden controleren bij draaiende motor…

    Willem

    #17886825

    is dat mogelijk en wat kun je er mee dan
    lijkt wel wat om te proberen

    #17886826

    wist ik niet nooit te oud om teleren
    toch maar ben heel nieuwsgierig

    #17886827

    ga het dadelijk proberen

    #17886828

    Inderdaad prettig dat je weer wat kalmer bent, iedereen heeft wel eens momentje dat je je auto het liefst de deur uitzet. Het is niet altijd even handig om dan achter de pc te kruipen, want dan plaats je wel eens iets waar je ff niet goed over nadenkt, waardoor je iedereen over je heen krijgt.

    In ieder geval fijn dat je je auto niet buiten trapt en er weer mee verder gaat. Ik heb even al je vragen gebundeld in dit topic.

    Je hebt namelijk gewoon een probleem met je motor en het wordt onoverzichtelijk als je voor ieder vraagje een apart topic opent. Ik zou je willen vragen om alle vragen over je motorblok en de problemen daar omheen in dit topic te houden voor de overzicht.

    Alvast bedankt,
    RISL

    #17886829

    ja oke
    en starten net de
    astra en raad eens
    2000 toeren zet hem uit
    en weer starten toen was het goed
    straks even de opcom er aan
    mischien nog de oude foutcode er in
    toch
    even mijn tellergroep eruit slopen
    en even naar het ledje kijkken
    gaan die wel eens kapot
    of kun je die ook uit zetten
    hoor het wel jongens

    #17886830

    ik bedoel het mml lampje

    #17886831

    MML Ledje kan je testen met de op-com.

    Willem

    #17886832

    oke willem maar nu komt
    het hoe doe ik dat dat zo mooi
    hoef ik niks tesloopen toch

    #17886833

    Gewoon in Menu je auto kiezen, bijvoorbeeld: 1999 > Astra-G > Carosserie > Instrument > Testen van Componenten > MML of Motorregeling Controle lamp testen > Test Activeren.

    Willem

    #17886834

    oke wim bedankt voor de
    tip
    kan ik ook mijn toerental verandere
    weetje wat ik denk met mijn astra
    dat mijn tempratuursensor
    kapot is dat is de enige die ik nog niet vervangen heb
    ik bedoel die achter tegen het inlaatspruitstuk
    en dan zien we wel weer
    he bedankt nog ga het nu proberen

    #17886835

    Succes…

    Hoop dat het helpt..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 142)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.