Probleem met x16szr – nieuwe vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met x16szr – nieuwe vraag

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17886786

    use google :P

    #17886787

    Dacht dat mede de snelheid van de nokkenas geregistreerd werd
    Nog voor de nokkenas sensor , maar ben niet zeker

    #17886788

    oke zou kunnen ja

    #17886789

    niemand een sugestie

    #17886790

    hallo allemaal zal me even voorstellen,

    ben john 19jaar ben in bezit van een corsa b 1.2 8v bj 1994, (wel erg traat) maja voor int begin
    en woon in limburg..
    ben aant leren voor motorvoertuigen,

    ma nou is mijn vraag ik heb ook met egr en heb alle 2 de gaten dicht gemaakt kan dat verder problemen veroorzaken??
    want mijn corsa b x1.2sz e2 houd namelijk in en heb ik zo wat dingen gecontroleerd ma kan niks vaststellen.

    #17886791

    zou jr even
    aan willem v6
    moet vragen

    #17886792

    weet wel dat mijn astra
    tehoog stationair
    loopt
    en niet gevonden krijg wat het is

    #17886793

    en die op de foto
    zit toch in het spruitstuk
    maar kan ook die storing geven
    toch
    ga ik straks eens vervangen
    bedankt vast jongens

    #17886794

    Heb je geen vacuum lekje ergens?

    #17886795

    De klop sensor registeerd zoals het heet de kloppingen in het blok als de zuigers gaan kantelen of ontsteking niet op het juiste (te vroeg) tijdstiop optreed word dit door de klopsensor geregistreerd. en het motormanagement past dat dan aan.

    #17886796

    Te hoog stationair is meestal of de temperatuursensor van de koelvloeistof of een vacuem lek.

    #17886797

    oke bedankt
    anders zou jij dan eens willen kijkken
    groetjes kees

    #17886798

    dat was heel duidelijk
    bedankt

    #17886799

    heb nu als ik de
    oliedop van kleppendeksel
    er af draai
    net of er iemand een sigaar
    in mijn carter aan het roken
    is x16szr het een euvel nog niet opgelost
    of de andere dient zich alweer aan
    uit het oliepeil komt geen rook
    zou ik de egr niet goed hebben
    gereinigd iemand een idee
    groetjes

    #17886800

    niemand een idee

    #17886801

    Niet gek opkijken heh als men niet binnen twee uur heeft gereageerd.ik denk dat je carterventilatie misschien niet goed / verstopt zit.
    Zo maar even een gok, dus niet al te veel waarde aan hechten ;)

    #17886802

    Hey,
    als de motor warm is en ik draai de olie dop eraf dan komt er ook wat rook uit, is normaal gok ik?
    Egr staat los van je olie in ieder geval.

    #17886803

    ja oke maar heb dit pas sinds
    gisteren toen ik de egr afgedopt
    heb stotert ook een beetje bij lage
    toerental vooral in zijn 2 met terug schakelen
    mischien heb ik de egr niet goed gereinigd

    #17886804

    Dan zou die beter moeten rijden als je de stekker van de egr er af trekt, kan je eventjes proberen! Je krijgt dan wel management lampje wat brandt maar als je de stekker er weer op aansluit en een paar keer start dan is die weer weg

    #17886805

    oke ga ik proberen
    maar als ik de stekker
    er weer op doe
    gaat hij dan weer stotteren
    of is dat dan
    over zou ik hem niet helemaal
    uit kunnen zetten met
    mijn op-com
    bedankt alvast

    #17886806

    ff een vraag tussen door.
    dat plaatje waar je mee hebt afgedopt, is dat helemaal dicht, of zit er nog een gaatje in.
    want in de egr zit een pennetje, dit pennetje moet vrij kunnen bewegen en komt deze tegen het plaatje aan.
    misschien heb ik het ook wel mis……………….
    omdat je typte als je de stekker eraf haalt loopt ie wel goed.

    Gert

    #17886807

    plaatje is helemaal dicht heb het zelf ook ooit gekocht

    #17886808

    nee bij mijn
    is er een gat open
    gekocht bij driessen
    valkenswaard

    #17886809

    Damp uit de oliedop, Die was er al voor het afdoppen van de EGR, Want die staat hier WERKELIJK HELEMAAL LOS van namelijk.
    Bijde hebben echt helemaal geen enige vorm van verbinding met elkaar.
    Drukopbouw in het olieCarter kan door een aantal dingen worden veroorzaakt.
    – Carterventilatie, onjuiste werking
    – Versleten Onderblok (vaak samen met olieverbruik)
    – Oude olie

    > de 8kleppertjes willen zowiezo wel een beetje dampen uit de dop hoor, kan niet heel veel kwaad, en dat is ook de rede dat bij de 8kleppertjes vaak wat Gele sludge bij de oliedop te vinden is..

    @ sander 2.5v6: Met stationair draaiende motor bij een V6 damp eruit, ga dan zelf maar eens je Carterventilatie Controleren..

    Willem

    #17886810

    oke wim zou kunnen heeft nu
    257000 gelopen heb er al een klaar liggen
    moet ik even nieuwe lagers en veren op zetten
    en dan langzaam weer opbouwen
    maar auto rijd en stuurt nieuw
    morgen vroeg weet ik of het statonair
    opgelost is
    maar bedankt wim

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.