probleem met corsa 1996 gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa probleem met corsa 1996 gsi

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

goede middag zal me ff voor stellen mijn naam is Martijn en heb sinds een week een corsa gsi uit bj 1996 1.6
    maar ik heb een probleem met me km teller die loopt niet op met rijden
    heb het dashboard al los gehad stekker schoon gemaakt helpt niks als ik de auto op contact zet gaat hij wel om hoog maar onder het rijden blijft hij liggen ja en weet niet voor de rest wat het kan zijn
    wie o wie komt er uit de buurt van het mooie Veendam en kan me helpen er mee hoor graag van jullie gr Martijn

snelheidssensor in de versnellingsbak misschien kapot of de km-kabel onder de motorkap gebroken…

of je snelheidssignaal ligt vervelend tedoen achter je radio

dat had ik 2 weeken geleden ook

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

@okkie-001 wrote:

of je snelheidssignaal ligt vervelend tedoen achter je radio

dat had ik 2 weeken geleden ook

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Een astra is dacht ik electrisch( zonder kmkabel)

Corsa b was met beide te verkrijgen, afhankelijk van bj en uitvoering

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Overgang van mechanisch naar electrisch is voor de corsa b rond 1996 / 1997 gekomen.

Als de teller bij 0 begint heb je electrische aandrijving (onderaan tellerblad staat K=##### ), begint bij 20 heb je mechanische aandrijving. (onderaan tellerblad staat W=#### ) 

Bij de electrische tellers van een corsa b komt het signal van de ABS unit of van een pulsgever in de versnellingsbak.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

mijn teller begint bij nul alleen je kan bij die sensor moeilijk bij heb een beetje dikke handen

Ja is effe klooien, maar zelfs mij lukt het daar te komen.

Makkelojkst is de secundaire luchtponp verwijderen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

ben er nog niet mee veder geweest het weer zit erg tegen helaas

update ik ben donderdag lekker aan het knutselen geweest met de km teller nieuwe steker op gehaald van de sloop de andere was aardig verrot de kabels ze hadden al meet aan het kooien geweest met die stekker dus een andere stekker aan weer aan gesloten en klaar alles werkt weer na behoren :thumb deze topic mag gesloten worden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.