probleem met automaatbak

Forumindex Forums Modellen Omega probleem met automaatbak

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211352

    Hallo opel liefhebbers
    Ik ben net terug met de mv6 uit Spanje ,daar had ik het volgende probleempje ,soms slipt de bak met optrekken het gebeurd nooit in de eerste en laaste versnelling.Als het probleem zich voordoen zet ik de bak handmatig in de 3 of ik zet hem in de sport stand,en dan is het weer goed.De auto geeft geen storings melding bokt niet en schakeld zeer mooi ,maar soms pakt hij hem niet.Vandaag bij de dealer hebben ze de remband gesteld in er nieuwe olie ingedaan ,maar het heeft niet geholpen
    Wie kent het probleem
    En zou ik de bak {ar35} kunnen omwisselen voor een {ar25 van een 2.5 v6}want die heb ik nog liggen
    gr berry

    #17510562

    Zowiezo wel olie / druk gerelateerd dan lijkt me zo. Want volgens mij zijn eerste en laatste versnelling een zgn ‘lock up’ versnelling wat wil zeggen dat er directe aandrijving plaats vind, geen frictie (slip) mogelijk dus in de versnellingen. De laatste versnelling is zowiezo een lock up.

    Wellicht een sensor of een bepaalde terugslag klep IN de bak.
    Heb daar nl. wel is wat eerder over gehoord / gelezen (al dan niet op dit Forum, maar weet dat niet zeker meer.. ) Wellicht bied zoek functie evt. uitkomst.

    #17510563

    ooit heb ik het probleem ook gehad met de automaat die ik had
    deze was erg heet geworden olie op de een of andere manier
    verbrand ging toen ook raar doen zoals onder het rijden plots
    los laten en dan weer pakken ben daar door ooit stevig in een slip geraakt
    ben dan ook erg benieuwd of er hier een former is die uitleg heeft op
    jouw verhaal rij op dit moment 5 bak maar ben ook een echte
    liefhebber vam automaat rijden.vgr tonsr.

    #17510564

    ik heb het in de tweede versnelling, soms geef ik dan sportief gas (vanuit stilstand) om vervolgen gedoseer gas te minderen, dan blijfttie hangen in zijn twee, ook ik moet dan handmatig schakelen naar drie…….nieuwe olie helpt dus niet begrijp ik.:(

    #17510565

    Nee, nieuwe olie helpt niet bij mij zit er nieuwe olie en een filter in
    De rembanden zijn gesteld en hij is uitgelezen,zaten ook geen fouten in.
    Het valt mij ook op dat het bijna niet gebeurd op de snelweg bijna enkel bij stadsverkeer.
    Maar heeft iemand wel eens een ar 35 vervangen door een ar 25
    gr berry

    #17510566

    kijk eens naar de sensor van de uitgaande as deze meet het aantal omwentelingen van de as t.o. de ingaande as.

    #17510567

    Een AR35 heb een andere stekker dan de AR25

    Bel ff met ATS Den Haag.Die weten wel hoe en wat

    070-3991494

    #17510568

    Hoe kan ik het olienivo van de automaat trouwen controleren -waar zit de pijlstok?

    #17510569

    zit geen pijlstok op!
    aan de zijkant passagierszijde zit een bout (vulopening)
    auto starten tijdens het draaien de bout eruit draaien en kijken of het nivo gelijke hoogte heeft als de vulopening. is dit niet het geval dan bijvullen.

    #17510570

    OK een bout? waar precies dan?:hmmz

    #17510571

    op de bak zelf aan de zijkant

    #17510572

    De AR25 is niet berekend op het vermogen van een 3.0 V6 dat zou ik dus niet doen :thumbup

    #17510573

    Daar heb je helemaal gelijk in maar een omega A 2.6 heeft 150pk en een ar25.
    Een omega B 2.6 heeft 180 pk en ook een ar 25
    Dat is 30pk meer met de zelfde bak .Heb hier 2 ar 25 bakken liggen het oude en nieuwe model en het enigste verschil wat ik zie is dat de keuzehendel bediening aan de andere kant zit.
    De bak van mijn mv6 is niet goed ,nu kan ik een andere kopen maar je weet nooit wat je koopt ,heb hier een ar25 liggen van mijn ex auto en die schakelt perfect.
    Vandaar de vraag of het mogelijk is om ze om te wisselen

    gr berry

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.