Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem: centr.deur vergr. i.c.m. autoradio & accu…
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 november 2011 om 22:04 #17243445
Hoi hoi….waar kan ik mijn vraag beter stellen dan hier ;)
Even een omschrijving van mijn probleem en hoe deze is ontstaan….
Ik heb een 2003 Astra G 2.0 Diesel
Een paar maanden geleden wou ik na mijn werk terug naar huis rijden en zat ik zonder accu spanning…. Best raar naar 108km heenreis en nog geen 8 uur stilstaan zei hij doe het zelf maar.
Garage gebeld is gekomen met jumpstarter en hij starte gelijk en naar de garage gereden. Daar is de accu nagemeten etc. En bleek deze kapot! Deze was nog maar 9 maanden oud! Hoe kan dat dan. Ze hebben de dynamo ook nagekeken en deze bleek versleten. Waarschijnlijk heeft mijn dynamo mijn accu langzaam kapot gemaakt zeiden ze.
Ze hebben een revisie gedaan aan de dynamo. En de accu vervangen. Waarna de problemen verholpen waren.
Hier heb ik 1 maand a 5000km ruim mee rond gereden. Totdat ik na 4 dagen stilstand weer wou gaan rijden hij goed oppakte…Ik moest maar een stukje van 10 min daarna heeft hij 2.5 uur stil gestaan. En had ik echt wat moeite met wegrijden. Gelukkig pakte hij na veel ronddraaien zeg maar op en reed ik naar huis. Toen weer 4 dagen stil gestaan maar toen ik hem daarna wou starten zei hij doe het zelf maar!!Met de auto van de buurman startkabels hem aan de praat gekregen starte direct. En mee naar de opel garage (andere garage als die van de dynamo ook ff als second opinion).
Ze hebben alles gemeten de accu, dynamo en of hij ergens lekstroom had. En ze konden niks vinden.
Totdat hij ineens een helder moment kreeg en zei dat hij in het begin dat dit type er was wel eens vaker problemen had gezien met de centrale deurvergrendeling(dat het maar 1 weg verkeer was) i.c.m. de autoradio…..
Hmm met mijn sleutel kon ik idd wel de auto van een afstand openmaken maar niet sluiten zonder dat ik hem in de deur had zitten….
Mijn radio (Sony) sloeg de laatste tijd wel eens vaker uit als ik hem heel hard zette….Maar verder dacht ik hier niet bij na.
Ze hebben de radio ontkoppeld en wat denk je de afstandbediening deed het weer met het opslot maken van een afstandje.
Nu hebben wij de radio er even uit gelaten omdat het best wel eens kon zijn dat deze toch zorgt voor het langzaam leegtrekken van de accu…. Als ik het contact uit heb kan ik nog steeds radio luisteren. Maar het frontje haal ik er steeds netjes af.
Toen we de kabels zagen die achter de radio zaten schrokken we wel een beetje……er zaten diverse aftakkingen aan die zelf gemaakt waren met een zwart isolatie tapje eromheen. Er was dus mee geprutst.
Maar ik reed al 1.5 jaar met deze radio rond (zat er al in toen ik hem kocht).Kan het zijn dat dit er toch voor zorgt dat hij sluiting kan maken en mijn accu leeg maakt? De zekering van de radio was nog heel (rode).
Nu zit er even tijdelijk een andere radio met kabels in met cassette (want de sony vertrouwen we niet meer zo). En deze gaat wel uit nu op het contact (rode en gele draadje verwisseld). En zijn geheugen blijft behouden.
Wat me wel op viel. Was dat tijdens het rijden geen datum in het display te zien is maar met de radio uit wel! Het verbruik en de tijd is wel gewoon tezien. Alleen het onderste gedeelte blijft dan leeg…..
Weet iemand hoe dit te verhelpen is. Ik dacht dat het display in totaal gewoon 1 draadje is maar blijkbaar niet. En het enige wat gedaan is is de autoradio omgewisseld…
Wie o wie heeft een verklaring voor de datum die nu weg is. En zou de radio de verbruiker kunnen zijn met het frontje eraf? Hopelijk blijft hij nu weer goed doen maar wil toch wel graag weten waaraan het nu gelegen heeft. Het is iedere keer nu weer spannend start hij of niet…
Alvast super bedankt!
18 november 2011 om 22:52 #17944804nou ik heb al vaker de volgende zaken gelezen wat wel te linken is met jou probleem.
HEt opslot doen van de auto met de afstandsbediending schijnt volgens andere op dit forum niet te kunnen zodra er nog stroomverbruikers actief zijn binnen de auto (dus ook lekstroom wordt hier onder verstaan), misschien wel jou sony radio.
kortsluiting is het niet denk ik, want zoiets merk je direct het defecte zekeringen of anders smelt/brand lucht. Er gaan dan zo’n hoge stromen lopen dat er echt wel wat gaat fikken.die aftakingen bij je radiokabels zou ik niet zo zorgen over maken, daar zal het probleem niet in zitten. jou radio zou door de maanden wel stuk gegaan kunnen zijn in de zin van stroom blijven verbruiken terwijl deze toch uit lijkt te staan.
dat de onderste regel wegvalt op je boardcomputer is normaal bij niet originele opel radio’s. bij het inschakelen van de radio komt er op de blauwe remote draad namelijk spanning te staan vanuit de radio. Deze draad is namelijk bedoelt voor de antenneversterker, eventuele audioversterker en de boardcomputer. De boardcomputer laat op dat moment de datum/tijd verdwijnen zodat de display informatie van de radio daar getoond kan worden, maar als jou radio dus geen displayuitgang heeft of deze niet is aangesloten blijft die regel dus leeg. ik heb dat ook met mijn pioneer radio.
al met al verwacht ik dat het probleem nu niet meer voorkomt en dat je sony radio gewoon stuk is…
succes ermee
19 november 2011 om 20:37 #17944805Ik denk inderdaad dat je radio overleden is, en een kortsluiting lijkt me ook niet erg logisch, dat de datum wegvalt momt inderdaad door de remote draad, je kunt de draad loshalen op de radio stekker, heb ik ook gedaan, en lassen achter de radio komt vaak voor, is meestal niet erg, tenzij er blootliggende draden uit komen natuurlijk. gewoon even proberen zo en als het goed gaat een andere radio zoeken, of je cd’s overnemen op casettebandjes :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.